Ako ste ikad bili dovoljno nesretni, poput mene prije nekoliko godina, da prenoćite u vrlo sumnjivu hotelskom smještaju na rubu grada, gdje vam ujutro služe nešto između vojničkog obroka i studentskog doručka, vjerojatno ste pomislili kako na to mjesto više nećete svratiti. I to je sasvim u redu. Ako ste, opet poput mene prije nekoliko godina, platili takav hotel dvaput više od onoga što ste zauzvrat dobili, možda vam je došlo da o svemu porazgovarate s recepcionarom ili da se barem upišete u knjigu žalbe.
A možda jednostavno niste htjeli razgovarati, iz razloga poznatih premorenom putniku kojega čeka naporni dnevni raspored. Što biste se dodatno zamarali? Tako je kako je, nema smisla od svega praviti dramu, jer povrat novca ionako dobiti nećete. Ako ste, međutim, poput mene prije nekoliko godina, poželjeli ovo katastrofalno iskustvo ipak negdje zabilježiti, i to pisanom riječju, tako da se nikad ne zaboravi, preostao vam je vjerojatno najveći autoritet današnjice na području turizma, autoritet koji poznaje svaki hotel, restoran, kafić i muzej grada u kojemu ste se zatekli. Preostao vam je TripAdvisor, čiji su serveri, sjećam se, sasvim dobrohotno upili moju priličnu dozu ogorčenosti, nakon čega sam se osjećao kao potpuno nov čovjek.
Ostavio sam im groznu recenziju, a do danas, kako vidim, nisu uspjeli popraviti svoje stanje i prijeći ocjenu dovoljan (2). Zasluženo, ako se mene pita.
U dva desetljeća postojanja TripAdvisor je inicijalnu investiciju od tri milijuna dolara pretvorio u biznis vrijedan čak sedam milijardi. Rezultat je to jedne vizionarske ideje o platformi koja se konstantno apdejta informacijama o svim zamislivim elementima putovanja, od hrane do smještaja. Pritom je najbolja, ali i najgora stvar u cijeloj priči to što informacije prilažu korisnici. Upise ostavljaju potpuno besplatno, ali i anonimno, ako žele, što je u prošlosti dovodilo i do mnogih nezgodnih situacija, na primjer da korektne lokale sabotira konkurencija i sl.
Pojavilo se i tržište tzv. lažnih reviewova, a mali i veliki biznisi su, samo zbog TripAdvisora, došli u priliku čak i angažirati tvrtke koje se bave “menadžmentom reputacije”, i čiji djelatnici iz uredskih sobičaka diljem svijeta otvaraju profile i lupaju sjajne recenzije za klijenta koji ih je dobro platio.
Može li se, onda, uopće vjerovati TripAdvisoru? Kako znati čiji je komentar autentičan, a čiji je, moguće, platio klijent? Što ako smo, skrolajući po tom servisu, postali kolateralna žrtva obračuna između dvaju konkurentskih lokala?
Kako bismo provjerili situaciju u Zagrebu, posjetili smo najgore ocijenjena mjesta u gradu. Našlo se tu naizgled finih restorana te gostionica i kafića, a ovo su naše priče o provodu na tim mjestima.
Wok & Roll, Arena Centar
Ocjena na TripAdvisoru: 1,5
- Nigiri losos je bio kao iz supermarketa. Wasabi je izgledao jako čudno, a golema porcija riže bila je jestiva. Chicken satay bio je vrlo suh i jako slan. Gungbao chicken također je bio preslan. Nikad više neću otići na to mjesto - napisao je u svojoj recenziji TripAdvisor korisnik. Kao naslov je priložio i upozorenje: “Nemojte ići tamo!”
