Marina kao drugi dom

Ovaj bračni par već 40 godina ljetuje na istom mjestu. Otkrili su nam što ih iz godine u godinu privlači

bračni par Turk

 ustupljena fotografija
Supružnici Turk svoju jedrilicu Nika privezali su još 1984. godine u Umagu

Nautički turizam jedna je od najvažnijih kategorija u turističkoj ponudi Hrvatske, te se smatra jednim od najsnažnijih turističkih proizvoda, a time i hrvatskog gospodarstva općenito. Obala nam je razvedena i nautičarima zanimljivija i izazovna, a uvjeti za jedrenje pogodni su tijekom velikog dijela godine. Stoga je logično to što nautička sezona traje dulje od klasične sezone, te Hrvatsku približava cilju cjelogodišnje turističke destinacije.

Hrvatska se kroz godine profilirala i kao jedna od najvažnijih europskih i svjetskih destinacija za nautičare, a broj turista i plovila, pokazuju podaci Hrvatske turističke zajednice, kroz godine raste. Time Hrvatska i dalje ostaje na popisu svjetskih nautičkih velesila.

Jedna od važnih nautičarskih destinacija u Hrvatskoj je i Umag, smješten na zapadnoj obali Istre. Grad je poznat po svojem sportskom i rekreativnom sadržaju, od kojih je najglasovitiji tamošnji teniski turnir – ATP Umag. U središtu nautičarske ponude grada je ACI marina Umag, s kapacitetom za 475 vezova za brodove duljina između pet i 20 metara, a slovi i kao jedan od najopremljenijih nautičkih centara.

image

ACI marina Umag

ACI Umag

Turisti se vraćaju već 40 godina

ACI, najveći lanac marina na Mediteranu, prošle je godine proslavio 40 godina postojanja. Gradnja marina započela je krajem 1983. i početkom 1984. godine. Marine su izgrađene u rekordnom roku, a njihova gradnja bila je jedan od najvećih graditeljskih pothvata tog vremena. Birane su najljepše lokacije na Jadranu, koje su sa sobom nosile i težu pristupačnost, kao i niz drugih građevinskih izazova. No, trud se isplatio, budući da se u prve dvije godine od postojanja zaposlilo više od 1000 ljudi, a marine su redovno privlačile svjetski poznata imena i pripadnike kraljevskih obitelji, kao što to čine i danas

Jedna od prvih izgrađenih bila je upravo ACI marina u Umagu, koja je dobitnica priznanja "Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku", te je nositelj Plave zastave, koja je mnogim turistima jedan od glavnih orijentira i kriterija prilikom odabira destinacije, budući da dokazuje odgovorno gospodarenje pomorskim dobrom i brigu o očuvanju okoliša.

image

jedrilica obitelji Turk

ustupljena fotografija

Imali smo priliku razgovarati s bračnim parom Turk, koji se od izgradnje marine u Umagu vjerno vraća svake godine sa svojom jedrilicom imena Nika. Jedrilicu su, priča Vladimir Turk, sami izgradili, a te 1984. godine krenuli su i na prvu plovidbu po Jadranu.

-Krenuli smo iz Portoroža, pa smo tražili negdje gdje se možemo usidriti. Došli smo do Umaga, vidjeli smo da tu još ima mjesta, pa smo se odmah privezali i ostali. Jadranskim morem plovim još otkada sam išao u osnovnu školu. Tu mi je najljepše. Više puta sam plovio po Jadranu, a ne zanima nas previše otići do Grčke i sličnih destinacija - priča Vladimir.

Prije nego što su se upustili u izradu vlastite jedrilice, Vladimir kaže da su razmišljali bi li radije investirali u kamp-vozilo ili brodicu. Na izgradnju su potrošili oko dvije i pol godine, dok je danas kupnja plovila znatno lakša, bilo rabljenog ili novog. Svoju Niku, složno kažu supružnici, ne kane "pustiti", jer ih vjerno služi.

image

bračni par Turk

ustupljena fotografija

Umag im je poput doma

Prisjećaju se kako su imali prilike posjetiti mnoge marine, no ACI-jeva u Umagu im je poput doma. Vladimir hvali ljubazno osoblje – od recepcije pa sve do ljudi koji vežu brodove, a u svojih 40 godina, nisu imali niti jedno neugodno iskustvo.

-Do Umaga dođemo vrlo brzo. Nije nam problem doći i na samo jedan dan ili vikend. Ako nam se nešto i dogodi, blizu nam je i bolnica Lucija, odmah preko granice – dodaje Vladimir.

Premda su iz slovenskog grada Celja, u Umagu imaju stalni vez, a isplovljavaju samo kada idu na godišnji odmor. Najčešće plove prema Savudriji, a ako ih vjetar i vremenske prilike posluže, otplove i južnije od Novigrada. Dok su im djeca bila mlađa i imala školske praznike, obitelj Turk bi sa svojom Nikom znala otploviti i znatno južnije u Jadran.

image

ACI marina Umag

ACI Umag

Uvijek se vraćaju u Umag

Vladimirova supruga Januša priča i da su krenuli ploviti i južnije, no da su se uvijek vraćali prema Umagu. Većih problema na moru nisu imali, a kada bi i pretpostavili da će se vrijeme promijeniti na gore, pristali bi u jednu od drugih ACI-jevih marina po obali. No, u svoju marinu u Umagu, uvijek bi se na koncu vratili.

Januša također kaže kako joj je Hrvatska kao drugi dom, no da se Umag puno promijenio kroz godine. Promijenila se i ACI marina, koju sada opisuje kao mnogo veću, s boljom ponudom. U početku, marina u Umagu brojala je samo tri gata, pa je i procedura isplovljavanja bila mnogo jednostavnija. S obzirom na to da je broj iznajmljenih vezova znatno porastao, termin za dizanje plovila potrebno je rezervirati unaprijed, zbog velike potražnje.

-Stvari su se promijenile na bolje. Ima više usluga, a mi smo vrlo zadovoljni. Umag se i kao mjesto promijenio i proljepšao, mnogo je ljepši nego prije. Napredak je vidljiv, a i dobar – nadovezao se Vladimir.

Jedna od najpoznatijih destinacija u Hrvatskoj

ACI marina Umag je jedna od najpoznatijih destinacija za nautičare u Hrvatskoj, ne samo zbog svoje veličine i broja vezova, već i zbog blizine ostalog turističkog sadržaja. U blizini se nalazi plaža, more je vrlo čisto, a grad uz bogat sportski i rekreativni sadržaj nudi i bogat noćni život, uz jednako bogatu ponudu restorana.

Bračni par Turk nije jedini dugogodišnji klijent ACI-ja. U ACI marinama diljem Jadrana i ove su se godine na Dan ACI-ja (1. srpnja) dodjeljivale nagrade brojnim dugogodišnjim gostima, od kojih se neki od njih vraćaju desetljećima. Nagrade su dodijeljene i dugogodišnjim radnicima, za koje Uprava kaže da su temelj dobre ponude i atraktivnosti marine.

ACI broji 22 marine koje su strateški raspoređene po cijelom Jadranu, a one redovno svake godine dobivaju razne nagrade u nacionalnim i svjetskim kategorijama.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i ACI Marine.

Partneri projekta
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 13:13