Grgo Zečić, koji posljednjih godina gradi karijeru u New Yorku kao urednik u magazinima Interview, Dazed & Confused te kao modni direktor u magazinima Hero i Heroine, ušao je u otvoreni rat s tri organizatora najvećih modnih događanja u Hrvatskoj u svojoj posljednjoj kolumni za portal Büro 24/7.
Iako nije konkretno navodio imena za Sarah Josipović, kao prvu ženu Fashion Weeka, Vinka Filipića iz Fashion.hr-a te Viktora Dragu kao organizatora Cro-a-portera, naveo je kako trojka ne bi ni slučajno smjela zaglaviti u istom liftu. Time, je vjerojatno, želio ilustrirati njihov odnos.
Apsurd 60 kolekcija
No, suprotno očekivanjima, ovaj se trojac nakon Zečićeve kolumne ujedinio i možda prvi put u posljednjih tko zna koliko godina zauzeo istu stranu i zaboravio na riječ konkurencija. Naime, Grgo Zečić je u kolumni imena “Modna cenzura” detaljno izanalizirao domaću modnu scenu, odnosno obrušio se na modne manifestacije, navodeći kako je 60 kolekcija prikazanih u posljednjih šest mjeseci na tri manifestacije apsurdno previše za zemlju od četiri milijuna stanovnika, posebno ako se uzme u obzir da samo desetak kolekcija, odnosno dizajnera kasnije ide u produkciju.
- Nisu ti domaći tjedni mode nepromišljena glupost. Oni odgovaraju medijima koji imaju priliku na jednome mjestu ‘uhvatiti’ hrpu poznatih osoba i postavljati im pitanja nevezana uz kolekcije nego će ih poslije koristiti za druge priloge... Sve toodgovara sponzorima jer na jednome mjestu organizator okuplja poznate dizajnere i vodeće nacionalne medije. Sva tri navedena elementa na kraju balade odgovaraju organizatorima. Jer on mora zaraditi na eventu koji producira.
Početak karijere
Zadnja rupa na svirali su dizajneri. Koje apsolutno ne shvaćam. Na kraju revija par medija će htjeti izjavu, primjerice, Martine Felje, Aleksandre Dojčinović ili dvojca ELFS. Ali svi ostali su medijski nezanimljivi jer novinari nisu tu da razgovaraju o njihovim kolekcijama - ističe Zečić, usput navodeći kako naši mladi dizajneri ne stvaraju svoje vizije, već gledaju revije u Parizu i Londonu pa ih nespretno interpretiraju kao svoje...
Sarah Josipović ironično je Zečiću čestitala na uspješnoj modnoj karijeri koja je krenula iz njezina ureda, kad se Zečić prijavio kao maneken u agenciji Suzy.
- Mislim kako domaću modnu scenu čine modna događanja i svi dizajneri koji na njima sudjeluju sami znaju koliko su dobili i koliko dobivaju prikazivanjima svojih kolekcija na njima i koliko se trudimo da im pomognemo da pokažu svoje kolekcije. U Fashion Weeku Zagreb svojim dizajnerima pomažemo savjetovanjem, nalaženjem sponzora koji pokrivaju izrade njihovih kolekcija, manekene ili kupnju materijala, pružamo im medijsku podršku i radimo na promociji. Reći da to nema smisla ne vrijeđa mene kao organizatora, ali možda bi trebalo uvrijediti dizajnere koji u kolekcije ulažu golem trud - odgovorila je Sarah Josipović.
To su gluposti
Viktor Drago ne želi uopće Zečiću davati na važnosti te smatra da domaća scena egzistira jako dobro u prilično teškim uvjetima.
- Ako je Zečić toliko uspješan vani, zašto nekome od domaćih dizajnera nije otvorio vrata izvan Hrvatske - pita se Drago.
Sličnog je mišljenja i Vinko Filipić iz Fashion.hr-a.
- To su gluposti. Modne manifestacije su jedina platforma u državi koja omogućava dizajnerima da se predstave i dođu do medija budući da nema velikih modnih kuća. Da nema manifestacija, što bi činilo domaću modnu scenu? - pita Filipić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....