Jasno, mi smo odmah otišli. Slani, slatki, kiseli i ljuti okusi u raznim kombinacijama nude se na prvom katu Arena Centra, uz ostatak brzorestoranske ponude. Naručili smo Thai menu, koji je uključivao kiselo-ljutu juhu, junetinu s crvenim tajlandskim curryjem i rižom te voćnu salatu. Kiselo-ljutu juhu nismo pojeli do kraja, jer nam je bila, naprosto, prekisela. Juhu koja nalikuje na ajnpren, ali donosi istočnjačke okuse, morali smo odložiti sa strane, dok je porcija junetine s crvenim tajlandskim curryjem i rižom bila je korektna, ali ništa više od toga.
Voćna salata? Radilo se o samo nekoliko komada manga i ananasa iz konzerve, bilo ih je tužno gledati u zdjelici. Najveći problem Wok&Rolla jest činjenica da se ne može platiti karticom, što je upravo nevjerojatno za restoran u shopping centru. Sanitarije su zajedničke, za cijeli centar, a prostor u kojem se objeduje (svi restorani na jednom mjestu) podsjeća na mješavinu aerodroma i školske kantine. Jedite ondje ako baš morate.
Cijena naše narudžbe: 59 kn
Naša ocjena: 2
Choco Cafe Centar, Teslina ulica
Ocjena na TripAdvisoru: 2,5
- Došao sam ovamo prije sat vremena i još nisam dobio doručak. Uskoro će vrijeme ručka. Usluga je najgora koju sam iskusio u Hrvatskoj. Konobarica je zbunjena, treba joj kolegica - piše na TripAdvisoru nezadovoljni gost lokala u Teslinoj, koji služi razne vrste doručka, kavu te slane i slatke palačinke.
Ulazimo malo prije 9 sati. Mjesto je lijepo uređeno, čisto, u cvjetnim tonovima i sa zanimljivim tapetama. Sanitarije čiste. Unutra je samo nekoliko ljudi, a naručujemo engleski doručak i veliki makijato. Za petnaest minuta hrana je na stolu, a u lokalu su samo kuhar i konobarica. Oboje vrlo pristojni. Engleski doručak bio je korektan: 3 jaja, slanina, tostirani kruh i konzervirani grah u umaku od rajčice. Najslabija je bila pečena hrenovka. Nismo doživjeli ništa od komentara nezadovoljnih korisnika s TripAdvisora.
Engleski doručak: 39 kn
Kava: 14 kuna
Naša ocjena: 4
Dragon BBQ, Green Gold Centar, Radnička cesta
Ocjena na TripAdvisoru: 2,5
- Sve oko ovoga mjesta me strašno razočaralo. Vrlo neprijazno osoblje, vrlo siromašan, gotovo nepostojeći buffet i stvarno loša atmosfera. Obožavam sushi i došao sam samo zbog njega. Kako imaju ponudu 'All you can eat', mislio sam da će imati mnogo sushija, ali ostalo je samo nekoliko komada na tom velikom stolu - napisao je razočarani korisnik nakon posjeta ovom kineskom restoranu, u koji smo zašli nešto poslije 13 sati.
Sve se pokazalo posve suprotnim od onoga što je napisao. Osoblje je bilo vrlo ljubazno, atmosfera sasvim dobra, a buffet-stol bio je pun svega, pa i sushija. Jasno, neka jela svidjela su nam se više, neka manje (u proljetnim rolicama osjetili smo previše ulja od prženja, s hrskave patke otpadala je kožica, ali su pork dumplingsi bili odlični, kao i piletina gongbao), ali tome, valjda, i služi taj buffet-stol u restoranima ovog cjenovnog ranga.
Cijena naše narudžbe: 75 kn za aranžman "All you can eat”
Naša ocjena: 3,5
History Village, Tkalčićeva
Ocjena na TripAdvisoru: 3
- Usluga je nemotivirana i spora - piše korisnik na TripAdvisoru, a drugi se žali kako su ga tjerali da što prije napusti stol kad je popio piće. Obje su recenzije napisane usred ljeta, kad je u tom poznatom kafiću i restoranu doista uvijek gužva.
