Američka tvrtka za istraživanje globalnog tržišta Allied Market Research prošle je godine objavila izvješće o stanju svjetske kozmetičke industrije, u kojem su stručnjaci predvidjeli da će do 2022. godine oko 430 milijardi američkih dolara biti potrošeno na kozmetičke tretmane i proizvode za njegu tijela.
Riječ je o sektoru koji bilježi konstantan rast, a ni globalna financijska kriza prije nekoliko godina nije ga uspjela znatnije potresti. Ipak, daleko od toga da je onima koji su u biznisu uljepšavanja lako - dapače; razvoj tehnologije, nagle promjene trendova, sve brži tempo života i rast kolektivne svijesti o tome da je itekako važno čime tretiramo svoje tijelo, u posljednjih su nekoliko godina doveli do velikih promjena u načinu na koji kozmetičari mogu učiniti svoje klijente zadovoljnima.
Naglasak više nije na proizvodu; odlazak u beauty salon potrebno je pretvoriti u zanimljivo iskustvo i jedinstven doživljaj. Razmišljanje u takvim okvirima donekle može objasniti poteze brojnih poznatih koji su se za ljepotu spremni podvrgnuti bizarnim kozmetičkim tretmanima. Kim Kardashian, na primjer, nedavno je objavila selfie s tzv. vampirskog faceliftinga, koji uključuje vađenje krvi iz klijentove ruke, ekstrahiranje trombocita i njihovo ubrizgavanje u lice, Angelini Jolie mazali su kožu kavijarom, a Kate Hudson postizala je efekt sjajnog lica uranjanjem u ledenu vodu.
Emitira svjetlost
Jedan među najrecentnijim neobičnim trendovima kojima se holivudske zvijezde hvale na društvenim mrežama svjetlosna je terapija lica, koja se provodi uz pomoć za to specijalizirane maske koja na lice klijentice emitira LED svjetlost. Tretmanom su među ostalim oduševljene Jessica Alba, Kourtney Kardashian, Katy Perry i Jennifer Lopez, a postupak je prilično jednostavan: maska se postavi na lice i emitira zrake svjetlosti na različitim valnim duljinama, mijenjajući boju svjetla ovisno o njima te na taj način čisti lice i kožu čini zategnutom. Potencijal nove metode koja je oduševila Hollywood prepoznala je i zagrebačka kozmetičarka i poduzetnica Manuela Picard, koja je nedavno u Šubićevoj ulici u blizini Kvaternikova trga otvorila kozmetički salon specijaliziran za njegu lica, a u čijoj ponudi se najviše ističe upravo tretman maskom neobična futurističkog izgleda. Picard u poslu nije nova i novootvoreni salon nije joj prvi potez koji je unio osvježenje na zagrebačku kozmetičku scenu; prije godinu dana u profesionalnim krugovima privukla je pozornost kad je otvorila prvi Brow Bar, salon specijaliziran isključivo za oblikovanje obrva.
Odlučili smo isprobati LED masku, koju je proizvođač nazvao Opera, vjerojatno aludirajući na sličnost s modnim dodatkom koji je nosio fantom iz opere u kultnom mjuziklu i filmu. Kada mi je urednica objasnila o čemu je riječ i pitala me želim li isprobati tu novu kozmetičku metodu, nije mi bilo najjasnije o čemu se točno radi. Utipkala sam LED-icu u Google i pogledala fotografije tretmana, no tada mi je bilo još manje jasno. Pomislila sam kako nešto što podsjeća bijelu verziju maske Dartha Vadera može biti dobro za moju kožu. Isto tako, boja svjetlosti koju je maska emitirala djelovala mi je previše umjetno da bih povjerovala da je korisna. Ostala sam šokirana što takva naprava uopće postoji i što ljudi daju velik novac za takav tretman. Nakon prvotnog oklijevanja, uzela sam mobitel u ruke i dogovorila tretman. Posao je posao, a, uostalom, ako Jessici Albi nije naškodilo, valjda neće ni meni.
U salonu je mene i kolegu fotografa dočekala vlasnica Manuela, koja nam je detaljno počela objašnjavati sve u vezi s Operom. Može se koristiti sama ili u kombinaciji s nekim drugim tretmanima, a meni je predložila takozvani hydrafacial, u kojem se prije postavljanja maske lice čisti u nekoliko faza, među ostalim i posebnim nastavkom koji, laički rečeno, vakuumom isisava nečistoće iz lica.
Prije no što sam legla na kozmetički stol, sve mi je to i dalje više ličilo na znanstvenofantastični film nego na posjet salonu. Nakon početnog ćakulanja, počeli smo s tretmanom. Manuela je najavila da će trajati oko jedan sat. Otkrila nam je i da se muškarci često odlučuju na tretman, samo što se, u slučaju da imaju bradu, to područje lica zaobilazi. Često joj, kaže, dolaze i stranci, vjerojatno zato što je tretman kod nas puno jeftiniji nego vani - hydrafacial u kombinaciji s LED-icom stoji 550 kuna, dok terapiju samo maskom treba platiti 80 kuna.
