SVIJET GEJMERA

Avantura ‘Dredge‘ mješavina je ribarenja i horora, a igrača pita što je sve spreman napraviti u ime ljubavi

Ribarenje su dizajneri studija Black Salt Games pretvoriti u ritmičke igrice koje nisu suviše teške, ali traže koncentraciju i solidne reflekse

 Black Salt Games/Team17
‘Dredge‘ igraču dopušta da svijet u kojem je njegova radnja smještena otkriva onim tempom koji mu odgovara i ta je sloboda vjerojatno njegova najveća snaga

Ribarska avanturistička videoigra s elementima igranja uloga i horora “Dredge” (hrv. iskopati) iz 2023. godine ležerno je, ali pripovjedački i mehanički ambiciozno djelo četveročlanog novozelandskog studija za razvoj videoigara Black Salt Games te antipod učmaloj i profitom opsjednutoj gejmerskoj glavnoj struji. Igrač u igri kontrolira ribara koji nakon pomorske nesreće završi u luci Greater Marrow koja se nalazi u udaljenom arhipelagu. Gradonačelnik luke ribaru kaže da je njegov brod oštećen te da su lokalci njegove stvari prebacili na jedan od starijih brodova u luci. Igrač nakon toga dozna da je, htio – ne htio, postao novi ribar luke Greater Marrow. Gradonačelnik igrača potom pošalje na ribe. Kad napuni svoj brod, ribar se vrati u luku te dozna da je njegov brod pozajmica i da ga mora otplatiti. Naravno, otplatit će ga tako što će dio prihoda od ribarenja davati gradu.

“Dredge” igraču dopušta da svijet u kojem je njegova radnja smještena otkriva onim tempom koji mu odgovara i ta je sloboda vjerojatno njegova najveća snaga. Neigrivi ga likovi ne zasipaju informacijama i objašnjenjima kao što je to slučaj u glavnostrujaškim igrama. Primjerice, gradonačelnik luke Greater Marrow igraču kaže da se s riba svakako treba vratiti prije nego što padne mrak. Ne kaže mu zašto, ali mu nagovijesti da bi to bilo mudro. Znatiželjni će igrači zbog toga htjeti ostati na pučini i kada sunce zađe kako bi doznali čega se to gradonačelnik boji, dok će plašljivi i oprezni skratiti ribarenje čim ono počne zalaziti. Međutim, kako ti plašljivci ne bi zauvijek igrali na sigurno, neki će im neigrivi likovi ponuditi unosne poslove koje će morati obaviti noću.

“Dredge” krase živahni i izražajni vizuali. Pripovjedački segment oslanja se na estetiku stripa, a tekstualne poruke nikad nisu predugačke. Ribarenje su dizajneri studija Black Salt Games pretvoriti u ritmičke igrice koje nisu suviše teške, ali traže koncentraciju i solidne reflekse. Svakako je plus i to što oni kojima takve stvari ne idu te igrice mogu de facto preskočiti i samo uživati u neobičnoj priči o dvojbenim stvarima koje bismo napravili u ime ljubavi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 18:06