SVE ZA UGODAN LET

PAUN POKRENUO PROMJENE U PUTOVANJU AVIONOM I u Hrvatskoj se može putovati sa životinjama kao emocionalnom potporom, evo kako

Paun Dexter na aerodromu
 The Jet Set / Facebook
 

Nakon što se početkom ovog tjedna zrakoplovna kompanija United Airlines našla u problemima kad se u avion pokušala ukrcati putnica u pratnji golemog pauna za kojeg je tvrdila da joj je ‘emocionalna potpora’, kompanija je odlučila promijeniti neka pravila.

Umjetnica Ventiko dobro je znala, kad je s paunom Dexterom stigla na aerodrom Newark u New Jerseyju, da je njezina ptica prevelika da bi je pustili u avion. Štoviše, nekoliko dana ranije tu je informaciju saznala u telefonskom razgovoru s kompanijom, no ipak je odlučila okušati sreću jer joj je paun ‘emocionalna potpora’.

Brojne zrakoplovne kompanije osim uobičajenih propisa vezanih uz prijevoz životinja, imaju i opciju ‘terapeutske životinje’. Radi se o slučajevima kad vlasnici ljubimaca, najčešće pasa, mogu izvanredno putovati s ljubimcima u avionu, premda ne zadovoljavaju klasične uvjete prijevoza. U takvim slučajevima vlasnici su obavezni priložiti medicinsku ili drugu adekvatnu dokumentaciju te unaprijed najaviti svoju namjeru.

Ista mogućnost postoji i u Hrvatskoj. Iz Croatia Airlinesa kažu nam da je i u njihovim zrakoplovima moguć prijevoz takozvanih ‘emotional dogs’, koji putnicima služe u terapeutske svrhe. Oni olakšavaju putovanje osobama s psihičkim poteškoćama, neki psi mogu predvidjeti komu kod dijabetičara ili epileptične napadaje itd.

‘Vlasnici takvih pasa trebaju priložiti dokumentaciju (liječničku potvrdu) kojom se dokazuje potreba za prisutnošću psa tijekom leta’, rekao nam je glasnogovornik Davor Janušić.

Međutim, američke su kompanije ovih dana najavile postroženje tih propisa jer su građani počeli iskorištavati tu opciju. Kako piše USA Today, Delta Air Lines uvodi stroža pravila za let s terapeutskim životinjama već od 1. ožujka, a United Airlines je promjene najavio nakon incidenta s paunom. Prema njihovim podacima broj putnika koji su prošle godine sa sobom vodili psa ili mačku kao emocionalnu potporu narastao je u odnosu na godinu prije za čak 75%.

Putnici sa životinjskom pratnjom dosad su morali najmanje 48 sati prije leta dostaviti obavijest i liječničku potvrdu. Od sad će morati priložiti i veterinarsku potvrdu da je životinja zdrava, kao i to da je prošla potreban trening za ovakve situacije.

U Hrvatskoj incident poput onoga s paunom nije zabilježen. S obzirom da se prijevoz životinja ugovara prigodom rezervacije karte, ne bilježe se neobični zahtjevi i situacije na letu u vezi s prijevozom životinja, ističu iz Croatia Airlinesa koji povremeno pruža podršku u prijevozu određenih životinja za zagrebački Zoološki vrt (tupaje, prstenastorepi lemur, istočni ždralovi itd.) i to u prtljažnom prostoru zrakoplova, pod posebnim uvjetima.

Ipak, zabilježen je slučaj iz 2012. godine kad je zrakoplovom Croatia Airlinesa u Hrvatsku vraćen creski bjeloglavi sup Oštro, koji je odletio u tisućama kilometara udaljen švedski Tuve.

Prema pravilima Croatia Airlines u putničkoj kabini zrakoplova mogu se prevoziti samo psi i mačke, a na letu istodobno mogu biti najviše dva psa ili dvije mačke. U slučaju da se pas ili mačka zbog težine (iznad 8 kg) ili veličine ne mogu prevoziti u putničkoj kabini, tada se prevoze u prtljažniku zrakoplova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
20. prosinac 2024 07:09