Piju svoju jutarnju kavu na aerodromu prije polaska u Poljsku na veliko natjecanje na koje idu kao hrvatski predstavnici. Nisu nimalo nervozni. Zbijaju šale i vjeruju u svoj uspjeh. Znaju da će konkurencija biti jednako pripremljena kao i oni, no ne razmišljaju previše o tome. Fokusirani su samo na svoj rad - kako najbolje prezentirati svoju ideju. Najbolju inovaciju. Proizvod koji će postati hit na tržištu 2030. godine.
Filip Degoricija i Matija Jakšić mladi su inovatori koji su uspjeli osmisliti uspješan proizvod za budućnost - folije koje popuno otklanjaju mrlje s odjeće. I zahvaljujući toj ideji osvojili su drugo mjesto na svjetskom natjecanju inovatora - Henkel Innovation Challenge.
Znanje prezentiranja
Filip i Matija prijatelji su iz školskih klupa. Zajedno su pohađali MIOC i iako su ih putevi odveli na različite fakultete, i dalje se intenzivno druže, najčešće u Matijinom podrumu.
Dobro se poznaju i zato su odlučili krenuti zajedno u ovaj projekt.
- Inače se bavim različitim izvannastavnim aktivnostima, voditelj sam squash sekcije i član Buddy programa ZŠEM-a te voditelj marketinga FSB Racing Teama, ali sam htio prikupiti još iskustva i zabaviti se usput. Odslušao sam prezentaciju na faksu i shvatio da je HIC (Henkel Innovation Challenge) savršen odgovor; zvučalo je kao zanimljivo natjecanje na kojem mogu pokazati svoje znanje engleskog i prezentiranja, iskoristiti svoju kreativnu stranu, upoznati zanimljive mlade ljude iz cijelog svijeta i iskusne i utjecajne manadžere, zabaviti se i prikupiti nezaboravno iskustvo. Budući da su za prijavu na natjecanje potrebne dvije osobe, Matija mi je bio logičan izbor; dobro se znamo, imamo sličan stil humora, kreativan je i dobro prezentira. Nakon toga je sve bilo lagano - nekako je prirodno teklo, bez previše svađa i raspravljanja - kaže Filip.
Oduševiti ljude diljem svijeta
Naime, mladići su bili odlučni da žele napraviti proizvod koji će oduševiti ljude diljem svijeta. A to nije nimalo lako. Mnogo je stvari već otkriveno, ali unatoč tome imali su još jedan problem. Trebali su osmisliti proizvod koji će biti popularan na tržištu 2030. godine. Morali su misliti i na tehnologiju koja će se koristiti za 20 godina, kakvo će tržište biti tada te što bi se sve u međuvremenu moglo pojaviti na tržištu.
- Dvadeset godina je jako puno. Prije 20 godina nitko nije mislio da će svatko od nas imati uređaj u džepu kojim možemo zvati, slikati, navigirati ulicama, slušati muziku i ići na internet. Danas je to normalno. Kada se ta pretpostavka uzme u obzir, shvatiš da možeš izmisliti što god ti padne na pamet i da je to teoretski moguće - jer tko zna što će biti za 20 godina! Tu je veliku ulogu imao Matija koji je po prirodi inovativan. On je odmah izbacio nekoliko svojih ideja te smo se nakon prospavane noći odlučili za onu za koju smo mislili da je najbolja. To nam i nije bio jako veliki problem, teže je bilo poslije prebaciti sve svoje ideje u prezentaciju - dodaje Filip.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....