
Nakon što je više-manje izignorirala pismo Europske Komisije koja je Hrvatsku upozorila da sustavom putničkih vouchera krši prava potrošača odnosno putnika, danas je Komisija pokrenula postupak zbog povrede prava protiv Hrvatske i još devet zemalja koje su na sličan način zamislile spašavati poslovanja svojih turističkih agencija i aviokompanija.
Kako je na svojim stranicama izvijestila Europska Komisija, a potom odmah prenijela i centralna europska udruga za zaštitu potrošača BEUC, Hrvatskoj je danas, zajedno s Ciprom, Češkom, Grčkom, Francuskom, Italijom, Litvom, Poljskom, Portugalom i Slovačkom, kao prvi u nizu postupaka propisanih službenom procedurom, poslano pismo s formalnom najavom pokretanja postupka zbog povrede prava, a koji bi, ne bude li sluha ili suradnje ovih zemalja s Komisijom, mogao završiti i na Europskom sudu te biti okončan financijskim kaznama protiv spomenutih zemalja.
Tih 10 zemalja, navodi Komisija, krši odredbe članka 12. Direktive o putovanjima u paket aranžmanima obzirom su svojim nacionalnim legislativama agencijama i aviokompanijama omogućile da putnicima izdaju vouchere umjesto povrata novca, a to je u priličnom raskoraku s preporukama Komisije o načinu kako se putnički voucheri, u doba pandemije, trebaju nuditi potrošačima.
Oni, naime, nisu zabranjeni i Komisija nije imala ništa protiv da ih putničke agencije potrošačima nude na dobrovoljnoj bazi, i to na način da svaki putnik, ukoliko ne želi voucher, ima pravo takvu ponudu odbiti te u propisanom roku od 14 dana od otkaza putovanja dobiti nazad cijeli iznos novca.
Hrvatska je, međutim, među zemljama koja je preporuku Komisije praktično pretvorila u proceduru u kojoj putnik do svojeg novca neće moći doći u narednih nekoliko godina, omogućivši potrošačima da mogu odbiti voucher, ali da pravo na povrat novca imaju tek u periodu od 180 dana od datuma proglašenje prestanka pandemije.
To je, upozorava EU Komisija, u suprotnosti sa strogim pravilima o postupku povrata novca koji trebaju vrijediti i u doba pandemije, a o kojima je upozorenje navedenim zemljama Komisija po prvi puta poslala još 13. svibnja, upozorivši ih kako su uveli praksu nepovoljnu za potrošače i posve suprotnu europskim pravilima, apelirajući pritom da je što prije prilagode.
Izvršna direktorica BEUC-a Monique Goyens pohvalila je postupak Komisije naglasivši kako je to dobra vijest za europske potrošače te kako su brojne zemlje svoje putničke agencije željele spašavati na račun potrošača.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....