Sudeći prema posljednjoj presudi Europskog suda pravde, aviokompanije u većini slučajeva neće moći štrajkove zemaljskog i drugog osoblja koristiti kao razlog zašto putnicima ne bi vraćali novac u slučajevima kad im je let otkazan upravo iz tog razloga.
Potvrdilo se to nedavno u slučaju otkazivanja leta zbog štrajka osoblja Scandinavian Airlinesa (SAS), a koji se dogodio u travnju 2019. godine.
U tom razdoblju je zbog štrajka bilo otkazano oko 4000 letova, a štrajk je bio posljedica neuspješnih pregovora između osoblja SAS-a i uprave tog prijevoznika o novom kolektivnom ugovoru.
Kako SAS-ovi avioni zbog štrajka nisu mogli letjeti, tvrtka je odbila putnicima kojima su letovi bili otkazani vratiti novac, pravdajući to činjenicom da štrajk predstavlja “nepredvidivu okolnost”, a koja operaterima omogućava da ne vraćaju novac.
U SAS-u su tvrdili da je štrajk bio izvan kontrole prijevoznika te iznimno rijetka pojava s obzirom da štrajkovi nisu baš česti na području Švedske, no sud je ustanovio da to baš i nije tako: smatrali su da je štrajk radnika itekako bio predvidiv te da je aviokompanija imala mogućnost utjecati na posljedice koje će štrajk imati na njihov red letenja.
Dapače, sud sugerira da bi se štrajk avionskog osoblja mogao smatrati nepredvidivom situacijom isključivo ako bi se zahtjevi radnika odnosili na nešto što je izvan dometa kompanije, a u tom slučaju bi im se moglo dopustiti zadržavanje novca putnika koji nisu odletjeli.
Komentari (0)
Komentiraj