USPJEH

FOTO: NAŠA MLADA DIZAJNERICA IVANA KATIČIĆ U POHODU NA EUROPU Brend '4 Seasons' i kolekciju atraktivnih hlača predstavila je u talijanskoj Firenzi

 
 IVANA KATIČIĆ

Modna dizajnerica Ivana Katičić, hrvatskoj javnosti poznatija pod svojim starim prezimenom Barač, u inozemstvu je započela novu eru svoje karijere, a Jutarnji ekskluzivno predstavlja njezinu novu kolekciju hlača, prvu koju je napravila u novom studiju na novoj firentinskoj adresi, nazvanu “4 Seasons”.

- Hlače radim od 2009. godine, a ovo je nastavak kreativnog procesa. Riječ je o konstrukcijski zahtjevnijem odjevnom predmetu, a htjela sam da to ne budu obične uske hlače koje će se samo prezentirati na modelima, curama kojima sve dobro stoji. Moji modeli su zanimljivi jer su iskonstruirani da izduže figuru i stisnu kritične zone pa dobro stoje i onima s nesavršenim tijelima - kaže Katičić, dodajući da nije rijetkost da žene, ponajviše one u četrdesetim godinama, ne skidaju njezine modele nakon što se oduševe načinom na koji im stoje i kako imponiraju njihovoj figuri.

Dizajnerica Ivana Katičić

Vuna i viskoza

- Kolekcija je dobila naziv “4 Seasons” zato što je sva odjeća od materijala koji se mogu nositi cijele godine - nisu teške za ljeto, niti hladne za zimu. Materijali su kombinacije vune i viskoze, vune i svile te vune i poliestera, a svi komadi imaju i elastina. Svi su tamnoplave boje, ponekad u kombinaciji s crnim detaljima. Radi se o prilično luksuznoj kombinaciji, a neki od modela ukrašeni su i čipkom, koja je većinom detalj na zahtjev klijentica. Nova kolekcija ima 14 modela, no sličnih sam otkako se bavim dizajnom izradila i do 50 - objašnjava Katičić, čije hlače imaju i zanimljiva imena - “DNA”, “Umbilical Cord”, “Uptown”, “Enough is Never Enough”, “No Agenda”, “The Tijelo”...

- U posljednje se vrijeme nameće trend da je dobro komadima odjeće davati imena. Spontano sam i ja to učinila. Sva su imena proizašla iz naše zezancije. Jedna od klijentica mojoj je asistentici u šali govorila da kada ne zna što će odjenuti, odjene svoje tijelo, misleći na naše hlače, pa je jedan od modela tako dobio ime - otkriva rođena Dubrovčanka, koja se na hrvatsku dizajnersku scenu bila lansirala kreiranjem suknje torbe. Načela multifunkcionalnosti slijedi i danas.

Osim hlača, kolekciju konstantno nadopunjuje i gornjim dijelovima te multifunkcionalnim dodacima. - Zanimljivo mi je na taj način pristupati poslu, igrati se mogućnostima. Možda ljudi takve komade i neće nositi na sto načina, no zabavljaju me takva promišljanja - objašnjava Katičić, koja i dalje ima klijente iz Hrvatske, ali i mnogo njih iz inozemstva.

Preseljenje je značilo pristup novom tržištu i modnim konceptima pa se tako uskoro predstavlja na Pitti Imagineu, jednom od najutjecajnijih modnih događanja u Italiji, koje se sastoji od niza evenata na kojima se predstavljaju modni dizajneri iz različitih modnih područja.

Kreativan proces

Showroomove će imati i u Barceloni i Milanu, a u pregovorima je i za suradnje u SAD-u, iako o njima nerado govori prije nego što definitivno bude sigurno da će do njih doći. Iako u Firenci živi od nove godine, Katičić je u Italiji najprije studirala restauraciju, a kasnije je u Milanu pohađala Istituto Di Moda Burgo, gdje je učila o modnoj konstrukciji. Za konstrukciju, a ne dizajn, odlučila se jer je htjela imati pod kontrolom i razumjeti cijeli kreativan proces. S obzirom na takva iskustva, ali i rad u Hrvatskoj, Katičić je već prije preseljenja bila upoznata s međunarodnom modnom scenom.

- U inozemstvu je mnogo teže proći određenu selekciju jer ima mnogo dizajnera, što novih, tako i poznatih. Više nego u Hrvatskoj, ovdje se osjeti da su ljudi u posljednjih 6-7 godina jako željni modnog eksperimenta jer je moda postala rutinska. Svi žele proizvode s pričom i nove koncepte. Moda se previše pojednostavila pa su klijentice, pogotovo najveći potrošači - žene u četrdesetim godinama - razočarane. Više nema dinamike, nema dizajnera koji su ispred svojega vremena i koji diktiraju što će se nositi - napominje dizajnerica, koja nosi isključivo svoju odjeću, ali je vrlo slaba na lijepe cipele.

Kako kaže, vidljiva je i činjenica da se europski dizajn prilagodio moćnom japanskom tržištu. Unatoč svojevrsnoj stagnaciji, vjeruje da će kroz nekoliko godina opet doći do kreativnog booma i modne renesanse.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 17:21