Tripadvisor je utvrdio da je skoro milijun recenzija na toj stranici iz 2020. godine lažno, što je ekvivalentno 3,6 posto ukupnog broja objavljenih recenzija, piše Guardian.
U svom drugom izvješću o transparentnosti – prvo je objavljeno 2019. – ova platforma za preporuke na putovanjima objavila je da je pomoću algoritma za moderiranje 67,1 posto lažnih recenzija detektirano prije nego što su dospjele na platformu.
Tripadvisor je 2019. odbacio kao 'pojednostavljenu' analizu grupe potrošača "Which?" koja je provjerila 250.000 recenzija hotela te utvrdila da čak jedna od sedam recenzija ima 'očigledne naznake' da je lažna.
Izvješće, objavljeno u srijedu, također sadrži pojedinosti o plaćenim recenzijama, fenomenu koji je nastao zbog želja tvrtki da poboljšaju svoje rangiranje i steknu bolju ocjenu na Tripadvisoru.
Tvrtka je rekla da je prošle godine uklonila plaćene recenzije iz 131 zemlje, uključujući veliki broj takvih recenzija koje potječu iz Indije, ali se ne odnose nužno na tvrtke u toj zemlji.
Kao rezultat toga, Indija je bila na vrhu liste zemalja iz kojih je prošle godine dolazilo najviše plaćenih recenzija, zbog čega je Rusija ispala iz prvih 10 zemlja na tom popisu. Nadalje, iz Tripadvisora su rekli da su njihovi istražitelji za prijevare identificirali 65 novih plaćenih stranica za recenzije i blokirali prijave od ukupno 372 različite plaćene stranice za recenzije prošle godine.
U izvješću također stoji: 'Iako je ukupan broj onih koji objavljuju recenzije na Tripadvisoru pao zbog manje putovanja tijekom pandemije, lažne recenzije – koje nisu temeljene na stvarnim iskustvima korisnika – nisu slijedile isti trend. Naš je tim ostao oprezan i učinkovit u hvatanju potencijalnih prevaranata, a kao rezultat toga se udio recenzija koje smo odbili ili uklonili povećao u usporedbi s brojkama prije pandemije.'
Iako mogu predstavljati najveću prijetnju integritetu platforme i tvrtki koje se na njoj oglašavaju, lažne recenzije nisu jedini problem. Ukupno je više od 2 milijuna podnesaka za recenzije (što predstavlja 8,6 posto ukupnog broja) odbijeno ili uklonjeno s platforme Tripadvisor zato što su, na primjer, uključivale razne prostote.
Osim što su ograničenja putovanja zbog Covida dovela do smanjenja podnesenih recenzija – četiri milijuna recenzija iz kolovoza prošle godine, upola je manje nego u kolovozu 2018. – virus je također donio nove probleme, zbog čega je Tripadvisorov tim manualno procijenio dodatne 257.022 recenzije, od kojih su 46.145 moderatori uklonili zbog kršenja smjernica za objavljivanje.
Među takvim se recenzijama našlo onih u kojima se pozivalo na ignoriranje vladinih epidemioloških smjernica, obeshrabrivanje testiranja ili širenje dezinformacija, s rasističkim komentarima u kojima se virus naziva 'kineskim' ili 'wuhanskim' te u kojime su poduzeća kritizirana zbog sigurnosnih mjera protiv Covida.
Tripadvisor je ukupno kaznio 34.605 objekata zbog prijevarnih aktivnosti i zabranio oglašavanje za 20.299 članova jer se prošle godine nisu pridržavali standarda zajednice te platforme.
Putnici su prošle godine poslali ukupno više od 26 milijuna recenzija, više od 8 milijuna za hotele, više od 12 milijuna za restorane i više od 4 milijuna za razna iskustva, atrakcije i aktivnosti. Više od polovice (54,1 posto) podnesaka odnosilo se na korisnička iskustva u Europi, a 23,5 posto se odnosilo na Sjevernu Ameriku.
Komentari (0)
Komentiraj