Toliko je toga prekrasnog u ovom gradu. Na prvome mjestu to su svakako ljudi. A njih je čak 10 milijuna - počela je svoju priču Aleksandra Dojčinović, modna dizajnerica i uzdanica domaće modne scene koja Vjetroviti grad, kako nazivaju američki Chicago, posjećuje barem jednom godišnje.
Omiljeni hotel
Posao je možda glavni razlog da se Aleksandra otisne preko Bare, no tamo je već stekla rijeku prijatelja pa i zavoljela određena mjesta u gradu u kojima naprosto gušta.
- Dan počinjem na Michigan aveniji, tu se nalazi moj omiljeni trgovački centar Nordstrom gdje je osim fantastičnog šopinga kava najbolja u gradu. Inače, uskoro i omiljeni ‘modni detalj’ Zagrepčanki, jer starbucksica joj nije ni do koljena - kaže Aleksandra, koju zadivljuje i arhitektura ovog trgovačkog zdanja na čijem su vrhu, gdje se nalazi hotel, česta i razna modna događanja.
U samoj blizini Nordstroma nalazi se najluksuzniji Hiltonov hotel The Drake gdje Dojčinović nakon odrađenog posla zasluženo i hedonistički uživa u finome čaju i kolačićima.
- Hotel je poznat po gostima plave krvi i domaćin je mnogih mojih snimanja i revija. Unutar toga prekrasnog zdanja snimane su i neke svima nama poznate filmske scene - prisjetila se dizajnerica.
Svoje slobodno vrijeme ipak najradije provodi u ulici Rush Street koja se, kaže Dojčinović, može “pohvaliti” fantastičnim dućanima i showroomima, i gdje Aleksandra sklapa poslove. A kada joj zatrebaju toplina i srdačnost na koju je navikla u Hrvatskoj, mlada se dizajnerica zaputi u zajednicu St. Jerome.
- To je hrvatska zajednica koja se nalazi na sasvim drugom kraju grada, daleko od luksuza i divote koja može zaslijepiti. Ipak je meni to daleko najdraže mjesto u Chicagu - povjerila se.
Posjet Chicagu ima i svojih praktično-korisnih strana. Na prvome mjestu to bi bio - odličan šoping.
Posebni komadi odjeće
- Cijene u trgovinama u Chicagu doista su niske, ali moram istaknuti i ljubaznost trgovaca. Najvažnije je ipak to što je odjeća tamo drugačija nego ona koju možemo kupiti u Zagrebu, u smislu drugačijih krojeva i modela odjeće i obuće. Dakle, tamo možete kupiti ono što neće imati nitko u Zagrebu, kao i komade odjeće koji će u našu zemlju stići tek za dvije do tri sezone. Osim toga, moguće je kupiti odjeću i cipele koje je kod nas apsolutno nemoguće pronaći - ispričala je Dojčinović.
Iako je dobru kupnju u Chicagu moguće obaviti u manje-više bilo kojem dijelu grada, onima koji taj grad posjećuju turistički Dojčinović preporučuje odlazak u neki od velikih outleta. Nadamo se da oni nisu poput naših u Hrvatskoj.
- Ma ne, nikako! - nasmijala se Aleksandra pa objasnila:
- Cijene su takve da ‘padnete u nesvijest’. Primjerice, Armanijeva jakna koja inače stoji oko 3000 dolara (gotovo 17 tisuća kuna, op. a.), može se pronaći po cijeni od oko 200 ili 300 dolara. No, iako su cijene uglavnom vrlo povoljne, za doista povoljnu kupnju brendirane odjeće mora vam se malo i posrećiti, morate naići na takvo sniženje - upozorila je Aleksandra.
Muškarci u rozim štiklama
Znači li to da su stanovnici grada Chicaga i njegovih okruga ludi za šopingom? Pa i ne baš. Dobar je šoping, naime, “ukrala” recesija.
- Prije otprilike dvije godine, dakle prije recesije, na ulicama su bile stravične gužve. Mnoštvo turista s punim vrećicama, pa i žene koje tamo žive obično bi u pauzi za ručak ‘skoknule’ u kupnju i vraćale se na posao s punim vrećicama. Sada je drugačije. Gotovo da ne možete naići na osobu koja hoda s vrećicama u ruci. I ja sam osjetila pad prodaje svoje odjeće; sada je oko 10 puta manja - otkriva dizajnerica, inače vlasnica modne marke Lei Lou, čija je cruise kolekcija u Bolu na Braču početkom srpnja oduševila modne kritičare.
Osim blagodati kupnje komercijalnih proizvođača, ljubiteljima mode Chicago nudi i posjete dizajnerskim showroomovima, gdje svoj dizajn predstavljaju nezavisni dizajneri.
- Najviše ih je u kvartu Wicker Park-Bucktown, neobičnom dijelu grada s neobičnim restoranima, kvartu u kojem se nalaze nezavisni umjetnici, fotografi, književnici, a naravno i mnogo mladih dizajnera koje komercijalizacija njhova dizajna uopće ne zanima. Tamo dolaze svi koji su ‘modni ekstremisti’, primjerice muškarci u rozim štiklama i slični individualci - opisala je.
Jedino što može ograničiti guštanje u Chicagu jest težina novčanika. Izlasci su u tom gradu “skup sport”.
Deset dolara kao deset kuna
- Stravično su skupi, teško je usporediti, ali recimo da su pet puta skuplji nego kod nas pa tako 10 dolara doživljavate kao 10 kuna. Primjerice, za najobičniji izlazak s prijateljicama na nekakav koktel i za uslugu taksista potrebno vam je oko 200 dolara po osobi - otkriva.
Za nešto luksuzniji izlazak na, primjerice, večeru, jednoj je osobi potrebno barem 300 dolara ili oko 1700 kuna - otkriva.
- Možda baš iz tog razloga tamo ljudi nemaju naviku častiti jedni druge. Njima su izlasci luksuz - uočila je Dojčinović, čija je omiljena gurmanska destinacija Sushi Wabi.
- To je mjesto odlične hrane, sjajnih domaćina, dobre glazbe i tako već desetak godina. No, vlasnici toga kultnog mjesta pobrinuli su se i za one željne dobre margarite. Otvorivši De Cero Mex, oduševili su me - otkrila nam je.
Komentari (0)
Komentiraj