Mi sjedamo u listopadu oko 14 sati i ondje je samo nekoliko ljudi. Naručujemo Leffe Blond te ga ispijamo dulje od sat vremena. Nitko nam ništa ne zamjera, a konobar je i više nego susretljiv. Najveći je nedostatak što je terasa vrlo izložena Tkalči. Nekoć ugodnom pješačkom zonom sad potiho zuje baterijski romobilisti; izbrojili smo ih tridesetak u sat vremena. Smiješno ih je bilo gledati kako jurcaju prema Trgu, zaobilazeći ljude poput čunjeva. Tko zna što bi siromah Matoš imao reći na takvu pojavu. Dobro pazite ako s terase prelazite u restoran preko puta, koji je dio iste ugostiteljske obitelji.
Cijena naše narudžbe: 25 kn
Naša ocjena: 4
Ristorante Bas, Britanski trg
Ocjena na TripAdvisoru: 3
- Lijepa terasa, ali grozna pizza - piše recenzent na TripAdvisoru, ocijenivši dvojkom ovu gostionicu u kojoj se može pojesti sve od punjenih paprika do pizze. Ne možemo se manje složiti s njim.
Kućna pizza koju smo pojeli na šarmantnoj, kaskadnoj terasi ove gostionice bila je odlična, iako Bas nije primarno pizzeria. Naručili smo malu pizzu “Bas”, koja je bila bogata sastojcima, sa šunkom, slaninom, pečenom paprikom, jajetom i vrhnjem. Kukuruzno tijesto na pizzi bilo je deblje, ali vrlo prhko, a sastojci sasvim korektni. Usudili bismo se reći, jedna od boljih nerazvikanih pizza koje smo pojeli u posljednje vrijeme u gradu. Usluga vrlo dobra, sanitarije klasično gostioničarske. Zelena masivna vrata sa zlatnim pločicama: Dame i Gospoda. U Bas ćemo se sigurno vratiti, menu je vrlo raznoličan i čini nam se da tamo ima svašta vrijedno kušanja.
Cijena naše narudžbe: 35 kn
Naša ocjena: 4,5
Plitvička kuća, Motel Plitvice
Ocjena na TripAdvisoru: 2,5
Putovanje u prošlost je moguće, a za to vam treba 15 minuta vožnje prema moru. Plitvička kuća je restoran Motela Plitvice, sa svadbarski velikom, lički dekoriranom salom koja je oko 20 sati zjapila sablasno prazna. Dočekat će vas dva ljubazna starija konobara u crnom i crvenom odijelu, koji će se o vama brinuti kao da ste jedini gosti u posljednja četiri dana (vjerojatno i jeste).
Izaberite jedan od nekoliko stotina stolova, udobno se smjestite i naručite pastrvu na plitvički, punjenu domaćim špekom, topljenim kruhom u mlijeku te povrćem i gljivama. Zatim dopustite gospodinu u crnom odijelu da vam očisti tu ribu, uz dosjetke o negdašnjim vremenima. Neprocjenjivo.
Cijena naše narudžbe: 65 kn
Naša ocjena: 4,5
Vrtoglavi rezultati: U samo mjesec dana 456 milijuna ljudi
Svaki mjesec čak 456 milijuna ljudi posjeti TripAdvisor.com tijekom planiranja svojeg putovanja. To je svaki šesnaesti stanovnik Zemlje.
Korisnici također upisuju iskustva sa svojih putovanja, tako da ocjenjuju ugostiteljske i smještajne objekte. Servis je to koji je promijenio načine na koje posjećujemo razna mjesta, ali i otvorio razna pitanja, poput manipulacije recenzijama, pa čak i prijetnji njima.
Nekim je poduzetnicima taj servis postao noćna mora, dok se drugi oduševljeno hvale recenzijama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....