Možda i najpoznatiji Britanac u Hrvatskoj, travel bloger Paul Bradbury, koji je već dokazao svoju hrabrost uopće odlučivši živjeti u Hrvatskoj, upustio se u ponedjeljak u još jednu avanturu na hrvatski način: putovati iz Slavonije u Zagreb - vlakom.
Svoju je pustolovinu na sebi svojstven duhovit način opisao u seriji Facebook objava koje je ovako započeo.
‘Jako sam uzbuđen! Jeste li znali da u Hrvatskoj postoji najsporija željeznička linija u čitavoj Europi tijekom koje vlak putuje prosječnom brzinom od 25,54 km/h? Pa provjerimo to!‘, napisao je Bradbury te se u Osijeku ukrcao na vlak za Erdut.
Njegovo oduševljenje malo je splasnulo kad je primijetio da vlak doista puže tračnicama te da bi vjerojatno mogao ‘hodati brže od toga‘.
U jednom je trenutku pokraj vlaka prošao neki auto, a Bradbury je napisao: ‘Mislim da sam vidio Rimčevu Neveru, ali je tako brzo proletjela pokraj mog vlaka za Erdut da nisam siguran.‘
Kad su napokon dogmizali do Erduta, Paul je podsjetio da je svjetski rekord u trčanju maratona, dakle udaljenosti od 42 kilometra, 2 sata i 35 sekundi, a on je 29,8 kilometara u oba smjera, od Osijeka do Erduta i natrag, prošao za jedan sat i 10 minuta čime je potvrđeno da se uistinu radi o najsporijoj željezničkoj trasi u Europi.
‘Dobra vijest je da je vlak stigao na vrijeme, bio je topao i čist. Ozbiljno nedostaje ulaganja u infrastrukturu istočne Hrvatske, regije koja zaslužuje puno bolje‘, napisao je Bradbury.
Kako mu nije bilo dosta uzbuđenja, simpatični Britanac otisnuo se istoga dana na još jednu pustolovinu i u Osijeku ukrcao na vlak za Zagreb.
Početak je bio obećavajuć, s obzirom da ga je na peronu u Osijeku dočekao lijepi, relativno novi vlak.
‘Znam da ne bih trebao govoriti prerano, ali za sada sam prilično impresioniran vlakom Osijek - Zagreb. Super je čist i topao. Da vidimo hoću li stići u Zagreb do vikenda‘, napisao je Bradbury. Podsjećamo, u vlak se ukrcao u ponedjeljak.
Kad je vlak dosegao brzinu od 60 km/h, Bradbury je opet objavio sliku iz jurećeg vlaka. Neki su mu savjetovali da tu brzinu od 60 km/h pomnoži sa 7,53 kao kod konverzije kuna u eure te će tada dobiti pravu, ‘hrvatsku‘ brzinu koja je zapravo 450 km/h.
Tijekom putovanja Bradbury je, silom prilika, imao puno vremena za razmišljanje pa je sa svojim Facebook pratiteljima podijelio i sljedeće.
‘Dok je 2023. godine Osijek-Erdut bila najsporija putnička linija, 2024. godine nadmašila ju je još jedna linija, također u Hrvatskoj, zahvaljujući legendarnom HŽ-u. Možete li pogoditi o kojoj se liniji radi? Prema riječima aktivista Jona Wortha, koji se neumorno zalaže za bolju željezničku mrežu u Europi, postoji još jedna željeznička linija koja je prošle godine (prema voznom redu) trajala 1 sat i 1 minutu, a sada je povećana na 1 sat i 8 minuta. To znači da taj vlak ima prosječnu brzinu od 25,41km/h, što je još sporije od vlaka Osijek-Erdut!‘, napisao je Bradbury.
‘Putovao sam na 577 različitih željezničkih linija i prevalio više od 90.000 km. Vozio sam se u svakoj zemlji EU gdje postoje vlakovi (Malta i Cipar nemaju vlakove, dakle 25 zemalja EU) i tek trebam pronaći bilo koju liniju na kojoj vlakovi voze prosječno ispod 30 km/h. Čak i najgore pruge u Rumunjskoj imaju prosječnu brzinu veću od 30 km/h!‘
No tek što je to objavio, vlak je pojurio bjesomučnom brzinom od čak 100 km/h od čega se Bradburyju zavrtjelo u glavi.
‘Ovo je četiri puta brže od Erdut Expressa!‘, napisao je uzbuđeno Bradbury.
Nakon 8 sati i 3 minute vlak je napokon stigao do Glavnog kolodvora u Zagrebu - što je točno na vrijeme prema redu vožnje.
Naš pustolov Bradbury za kraj je rekao da je u svemu ipak pozitivno što su sva tri vlaka s kojima se vozio toga dana, zapravo, stigla na vrijeme. Naime, takva brzina - zapravo, odsustvo iste - predviđeno je voznim redom.
‘Hvala vam na pažnji, video ovog putovanja stiže uskoro. A sad - gdje je pub?‘, napisao je na kraju Bradbury.
Komentari (0)
Komentiraj