Švicarska kompanija Nestlé optužena je da je prekršila etički kodeks oglašavanja i manipulirala kupcima dajući im obmanjujuće informacije o mliječnim formulama za bebe, piše Guardian.
Novi izvještaj Zaklade Chaning Markets otkriva da je Nestlé svoja adaptirana mlijeka oglašavao kao 'najbliže majčinom mlijeku', 'inspirirano majčinim mlijekom ' ili 'slijedeći primjer majčinog mlijeka' što je praksa koju Svjetska zdravstvena organizacija najstrože zabranjuje.
Studija je analizirala 70 Nestléovih proizvoda namijenjenih najmlađima u ukupno 40 zemalja i otkrila da je Nestlé u oglašavanju kršio i vlastite nutricionističke savjete.
U Južnoj Africi je kompanija u dječjim formulama koristila saharozu, dok su se formule namijenjene tržištu Brazila i Hong Konga reklamirale kao 'posebno zdrave jer ne sadrže saharozu'.
U Hong Kongu je mlijeko za djecu reklamirano i kao 'zdravo jer ne sadrži aromu vanilije', iako su istovremeno u nekim drugim zemljama prodavali mlijeka s okusom vanilije.
'Ustanovili smo da Nestlé manipulira emocionalnim reakcijama kupaca kako bi prodali više proizvoda, no to je ponašanje posebno neetično kad se radi o proizvodima za najranjivije skupine poput beba', kaže Nuša Urbancic, direktorica kampanja u Zakladi Chaning Markets.
'Ako je znanstveno potvrđeno da je neki sastojak zdrav i dobar za djecu, onda bi se taj sastojak trebao nalaziti u svim proizvodima. A ako je utvrđeno da je neki sastojak nezdrav i štetan, onda tog sastojka ne bi trebalo biti ni u jednom proizvodu. Nestléova proturječnost dovodi u pitanje jesu li onoliko predani znanstvenim dokazima kao što tvrde da jesu'.
Nestlé je vodeći svjetski proizvođač mliječnih formula za djecu i zauzima gotovo četvrtinu ukupnog tržišta. Problemi s oglašavanjem postoje još od 1974. kad je kompanija bila na udaru kritika zbog agresivnog reklamiranja mliječnih formula za djecu u zemljama Trećeg svijeta što je izazvalo bojkot Nestléovih proizvoda širom svijeta.
1981. Svjetska zdravstvena organizacija izdala je strogi kodeks oglašavanja koji izričito brani reklamiranje mliječnih formula za djecu koje bi ih na bilo koji način uspoređivalo s majčinim mlijekom. Nestlé se tad branio da je poštovao kodeks onako kako su ga implementirale pojedine vlade država u kojima je prodavao svoje proizvode.
No, novi izvještaj pokazuje da je kompanija ipak krišom kršila kodeks oglašavajući u SAD-u svoj Gerber Good Start mliječni prašak kao 'najbliži majčinom mlijeku', a u Švicarskoj svoj Beba Optipro 1 mliječni prašak kao proizvod koji 'slijedi primjer majčinog mlijeka'.
Slično je utvrđeno i za područje Hong Konga i Španjolske gdje su Nestléove formule reklamirane kao 'inspirirane majčinim mlijekom' ili 'identične strukture' kao majčino mlijeko.
Kompanija se nije oglasila vezano uz tvrdnje iz najnovijeg istraživanja, no njezin je glasnogovornik rekao da Nestlé podržava preporuke Svjetske zdravstvene organizacije koje kažu da je majčino mlijeko idealan izvor hranjivih tvari za bebe i da treba dojiti kad god je to moguće.
'U praksi dojenje nije uvijek moguće, a u tim slučajevima mi nudimo visokokvalitetne, inovativne, znanstveno utemeljene prehrambene proizvode za majke i djecu od začeća pa do druge godine života djeteta', poručuju iz Nestléa. 'Te proizvode oglašavamo na odgovoran način, a tvrdnje iznesene na proizvodima temelje se na znanstvenim dokazima.'
No, iz znanstvene zajednice upozoravaju da su neki izrazi kojima se promoviraju dječje formule, ponekad zavaravajući.
Tako je prošle godine profesor George Kent sa Sveučilišta Havaji rekao da izraz 'bliže majčinom mlijeku' nije isto što i 'blizu majčinom mlijeku'.
'New York je Parizu bliže od New Jerseya, no to ne znači da je New York blizu Pariza. Majčino mlijeko je personalizirana hrana i konstantno se mijenja kako bi zadovoljilo djetetove potrebe. Ono sadrži žive tvari poput antitijela i s imunitetom povezanih tvari koje se ne mogu replicirati u laboratoriju', kaže profesor Kent.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....