POSAO IZ SNOVA

Hrvatski esport observer od hobija je napravio karijeru, a danas surađuje s Ubisoftom

Ante Medić jedan je od najpoznatijih hrvatskih esport komentatora i observera ili ingame direktora

Od esporta se može dobro zarađivati, ali samo ako si spreman uložiti puno napora i vremena, kaže Ante Medić

Gaming industrija jedna je od najbrže rastućih industrija u cijelom svijetu. Procjenjuje se da tržište video igara u 2023. godini ima potencijal doseći vrijednost od 385 milijardi dolara, s procijenjenim godišnjim rastom od gotovo osam posto, čime prestiže filmsku i glazbenu industriju zajedno. A kakva je situacija u Hrvatskoj? Prema najnovijem istraživanju, koje je proveo Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara u suradnji s A1 Hrvatska, gejming industrija u našoj zemlji u 2022. je zaradila više od 60 milijuna eura s 10 posto većom ukupnom dobiti u odnosu na godinu ranije.

Jedan od razloga za ovakve impresivne brojke je i sve veća popularnost esporta. Najbolje ga se može opisati kao natjecateljsko igranje video igara, najčešće na računalima i igraćim konzolama. Ono što je nekada za mnoge bio isključivo hobi, pretvorio se u unosan posao jer esportaši diljem svijeta, ali i u Hrvatskoj postižu nevjerojatne rezultate i pritom odlično zarađuju.

Da je moguće od esporta napraviti karijeru zna i Ante Medić (28), jedan od najpoznatijih hrvatskih esport komentatora i promatrača, odnosno observera ili ingame direktora. Već više od četiri godine intenzivno se bavi esportom te ruši predrasude da se u ovoj zabavnoj aktivnosti može uspjeti jedino kao igrač. Već dugi niz godina jedan je od glavnih ljudi u produkciji natjecanja u igri Rainbow Six Siege, a 2019. je njegov talent i napore prepoznao i Ubisoft, koji ga je izabrao za glavnog promatrača na njihovim turnirima.

Više od igre

- Sve je u tome koliko si spreman ulagati vremena u to da se razviješ kao igrač ili dio produkcije. Da biste od esporta zarađivali, važno je doći do više razine, a to se može jedino stalnim igranjem, povezivanjem s drugim igračima i odlaženjem na turnire te streamanjem. Ili u mom slučaju, povezivanjem s drugim promatračima i cijelom esport zajednicom. Prema nekim procjenama, vrsni igrači mogu zaraditi više tisuća eura, ovisno o tipu igre, turnira i reputaciji organizacije koju predstavljaju, a iznosi dnevnica za ljude u produkciji variraju od 200 do 1000 eura. Što imaš bolju reputaciju i iskustvo, to više zarađuješ – objašnjava Medić koji sudjeluje i na velikom regionalnom esport natjecanju, A1 Adria League.

image

Ante Medić

Iako je prvo počeo kao komentator turnira u igranju video igara, shvatio je da ga puno više zanima promatranje mečeva. ‘Observing’, baš kao i komentiranje, objašnjava Medić, nije lak posao jer zahtijeva jaku koncentraciju.

- Kao promatrač moram pratiti sve faktore igre, pozicije svih igrača te na što jednostavniji način pokazati akciju i kako je došlo do nje. Nekad znam u komadu provesti šest do osam sati za računalom, bez većih pauza. Na jednom offline turniru imali smo od 13 do 15 sati posla, i to tri dana zaredom. Observing zna biti iscrpljujuć, ali sam navikao jer sam kao dijete ionako stalno sjedio ispred računala. Uza se uvijek moram imati dvije litre vode, a na turnirima imamo voće, čokoladice i neke konkretne zalogaje da preživimo dan – kaže Medić.

Ključ u komunikaciji

Esport je prije svega, baš kao i drugi sportovi, društvena aktivnost, što je glavni faktor njegove ogromne popularnosti, smatra Medić. Ipak, u jednom se uvelike razlikuju.

- Esport volim usporediti s tradicionalnim sportom. Kod oba su prisutni igrači koji svojim vještinama zabavljaju publiku. No, u esportu postoji puno veća komunikacija igrača s publikom pa je i povezivanje lakše, a publika može protiv igrača igrati mečeve – objašnjava.

Za razliku od velikog broja zemalja u svijetu, esport u Hrvatskoj nije prepoznat kao pravi sport te na njegovom potencijalu, zaključuje Medić, treba još puno raditi kako bi se u pravom svjetlu predstavio domaćoj publici.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 15:11