EVO TI NA, KORONA!

‘Osvetničko putovanje‘ novi je trend koji zahvaća sve više ljudi: ‘Konačno, dosta je pandemije!‘

Ilustracija

 Sergio Monti/Panthermedia/Profimedia/Sergio Monti/Panthermedia/Profimedia
Nakon više od dvije godine pandemije, sve više ljudi želi putovati, upoznavati ljude i zemlje te uživati u novim iskustvima

Kako se sve više zemalja otvara za turiste željne putovanja, na društvenim se mrežama pojavio novi trendi izraz: osvetničko putovanje, piše CNN.

Izraz se koristi kako bi se opisala obiteljska okupljanja, velika raskošna putovanja i ponovni posjeti omiljenim destinacijama. No pravo pitanje je: O čemu se tu doista radi?

'Osveta', generalno, ima negativne konotacije, što je u suprotnosti s radošću i uzbuđenjem koje mnogi ljudi osjećaju kad idu na odmor prvi put u više od dvije godine.

No ideja 'osvetničkog putovanja', čini se, ima više veze s ljubavlju prema putovanjima, nego s time da se posjeti neka dugo željena destinacija. Osim ako vam, recimo, Rumunjska nije preotela djevojku ili vam je Peru skrivio otkaz na poslu, zvuči neobično osvećivati se nekom mjestu.

Možda izraz 'osvetničko putovanje' valja interpretirati kao osvetu pandemiji ili samom covidu.

Doista, o čemu se radi?

'Osvetničko putovanje je nova popularna riječ koja datira iz 2021. kad se svijet počeo ponovno otvarati i kad su ljudi počeli nadoknađivati izgubljeno vrijeme', kaže Erika Richter, potpredsjednica Američkog udruženja savjetnika u putovanju (eng. American Society of Travel Advisors - ASTA).

Dio problema je i to što nema dobrog načina da se opiše trenutno stanje s putovanjima diljem svijeta. 'Post-pandemijsko putovanje' nije posve točan izraz jer na mnogim mjestima pandemija još nije gotova. Različite zemlje i regije operiraju na različite načine, pa neke ukidaju sva ograničenja, dok druge zadržavaju strogu kontrolu, pa čak ostaju i zatvorene za strane posjetitelje.

Richter se slaže sa sveukupnim sentimentom iza tog koncepta, čak i ako sama ne koristi izraz 'osvetničko putovanje'.

'To je drugi način da kažete, 'Hej, život je kratak. Želim uplatiti to putovanje. Želim provesti više vremena s obitelji. Želim se povezati s ljudima i s prirodom. Želim istraživati svijet i tražiti iskustva zbog kojih se osjećam živim.'

Ona nije jedina u turističkoj industriji koja muku muči s time kako da govori o 'osvetničkim putovanjima' kao trendu.

'Mislim da riječ 'osvetnički' nije prikladna ako se želi izraziti ono što putovanja doista jesu', kaže Rory Boland, urednik magazina Which?. On izraz 'osvetničko putovanja' smatra ružnim.

Međutim, prihvaća da su se ljudi s tim izrazom povezali.

'Ono što taj izraz želi reći je da mnogo ljudi želi ponovno putovati, vidjeti nova mjesta i upoznati nove ljude, nakon razdoblja koje se činilo statičnim i turobnim.'

Ljudi koji poduzimaju takva putovanja

Bilo da koriste izraz 'osvetnička putovanja' ili ne, mnogi putnici kažu da idu na svoje prvo veliko putovanje od početka pandemije.

Deborah Campagnaro, koja živi u Britanskoj Kolumbiji u Kanadi, jedna je od njih.

Tijekom pandemije je odustala od svog posla u investicijskoj banci na kojem je radila više od 30 godina i veselila se što će sa suprugom otići na veliki slavljenički odmor. Par je 2016. otišao na grupno putovanje u Nepal kako bi prošli Annapurna Circuit, izazovnu stazu kroz neke od najviših vrhova zemlje.

Toliko im se svidjelo, da su se planirali vratiti u Nepal, ovaj put po prilagođenom rasporedu. Zatvaranja vezana uz pandemiju i vremenske poteškoće značile su da su putovanje morali odgađati više puta. Konačno, potvrdili su karte i rezervacije za rujan 2022.

Campagnaro i njezin suprug će uživati u dodatnom vremenu i iskustvima umjesto u otmjenim odmaralištima. Oni će ostati u Nepalu cijeli mjesec, a kao poslasticu su dodali i nekoliko dana u gradu Pokhari na jezeru.

