Nakon što je više-manje izignorirala pismo Europske Komisije koja je Hrvatsku upozorila da sustavom putničkih vouchera krši prava potrošača odnosno putnika, danas je Komisija pokrenula postupak zbog povrede prava protiv Hrvatske i još devet zemalja koje su na sličan način zamislile spašavati poslovanja svojih turističkih agencija i aviokompanija.
Kako je na svojim stranicama izvijestila Europska Komisija, a potom odmah prenijela i centralna europska udruga za zaštitu potrošača BEUC, Hrvatskoj je danas, zajedno s Ciprom, Češkom, Grčkom, Francuskom, Italijom, Litvom, Poljskom, Portugalom i Slovačkom, kao prvi u nizu postupaka propisanih službenom procedurom, poslano pismo s formalnom najavom pokretanja postupka zbog povrede prava, a koji bi, ne bude li sluha ili suradnje ovih zemalja s Komisijom, mogao završiti i na Europskom sudu te biti okončan financijskim kaznama protiv spomenutih zemalja.
Tih 10 zemalja, navodi Komisija, krši odredbe članka 12. Direktive o putovanjima u paket aranžmanima obzirom su svojim nacionalnim legislativama agencijama i aviokompanijama omogućile da putnicima izdaju vouchere umjesto povrata novca, a to je u priličnom raskoraku s preporukama Komisije o načinu kako se putnički voucheri, u doba pandemije, trebaju nuditi potrošačima.
Oni, naime, nisu zabranjeni i Komisija nije imala ništa protiv da ih putničke agencije potrošačima nude na dobrovoljnoj bazi, i to na način da svaki putnik, ukoliko ne želi voucher, ima pravo takvu ponudu odbiti te u propisanom roku od 14 dana od otkaza putovanja dobiti nazad cijeli iznos novca.
Hrvatska je, međutim, među zemljama koja je preporuku Komisije praktično pretvorila u proceduru u kojoj putnik do svojeg novca neće moći doći u narednih nekoliko godina, omogućivši potrošačima da mogu odbiti voucher, ali da pravo na povrat novca imaju tek u periodu od 180 dana od datuma proglašenje prestanka pandemije.
To je, upozorava EU Komisija, u suprotnosti sa strogim pravilima o postupku povrata novca koji trebaju vrijediti i u doba pandemije, a o kojima je upozorenje navedenim zemljama Komisija po prvi puta poslala još 13. svibnja, upozorivši ih kako su uveli praksu nepovoljnu za potrošače i posve suprotnu europskim pravilima, apelirajući pritom da je što prije prilagode.
Izvršna direktorica BEUC-a Monique Goyens pohvalila je postupak Komisije naglasivši kako je to dobra vijest za europske potrošače te kako su brojne zemlje svoje putničke agencije željele spašavati na račun potrošača.
Komentari (0)
Komentiraj