ACI KORČULA

‘Lukobran marine je odslužio svoje, zato smo krenuli u investiciju od 25 milijuna kuna...‘

Marine su ograničene prostorom i teško nam se širiti, ali zato je isplativije napraviti gatove gdje se mogu vezati veći brodovi”, kaže Marko Skokandić, direktor ACI marine Korčula

 Tomislav Kristo/Cropix
Kamen je specijalno dopremljen iz Visočana u zaleđu Stona te je pažljivo ugrađen u ovaj jedinstveni lukobran - rekao nam je Marko Skokandić

Korčula je jedini veći jadranski otok imenom ženskog roda. Ujedno je i jedini grad otvoren sjeveru. Njeni stanovnici, kao i nautičari koji obožavaju doći ovdje, dobro znaju što je to bura koja nesmiljeno udara kako grad, tako i ACI marinu koja se ovdje smjestila kako bi zaštitila brodove od snažnog vjetra. Ne kažemo bez razloga snažnog, jer se ovdje u zimskom periodu mjere udari tog sjevernog vjetra i do 130 kilometara na sat, a tko god je bio na brodu u takvoj situaciji dobro zna o čemu je riječ. Nije ugodno. Morali su se ovdje u Korčuli prihvatiti ozbiljnog posla.

No, nije to bilo nimalo lako. Trebalo je obnoviti i pojačati čak tri stotine metara lukobrana. I uz sve to, u marini se zimi na lukobran ne može vezati, jer su vremenske prilike preopasne, ali lukobrani štite druge brodove. Ostaje tek pedesetak brodova koji su na godišnjem vezu. Drugi su, govori nam direktor Marko Skokandić, uglavnom tranzit i sezonaši koji znaju da ovdje imaju siguran vez.

Korčula je tranzitna marina, idealno smještena između dubrovačkog i splitskog bazena. Specifičnost je da ovdje u 7. i 8. mjesecu dolaze uglavnom vlasnički brodovi, a na 180-ak vezova ova marina može primiti 20-50 metara velike brodove.

- Trend je da su brodovi sve veći, sve širi, a poplava je katamarana. Marine su ograničene prostorom i teško nam se širiti, ali zato je isplativije napraviti gatove gdje se mogu vezati veći brodovi - govori nam Skokandić.

image

Marko Skokandić, direktor ACI marine Korčula

Tomislav Kristo/Cropix

Estetski dobitak

Zbog toga se krenulo u 25 milijuna kuna vrijednu investiciju rekonstrukcije marine. Lukobran je star trideset godina. Sve to vrijeme strpljivo je podnosio strašne udare bure, hrabro se borio s valovima i morem, koji su razlomili lukobran, pa je bilo vrijeme da ga se pošalje u mirovinu i napravi novi.

Sanacija je počela 1. studenoga 2020., a tvrtka Pomgrad u nekim je trenucima na terenu imala i po 40 ljudi koji su neumorno radili na izgradnji novog. No, osim sigurnosti, direktor Skokandić kazuje nam kako je važnost ove investicije i u tomu što je ispravljena velika estetska nepravda koja je nanesena Korčuli. Tako sada, umjesto tri stotine metara betona, imamo lukobran obložen kamenom, koji se odlično uklapa u vizuru grada.

- Kamen je specijalno dopremljen iz Visočana u zaleđu Stona te je pažljivo ugrađen u ovaj jedinstveni lukobran koji će zasigurno još nekoliko desetljeća služiti našim domaćim i stranim gostima. Korčulani su oduševljeni, kažu da je konačno napravljeno nešto što je nabolje promijenilo vizuru grada - govori nam Skokandić.

image

Marko Skokandić, direktor ACI marine Korčula

Tomislav Krišto/Cropix

Na čelu ove uspješne priče Skokandić je već punih dvadeset godina. Ipak, nije se umorio, a projekte "sipa" iz rukava. Zaneseno nam objašnjava kako će se ovdje na istoku grada, nedaleko turističkog pristaništa, graditi novi nautičko-tehnički centar. Nautičari bi tamo mogli obaviti popravke svojih brodova zahvaljujući ovlaštenim serviserima s kojima marina već surađuje. Time bi se iz marine izmjestila dizalica, suhi vez i održavanje plovila jer takva djelatnost nije više primjerena centru grada, u neposrednoj blizini otvorenog plivališta KPK-a, gradske plaže i hotela.

