STREAMERI IGARA

Amerikanci zarade do 300.000 dolara, a Hrvati za novi laptop

©BERTRAND BECHARD/MAXPPPILLUSTRATION JEUX VIDEO EN RESEAUPLONGES DANS L'OBSCURITE DURANT TOUT UN WEEK-END, DES JOUEURS VENUS DE LA FRANCE ENTIERE S'AFFRONTENT EN TOURNOI DANS DES JEUX DE COMBAT SOUVENT VIOLENTS.
 colourbox.com / colourbox.com
Gaming streamovi jedna su od najbrže rastućih industrija u svijetu, a tržište videoigara vrijedi 76 milijardi eura

Twitch, donedavno gotovo pa monopolist na tržištu online prijenosa videoigara, dobio je žestoku konkurenciju. Google je lansirao YouTube Gaming, vlastiti samostalni streaming servis posvećen videoigrama, i zakoračio na dio tržišta videoigara koje je globalno u 2015. vrijedi 76 milijardi eura. Googleov YouTube ukrcao se u rastući segment tržišta, nakon što je moćni Amazon lani za Twitch lani dao 970 milijuna dolara. Kompanije zarađuju milijarde, a streameri diljem svijeta manje iznose. Šveđanin Felix Kjellberg, poznatiji kao PewDiePie, objavljivanjem na YouTubeu lani je zaradio 7,4 milijuna dolara, što od prihoda na kanalu, što od sponzorstava. Ima oko 39 milijuna pretplatnika i jedan od najpopularnijih YouTube kanala, a streama i na Twitchu.

Napredak tehnologije

Specijalizirani kanal za streamanje igranja videoigara YouTubea potencijalno može donijeti veću zaradu streamerima od Amazonova Twitcha zbog integracije prijenosa uživo i bogate arhive videa. Počela je prva bitka za internetsku vezu streamera gaminga. Hrvatski streameri, njih trenutno stotinjak, do sada su na Twitchu zarađivali iznose dostatne za kavu, režije za mjesec dana ili kupnju vrhunskog računala, povjerio nam je jedan od hrvatskih streamera koji je želio ostati anoniman.

- Ulaskom YouTube Gaminga, nadam se, konačno dolazi kraj eri potpunog monopola Twitch.tv-a nad gaming stream sadržajem. Platforme koje su prethodile Twitchu su propale, a konkurenti s iznimkom YouTubea nemaju kapacitet natjecati se s Twitchem - ističe Maro Miličević, streamer i član udruge E-Sports Hrvatska, napominje da će s napretkom tehnologije ta industrija samo rasti. Tvrtka Newzoo tvrdi da će ukupna vrijednost industrija videoigara za nekoliko godina, ako se nastavi razvijati sadašnjim tempom, premašiti 100 milijardi dolara. Twitch je lanjskih 55 milijuna posjetitelja u 2015. gotovo na oko 100 milijuna ljudi.

Nužni popravci

- Zajednica će prijeći na YouTube Gaming ako oni uspiju popraviti korisničko sučelje i sustav enkodiranja videa, što Twitch ne radi najbolje - ističe Dora Klindžić, hrvatska streamerica.

Foto: Livio Andrijić/Cropix

Klindžić svoje objave još nije monetizirala djelomično zbog toga jer mrežna infrastruktura u Hrvatskoj nije stabilna do te mjere da se može dosljedno emitirati u visokoj (HD) rezoluciji, što je gotovo pa preduvjet da se streamanjem izgradi karijera.

Samopromocija

- Definitivno se može zaraditi sa streamanjem. Da bi se to postiglo, potrebno je uložiti jako puno vremena i truda, a najvažnije je emitirati sadržaj zanimljiv za gledanje - kaže Danijel Vrdoljak, jedan od aktivnijih streamera. Twitch je, kaže, u prednosti zbog već stvorene i predane korisničke baze koja neće biti sklona migracijama. - Novi streameri sada će moći birati platformu pa ne bih nikako otpisivao YouTube Gaming - kaže Vrdoljak.

Za zaradu je iznimno važan sadržaj. Objave o popularnim igrama kao što su Minecraft, StarCraft 2, League of Legends ili DOTA 2 donose bolje pozicioniranje, ali je i konkurencija veća. Veću zaradu donose ciljani od nasumičnih oglasa koji je se prikazuju na kanalu u pozadini. Nužno je dosljedno objavljivanje i neprestana samopromocija. Što više lajkova skupi neki video, to će ga više ljudi vidjeti kao vezani video, a to vodi do većeg broja pretplatnika.

Portal Game Beyond izračunao je da se sa streamanjem na Twitchu može zaraditi i do 168.000 dolara na godinu, a streamer Jeffery Shih Forbesu je potvrdio da streameri koji to rade minimalno 40 sati na tjedan, mogu zaraditi i do 300.000 dolara na godinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 04:24