Urbana filozofija
Tretman je počeo čišćenjem lica uz korištenje gela, koji mi nije djelovao ništa posebniji od onog za čišćenje lica kod kuće. Manuela nam je, dok je na moje lice nanosila razne preparate, strpljivo objašnjavala svaki korak, a za trajanja tretmana ispričala nam je i kako je nabavila masku. - Trudim se pratiti trendove u struci te sam nedavno u tu svrhu išla na konferenciju u Las Vegas. Mislim da je najvažnije prepoznati što žene žele i što im treba. Maska me je privukla zato što je riječ o tretmanu koji je vrlo brz i jednostavan, što je ključno u svemu.
Smatram da je koncept wellnessa postao apsolutno passé. Danas više, da se figurativno izrazim, ni žene nogometaša nemaju toliko vremena da cijeli dan posvete njezi tijela. Maska je idealna jer svi tretmani koji je uključuju traju maksimalno jedan sat i ne ostavljaju crvenilo ni druge tragove - objašnjava nam urbanu kozmetičku filozofiju. Nakon čišćenja na kožu mi nanosi serum i objašnjava da je njegova svrha vlaženje kože i čišćenje pora. Nakon toga poseže za hydrafacial aparatom, na kojem je jedan nastavak koji me izgledom podsjetio na cjevčicu za skupljanje sline kod zubara. On je dio tretmana koji funkcionira poput vakuuma. S njim će mi izvući sve preostale nečistoće iz pora.
- Sva prljavština i miteseri vakuumom se skupljaju i odlaze u jednu posudu s vodom. Kad tretman završi, mogu vam pokazati što se sve u njoj skupilo - govori mi, a ja joj kažem da ću do kraja još razmisliti želim li to vidjeti. Bili smo pri kraju prvog dijela čišćenja lica, koji je bio vrlo ugodan, osim što sam tijekom vakuumskog dijela nekoliko puta na licu osjetila lagano peckanje, na što me Manuela prethodno i upozorila. Uslijedilo je detaljno informiranje i postavljanje famozne maske koja svjetlost mijenja u spektru od tri boje; plave, zelene i crvene, od kojih svaka ima različitu funkciju - poticanje proizvodnje kolagena, ublaživanje upala, uništavanje bakterija i poticanje oporavka kože. Pitam Manuelu ima li u svjetlu UV zraka, na što dobivam negativan odgovor i umirujuću tvrdnju da u maski ne postoji apsolutno ništa što bi koži učinilo što loše. Konačno, nekoliko centimetara iznad lica postavlja mi masku.
Zaštita očiju
Uobičajena je praksa da se klijentici prije uključivanja svjetla na oči stavi zaštita, ali sam ja radi efektnijih fotografija prvih nekoliko minuta bila otvorenih očiju. Iako je svjetlost bila vrlo jaka, nije bila neizdrživa, osim što je bilo pomalo šokantno kad bi se u gotovo u sekundi promijenila boja. Nakon fotkanja, dobila sam masku za oči pa svjetlost gotovo nisam vidjela. Kad je riječ o tome kakav je osjećaj imati masku iznad lica, meni se činilo da bi mi bilo isto i da je nema. Ne grije niti hladi, koža ne zateže, ne svrbi, ne pecka, ništa, nema nekog posebnog osjećaja. LED-ica je bila uključena dvadesetak minuta, koliko je Manuela procijenila da bi bilo optimalno za moju kožu.
Mekano lice
Nakon kraja tretmana, lice mi je imalo vrlo intenzivan sjaj. Bilo je poprilično čudnovato osjetiti da mi se koža toliko sjaji, a da na dodir nije niti malo masna. Takav bljesak bio mi je čak i previše intenzivan, no Manuela je objasnila da treba određeno vrijeme za privikavanje i da će najbolje izgledati dan nakon tretmana. Na dodir mi je lice bilo iznimno mekano i glatko, a crvenilo mi se činilo malo blaže. Sve u svemu, na kraju sam bila iznimno zadovoljna stanjem svoje kože, ali još nisam smatrala da su rezultati vrijedni pretjerane hvale. Imala sam osjećaj da je efekt otprilike sličan onome kad doma stavim masku za lice.
No, kako je vrijeme prolazilo, sve sam više shvaćala u čemu je stvar. Na licu sam i nakon nekoliko dana vidjela određeni sjaj. Iako nikada nisam imala većih problema s kožom, sad mi se činila iznadprosječno čista, a na dodir je i dalje bila mekana. Očekivala sam da će rezultati biti vidljivi još dan do dva nakon tretmana, a iznenadilo me što ih vidim i sada, u trenutku pisanja teksta gotovo tjedan dana nakon posjeta salonu. Imam osjećaj da mi je koža i dalje dubinski čista i iznimno mekana. Maska Opera možda izgleda bizarno, ali Jessica Alba, čini se, ipak zna što radi sa svojom kožom.
Lampa potiče stvaranje kolagena i smanjuje upale
Maska futirističkog izgleda svjetlost mijenja u rasponu od tri boje; plave, zelene i crvene, od kojih svaka ima različitu funkciju - poticanje proizvodnje kolagena, ublažavanje upala, uništavanje bakterija i poticanje oporavka kože, objašnjava Manuela Picard iz novootvorenog salona za njegu lica u Zagrebu te naglašava da nema UV štetnih zračenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....