Započeli su i radovi i na gradnji nove luke Korčula, luke otvorene za javni promet koji vodi ŽLU Korčula čime će se dodatno rasteretiti centar grada od putničkih i trajektnih linija.

Najveći projekt ACI marine Korčula je rušenje glavne zgrade marine, bivšeg aparhotela, koja je također dotrajala. ACI je vlasnik autobusnog kolodvora koji se nalazi u neposrednoj blizini marine, te su veliki planovi da se cijeli taj prostor drastično prenamijeni. Tako bi na mjestu današnje stare zgrade niknuo hotel s četiri zvjezdice, a gradila bi se i još jedna zgrada u kojoj bi se nalazili uredi uprave, sanitarije za goste i ostali sadržaji. Gradit će se i podzemna javna garaža koja bi trebala drastično rasteretiti uži centar Korčule, gdje je sada nemoguće i frustrirajuće naći parkirno mjesto. Zatim bi se na ulazu u marinu otvorio prostor za izgradnju velebnog trga. On bi bio posvećen znamenitim korčulanskim brodograditeljima, što, primjećujemo, nostalgično zaokružuje ovu priču o novoj marini koja će ipak znati cijeniti i poštovati povijest.

U posljednjoj fazi rekonstrukcije ove divne marine trg bi trebao imati i dva autobusna te tri taxi stajališta. S kapacitetom od 150 do 200 vozila podzemna bi garaža imala, kaže Skokandić, veći kapacitet nego sva sadašnja parkirališta na otvorenom u centru grada.

U petoj bi fazi obnove srednji gat i obalni plato trebalo podići za 40 centimetara kao što je već podignut rekonstruirani lukobran. Ono što je za ostale gotovo nevidljivo, ali nautičarima krucijalno je obnova priključnih energetskih ormarića, vrlo vrijedna investicija. Riječ je o 24 ormarića, takozvanih pingvina, koji brodovima omogućavaju siguran priključak na struju i vodu. No, i oni su nerijetko na udaru juge i bura, jakih valova, svih vremenskih prilika i neprilika. Stoga su u ACI marini Korčula morali ugraditi posebno dizajnirane i ojačane ormariće uz koje će se ugradit i valobrani.

Skokandić nam kazuje kako u pred i postsezoni prevladavaju čarteri a u srpnju i kolovozu dolaze i vlasnički brodovi. Vezuju se brodovi do pedeset metara dužine, što je izuzetno važno nautičarima. Jer, kako znamo, brodovi su sve veći i širi, a njihove potrebe sve veće.

Trgovina s možda najskupljim i najboljim svjetskim vinima i žestokim pićima, trgovina mješovitom robom, servis, caffe bar, frizerski salon, mjenjačnica, praona rublja, puniona električnih automobila, taxi na samom ulazu u marinu…. sve to stoji na raspolaganju nautičarima koji se odvaže krenuti ka Korčuli.

Planova je mnogo, ali za razliku od brojnih drugih marina koje smo obišli ovdje vlada jedan poseban zakon - nema odustajanja. Neumorno se bore kako bi dobili potrebna sredstva, uz veliku podršku Uprave Društva, ulažu u obnovu i modernizaciju i može se bez pretjerivanja reći kako ćete svaki put u Korčuli zateći nešto novo. Nautičari se ovdje osjećaju ugodno, sve im je omogućeno, a mi možemo samo reći da je Korčula kao destinacija turistima privlačna i zbog svoje bogate povijesti, (Marko Polo najveća je zvijezda otoka, viteška igra „Moreška“ gradske zidine, stara gradska jezgra specifično građena u obliku riblje kosti), zbog izuzetno kvalitetne i raznolike gastronomske ponude ali i zbog kvalitete nautičke usluge koja se gostima pruža.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:12