VRHUNSKI DIZAJN

Oni su dizajneri odjela za megajahte i brinu o najsitnijim detaljima: ‘Ovaj posao je ostvarenje snova‘

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

Strastveni zaljubljenici u svijet jahti, Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka dizajneri su unikatnog tekstila za brodove

Dizajneri unikatnih odijela za superjahte. Tim bi riječima ekipa koja stoji iza tvrtke Frey opisala ono što rade i način na koji pristupaju svakom zadatku. Strastveni zaljubljenici u svijet jahti, Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka, odlučili su se pozabaviti jednim njezinim elementom koji i nije bio toliko atraktivan - monotonim jastucima, tendama, zavjesama, tepisima, specijaliziranim navlakama i svim drugim tekstilnim proizvodima u interijeru i eksterijeru. Vještim kombiniranjem boja, uzoraka i stručnim poznavanjem materijala svaka jahta, u rukama Frey tima, postaje ogledalo stila i ukusa vlasnika.

Tvrtka specijalizirana za izradu tekstilnih proizvoda u superjaht industriji s vremenom je u svoju ponudu dodala i uspješne kampanje brenda Frey Luxury Pillows s dekorativnim jastucima. Prvi u Hrvatskoj su uveli yacht staging, stiliziranje jahti za prezentacije brodova. Korona ih je potaknula da svoje poslovanje prošire i na asortiman za kuće za odmor i vile u sklopu pod-brenda Frey Casa pa se njihov logo može vidjeti i na moru i na kopnu.

OVDJE GLASAJTE ZA NAJBOLJU MARINU U HRVATSKOJ I OSVOJITE VRIJEDNE NAGRADE

OVDJE GLASAJTE ZA TOP DESTINACIJU U HRVATSKOJ I OSVOJITE VRIJEDNE NAGRADE

Iako se danas mogu pohvaliti bogatim portfeljom i uspješnim suradnjama, počeci nisu bili nimalo jednostavni. Sve je počelo 2006. godine kada je Nermin osnovao tvrtku Frey čija je osnovna djelatnost bila proizvodnja brodskih tendi, jastuka i navlaka, a tri godine kasnije pridružila mu se i supruga Vanja, sa vizijom da FREY postane vodeći brand za uređenje superjahti.

image

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

“Kao vječni entuzijast za morem, bojama i dizajnom interijera od kad znam za sebe, svaki put kad bi se našla u marini sanjarila sam o radu u jahting industriji i to se dogodilo”, prisjeća se Vanja Pedisić Švraka.

Stiliziranje super jahti definitivno je ostvarenje tog sna, no trebalo je preko desetak godina upornosti i marljivosti kako bi se došlo do te faze. Prvi klijenti bili su im bračni parovi iz Njemačke i Austrije koji su bili vlasnici motornih jahti do 15 metara, a prvi opsežniji projekt 24 metara duga jahta britanskog para koji je želio redizajnirati sve jastuke u eksterijeru.

Puni strasti

Počeci su, kaže Vanja, bili puni strasti, vizija i fokusa na razvijanju autentičnog stila, ali i izazova koji su ih izgradili i grade i dalje. Osamnaest godina kasnije, mogu se pohvaliti brojnim uspješnim suradnjama i s ponosom reći da su ostvarili svoju viziju da postanu vodeći brend za uređenje superjahti u Hrvatskoj.

“Odmaknuli smo se od stereotipa istih jednoličnih boja u jahtingu i odlučili za fashion pristup u ovoj industriji. Pokazali smo da jahting, kada su u pitanju tekstilni proizvodi, može biti višebojan i zanimljiv”, govori Vanja.

Prepoznali su to i brojni vlasnici jahta pa mjesečno rade na jednom projektu te paralelno na manjim projektima, a 90 posto njihovih klijenata dolazi iz inozemstva.

Budući da Hrvatska postaje sve atraktivnija destinacija superjaht industrije, to se sve više odnosi i na goste koji stižu iz zemalja izvan Europe. Početna vizija unikatne izrade i personaliziranog pristupa vlasnicima plovila i dalje je temelj njihovog poslovanja.

“Naši klijenti su oduvijek bili najveća baza pozicioniranja Freya na tržištu, kao i motivacija da hrabro mijenjamo trendove. Ulaganje u odnos s klijentima, koji je prije svega ljudski i individualan od inicijalne točke projekta do one završne faze, pomoglo je da se Frey diferencira na tržištu”, govori Vanja.

Konkretno, kada im stigne upit, sastanak dogovaraju osobno na jahti jer je upravo to najbolji način da vlasnici iskomuniciraju svoje želje i potrebe, a Freyev tim dobije uvid u stanje i mogućnosti. Važno im je i da od klijenata doznaju sve probleme koje imaju s postojećim tekstilnim proizvodima kako bi ih pri preuređenju pokušali riješiti. Slijedi izrada vizualnog koncepta s ponudom, a ako se on sviđa klijentu bacaju se na proizvodnju. Kako bi uređenje što dulje ostalo u punom sjaju, nakon isporuke klijente educiraju o tome kako ga održavati.