'To se prije ne bi dogodilo', kaže ona o dodatnom izletu. 'Sada to radimo jer možemo. Jako je lijepo malo odmoriti nakon pješačenja.'

Stanovnica Rhode Islanda, Brittney Darcy, također se raduje putovanju koje je zaustavila pandemija.

26-godišnjakinja je od malena sanjala o odlasku u Pariz gledajući svoj omiljeni film 'Sabrina'. No, putovanje planirano za ljeto 2020. s njezinim dečkom otkazano je kada je izbio covid.

Sada je konačno ponovno rezervirala svoj odmor iz snova - ali s više zaustavljanja i nekim dodacima. Umjesto pet dana u Parizu, dva tjedna će provesti na raznim mjestima u Francuskoj i Italiji.

'Tijekom pandemije sam išla na cross-country putovanje, ali to nije bilo dovoljno i oduvijek sam željela ići u Pariz i Italiju, a nikad nisam bila. Mladi smo i zašto ne?' rekla je.

Novac koji je uštedjela jer dvije godine nije putovala, sada ulaže u neke dodatke na odmoru. Umjesto presjedanja na Islandu ili u Irskoj, Darcy i njezin dečko platili su više za izravan let iz Bostona.

Darcy priznaje da nikada nije čula za izraz 'osvetnička putovanja', ali kada je i sama poduzela takvo putovanje, to je bio savršen izraz za njezino iskustvo putovanja Europom.

'Covid me učinio manje štedljivom. Živimo samo jednom, pa bih mogla svoj novac potrošiti na iskustva.'

image

Ilustracija

Dmitriy Shironosov/Panthermedia/Profimedia/Dmitriy Shironosov/Panthermedia/Profimedia

Nadoknađivanje izgubljenog vremena

Jedno je jasno: kako se pojavljuju nova cjepiva i države se ponovno otvaraju, ljudi diljem svijeta željni su ponovnih putovanja.

Tvrtka za rezervaciju putovanja Expedia prati podatke o online pretraživanjima vezanima uz putovanja i turizam. U 2021., najveći pojedinačni porast prosječnog prometa pretraživanja putovanja - 10 posto - dogodio se u svibnju, tjedan dana nakon što je Europska unija izglasala produljenje ugovora s Pfizerom i odobravanje cjepiva za upotrebu na adolescentima.

Istraživanje tvrtke Expedia otkrilo je da 2022. godine 60 posto potrošača planira putovati unutar svoje zemlje, a 27 posto želi putovati u inozemstvo.

I mnogi od tih putnika spremni su potrošiti više novca na odmor nego što bi to bili spremni ranije.

Dvije godine boravka kod kuće znači da su neki ljudi uštedjeli novac i sada se mogu istrošiti na luksuzniji hotel, avionsku kartu u prvoj klasi ili neobično iskustvo koje se događa jednom u životu.

Povrh toga, sve je više tvrtki trajno promijenilo politiku rada na daljinu nakon pandemije.

Istraživanje Pew-a objavljeno u veljači, pokazalo je da je 60 posto radnika s poslovima koji se mogu obavljati od kuće, reklo da bi željeli raditi od kuće cijelo ili većinu vremena kada pandemija prođe ako im se pruži takva mogućnost.

Za neke ljude rad od kuće ne znači da će doista i biti kod kuće – to bi moglo značiti isprobati Airbnb u drugoj zemlji i provesti nekoliko tjedana kombinirajući posao i putovanja.

Neke destinacije se otvoreno nude 'digitalnim nomadima'. Karipski otoci poput Barbadosa i Anguille ponudili su vize posebno za takve radnike kao način za poticanje turizma.

Zato to možete nazivati 'osvetničkim putovanjem' ili ne morate. U svakom slučaju, očito je da su ljudi promijenili način razmišljanja o putovanjima otkako je pandemija počela, i taj osjećaj 'Oh, konačno!' ima veliku snagu kad je u pitanju prodaja zrakoplovnih karata i hotelskih aranžmana.

Jedna od osoba koje sudjeluju u trendu je Christie Hudson, voditeljica odnosa s javnošću Expedie, koja je radila na anketi te tvrtke o putovanjima.

'Iskreno, nisam bila jako iznenađena rezultatima ankete jednostavno zato što su nalazi bili u skladu s mojim osobnim osjećajem', kaže ona. 'Tijekom svog posljednjeg vikend-putovanja, rezervirala sam više spa termina i nadoplatila za sjedalo u prvoj klasi u avionu. Osjećala sam se kao da sam to zaslužila.'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Linker
18. studeni 2024 03:57