SVIJET GEJMERA

Tri kvalitetne pucačine koje su me opustile u 2021. godini

Igraču se u ”Rift Apartu”, ”Returnalu” i ”Warzoneu” na raspolaganje stavljaju arsenali impozantnog obujma i raznolikosti, što je jako važno za igre koje su jednostavnijeg mehaničko-vizualnog prosedea

 Housemarque/Playstation/Sony
U "Returnalu" se puca kako bi se izašlo na kraj s posljedicama životne traume, a glavna junakinja je Selene

Godinama sam izbjegavao pucačine svih vrsta jer sam ih smatrao videoigrama za siledžije i nezrele klince, a vatreno oružje kudikamo manje kul od mačeva i golih ruku.

Mišljenje su mi promijenile tri posve različite igre koje sam odigrao 2021. godine - avantura "Ratchet & Clank: Rift Apart", horor "Returnal" i ratni spektakl "battle royale" tipa "Call of Duty: Warzone".

Kvalitetne pucačine igraču osim pucanja nude još nešto, odnosno nešto što pucanju daje smisao. U "Rift Apartu" se puca kako bi se porazilo međudimenzionalnog diktatora, u "Returnalu" kako bi se izašlo na kraj s posljedicama životne traume, a u "Warzoneu" kako bi se preživjelo na modernom bojnom polju.

Pucačine dugo nisam igrao djelomično i zbog njihova glavnog problema - pucanje je vizualno, motorički i koreografski znatno monotonije od mačevanja i šaketanja. U trenutku kada igrač puca, dobar dio ekrana zauzimaju oružje i ciljnik. Situacija je donekle bolja u pucačinama u kojima se vidi i igračev avatar, no ne znatno.

Ta se vizualna monotonija može razbiti na dva načina - autentičnim animacijama pokreta te brzim reakcijama avatara. "Rift Apart" je tu u laganoj prednosti jer su glavni likovi omanji pa ne zaklanjaju ekran, a i izvrsno su animirani. "Returnal" je fluidne pokrete protagonistice utkao u svoj DNK, a "Warzone" vjerno dočarava kretanje vojnika.

U pucačinama se vizualna monotonija kompenzira i brzinom kojom oružja i likovi reagiraju na komande igrača. Vatrena oružja, ako su kvalitetno realizirana, reagiraju brzo te igraču odmah daju dozu adrenalina koju traži. Uz to, igraču se u "Rift Apartu", "Returnalu" i "Warzoneu" na raspolaganje stavljaju arsenali impozantnog obujma i raznolikosti, što je jako važno za igre koje su jednostavnijeg mehaničko-vizualnog prosedea. Ljubitelji kaotičnih sukoba na malom prostoru sigurno će gravitirati kratkim strojnicama dok će strpljiviji jamačno prvo posegnuti za kakvim snajperom ili modernom jurišnom puškom.

Iznenadilo me i koliko sam uživao u zvučnom aspektu spomenutih igara. Nisam imao pojma da će mi zvukovi mijenjanja šaržera na puškama, repetiranja vatrenog oružja, posebice onog modernog, te, naravno, pucanja biti toliko - ugodni. Sve to "petljanje" po oružju i pucanje kod mene je gotovo sigurno izazvalo autonomni senzorni meridijalni refleks (ASMR).

Drugim riječima, pucačine me opuštaju. Tko bi rekao? Mlađi ja sigurno ne.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 22:24