Palete boja

“Velika većina vlasnika zapravo nije educirana o rukovanju tih proizvoda niti o spektru mogućnosti što se sve može napraviti s tekstilnim proizvodima. Zato smo uveli proizvode kojima se jednostavno rukuje i koje se mogu pametno skladištiti”, objašnjava. Tu riješavamo viječni problem prostora za skladištenje i olakšavamo organizaciju.

image

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

image

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

image

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

“Od svojih klijenata tražimo input palete boja koje im se sviđaju, nakon čega im dajemo svoj dizajn kojeg vlasnici često prihvaćaju pa slijedi kreativna sloboda”, dodaje Vanja.

Kroz 18 godina su naučili kako se pojedini materijali “ponašaju” na ekstremnim morskim uvjetima, gdje klijenti najčešće griješe, ali i to što se sve može izvesti, a što ipak ne. Iako cijeli proces zbog iskustva i stalnog usavršavanja danas teče brže nego u početku, vrijeme potrebno da se projekt realizira ipak najviše ovisi o tome što sve klijent želi promijeniti.

“Ponekad je potrebno i do osam dana samo za dobivanje svih informacija od klijenata i izradu ideje. Stil i materijale prvenstveno biramo na temelju potrebe koju imaju, ali u skladu s trendovima koje diktiraju veliki proizvođači platna u ovoj industriji. Osobno volimo geometrijske uzorke kao detalje te boje pa ih tako i sugeriramo našim klijentima”, kaže Vanja.

Biti u korak s trendovima poseban je izazov jer je ponekad potrebne materijale vrlo zahtjevno pronaći na europskom tržištu, ali konačna reakcija klijenata i oduševljenje koje slijedi uvijek opravdavaju sav trud. Općenito, trenutno su u trendu Bouclé materijali i detalji u nijansama tirkiznih boja.

“Veselimo se kada su klijenti otvoreni za autentični izričaj u bojama koji uvijek predlažemo u nerijetko neutralnom ‘beige obojenom superjaht svijetu’. Vidimo promjene i otvorenost na tom području tako da nas to jako veseli”, govori Vanja.

Frey tim trenutno čini osam zaposlenika - svatko od njih ima svoju ulogu od voditelja kreativnog tima, dizajna, prodaje, marketinga, voditelja proizvodnje, krojačica te tim za montažu proizvoda. Bez obzira na to, dok traje projekt, svi su upoznati s baš svim detaljima.

Najizazovniji projekt

Kada je riječ o kompletnom preuređenju, ta usluga uključuje rad na svim tekstilnim proizvodima koji se mogu vidjeti na superjahtama - od zaštitnih pokrivala do luksuznih indoor/outdoor materijala i talijanske kože. Frey mijenja, vizualizira, redizajnira ili predlaže inovativni dizajn. Najizazovniji projekt na kojem su nedavno radili bila je mega jahta duga 133 metara, M/Y Al Mirqab. Rok je bio vrlo tijesan, a proizvoda koje je trebalo redizajnirati jako puno.

image

Vanja Pedisić Švraka i Nermin Švraka stoje iza tvrtke Frey iz Biograda na Moru koja izrađuje i dizajnira tekstilne proizvode za jahte i brodove

“Morali smo u kratkom roku istražiti nove namjenske materijale koji se koriste samo za ovako velike megajahte i pronaći dobavljače. Tu su bili i problemi nekih izvedba navlaka zbog vrlo specifičnih uvjeta na otvorenom moru”, prisjeća se Vanja.

Frey tim vrijedno je radio tri mjeseca na tom konkretnom projektu, a kapetan i vlasnik jahte na kraju su bili oduševljeni rezultatima.

“Ne postoji veća nagrada u dugogodišnjem radu od uspješno izvedenog refit projekta na 20. najvećoj megajahti na svijetu”, skromno priznaje.

Svaka jahta obično nakon 10 do 20 godina zahtjeva preuređenje. Budući da Hrvatska svake godine postaje sve traženija destinacija za superjahte, i njihova će usluga biti sve traženija.

Posebno zbog toga što su sada poznati i kod kuće i u inozemstvu.

“Rekla bih da vlasnici superjahti, posebno charter superjahti, postaju osviješteni koliko je važno ulagati u uslugu stiliziranja i ručnog načina izrade proizvoda, pratiti trendove posebno u ovom tekstilnom dijelu i u tom pogledu biti autentičan ako žele ostvariti dobar imidž i prodaju”, zaključuje.

Partneri projekta
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 11:33