PRIČI JE DOŠAO KRAJ

NAJSEKSEPILNIJA MODNA REVIJA ODLAZI U POVIJEST Blještavoj eri došao je kraj, šefovi planetarno popularnog brenda najavljuju 'novi uzbudljiv sadržaj'

Ne samo da više neće biti prijenosa raskošnih revija donjeg rublja, nego uopće neće biti revija
Anđelice na reviji 2016. godine predvođene Adrianom Limom
 Getty images

Prošle su 24 godine otkako je, prve večeri u kolovozu, u njujorškom hotelu Plaza održana prva modna revija Victoria’s Secreta, američkog brenda donjeg rublja i odjeće za spavanje, osnovanog 1977. godine u San Franciscu. Raskošni događaj predvodila je Stephanie Seymour, jedan od prvih supermodela.

Nema priprema

Nakon toga, tijekom godina, deseci prelijepih žena, od Heidi Klum do Adriane Lime, Karlie Kloss i Alessandre Ambrosio, do Gigi Hadid i Bar Rafaeli, sudjelovali su u tom velikom modnom događanju prepunom sjaja, šljokica, kristala, perja i, dakako, prepoznatljivih krila načinjenih od različitih materijala, prikazujući pritom najnovije kolekcije seksi donjeg rublja. Za manekenke, modele, bio je veliki uspjeh ući u tu lijepu eskadrilu, a ekstravaganciju revija rijetko je tko mogao nadmašiti.

Sada je priči došao kraj. Australski model Shanina Shaik u intervjuu za tamošnji The Daily Telegraph rekla je da se osjeća neobično jer inače u ovo doba godine vrijedno trenira kao anđelica.

- Nažalost, ove godine neće biti revije Victoria’s Secreta - izjavila je Shaik, koja je pet godina nosila revije te tako potvrdila priče koje kolaju modnom industrijom još od proljeća. Tada su se pojavile glasine da revija Victoria’s Secreta ove godine neće ići u izravni televizijski prijenos jer interes gledatelja pada. Leslie Wexner, izvršni direktor L Brandsa, kompanije pod čijom je kapom Victoria’s Secret, u proljeće je izjavio da su on i suradnici “odlučili promijeniti tradicionalne revije”.

- Ne vjerujemo da nam u budućnosti odgovara prijenos na TV mrežama - rekao je Wexler u internom dopisu koji su primili svi zaposlenici, a objavio CNBC. Objasnio im je kako u tvrtki žele novi pogled na svaki aspekt posla, od proizvodnje, marketinga i pozicioniranja brenda na tržištu do nekretnina, digitalnog biznisa i strukture troškova.

Getty images
Candice Swanepoel 2008. godine

Anđelica Shanina sada je, pak, potvrdila da revije uopće neće biti.

Ipak, problemi s kojima se suočava Victoria’s Secret puno su dublji od pada gledanosti prijenosa. A nije baš da kupci odjednom više ne žele lijepo, seksi donje rublje.

Netko je napisao da se brend našao u velikom procijepu: oni i dalje žele prodavati pomalo zastarjelu fantaziju po kojoj ništa nije tako seksi kao žena u donjem rublju. S druge strane, događaju se velike društvene promjene, posebice u SAD-u, i reakcije su žestoke na svaku natruhu seksizma ili iskorištavanja ženskog tijela, a reklamiranje donjeg rublja golema je meta. Tu su, zatim, i kritike na njihov račun zbog premršavih modela, kao i zbog činjenice da netko još misli da je idealna veličina odjeće za ženu - nula.

To je posebno tužno zato što je Victoria’s Secret svojedobno bio predvodnik u inkluzivnosti, a njihovim su pistama šetali modeli koje su smatrali previše oblima za visoku modu. Savršena fasada počela je pucati još 2015. godine. Tada je jedna od najpoznatijih anđelica, supermodel Karlie Kloss, odlučila raskinuti suradnju s Victoria’s Secretom.

- Učinila sam to jer nisam osjećala da je to odraz onoga što sam stvarno ja i da je to poruka koju želim slati mladim ženama diljem svijeta o tome što znači biti lijep - rekla je tada Kloss.

Nevolje im je u donio i šef marketinga L Brandsa Ed Razek, dirnuvši u pravo osinje gnijezdo. U američkom je Vogueu krajem prošle godine izjavio kako smatra da Victoria’s Secret ne treba uključiti ni transrodne modele ni one krupnije (preciznije, s oblinama) u svoje revije.

- Zašto ne? Zato što je ovaj show fantazija. Radi se o 42 minute zabavnog specijala. To je to. To je jedina emisija takve vrste na svijetu. Bilo koji modni brend bi ga preuzeo u minuti, uključujući i konkurenciju koja nam štošta predbacuje. A čine to jer smo vodeći na tržištu - izjavio je. Reakcije su bile žestoke, a Razek se kasnije ispričavao, no nije previše pomoglo.

No, čak i kada se ne gleda kroz prizmu odnosa među spolovima i kada se na stranu makne sve osim čistog biznisa, Victoria’s Secret prolazi dosta neugodno razdoblje. Prema magazinu Forbes, pad prodaje bilježi se još od 2016. godine, a iznosi oko tri posto godišnje. Također, opet po Forbesu, samo u SAD-u, njihov je tržišni udio pao je sa 32 na 24 posto u posljednjih pet godina.

Brend koji je pokrenut prije 42 godine s idejom da muškarcima koji se srame kupovati donje rublje svojim (suprugama) ženama osigura ugodan, miran i intiman okoliš nalik na budoar, u većoj je krizi nego ikad.

Logično je da s popisa važnih stvari među prvima otpadne revija koja, prema različitim izvorima na internetu, košta oko 22 milijuna dolara godišnje. Naime, sama produkcija showa košta 12 milijuna, a još 10 milijuna tvrtka ulaže u promociju revije te sve druge troškove, od kose do šminke i garderobe koju nose neke od najbolje plaćenih manekenki na svijetu. Doduše, one se nisu obogatile time što su bile ili jesu Victorijine anđelice, jer su honorari za samu reviju maleni uz sav trud (strogi režim vježbanja, prehrana), no u portfoliju takav angažman lijepo izgleda.

Novo vrijeme

Golemi trošak revije nekad je bio isplativ jer su zarade bile goleme - jedna bivša direktorica izjavila je da su donosile peterostruku zaradu u odnosu na uloženo. Bilo pa prošlo.

Victoria’s Secret je, kao i mnogi drugi modni brendovi, na velikoj prekretnici, a u ovom trenutku se čini da se drugi bolje snalaze u novonastaloj situaciji. Prva žrtva promjena je modna revija koju svi, priznali to ili ne, vole pogledati. Era Victorijinih anđelica očito je prošla, a preostaje samo čekati da se vidi kako će izgledati taj uzbudljiv novi sadržaj za digitalno doba o kojem šefovi brenda optimistično govore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 12:01