Filmovi možda jesu puno glamurozniji od geekovskih videoigara, možda privlače više pozornosti i medijskog prostora, možda se o njima više ćaska na kavama, ali ono što ne privlače više od igara su - pare. Barem kada je riječ o onim najvećima, blockbusterima.
Lansiranje
Još jedan dokaz za to stigao je proteklog tjedna, kada je u prodaju puštena Treyrarchova igra Call of Duty: Black Ops 2, koja je u prva 24 sata postavila rekord ne samo za najbolje lansiranje neke videoigre nego za najbolje lansiranje nekog proizvoda iz domene zabave uopće. Zarada? Više od 500 milijuna dolara. Pola milijarde. U jednom jedinom danu.
Franšiza Call of Duty - u kojoj je od 2003. godine na tržište izbačeno gotovo 20 raznih naslova, na svim mogućim platformama - već četvrtu godinu zaredom postaje vlasnik tog rekorda, a lanjski predstavnik, Black Ops, još uvijek drži rekord za najbolju prodaju nekog “entertainment” proizvoda u petodnevnom razdoblju: 650 milijuna dolara.
World of Warcraft
- Naš serijal ukupno je zaradio više nego što su na kino-blagajnama zaradile franšize ‘Harry Potter’ i ‘Ratovi zvijezda’ - pohvalio se Bobby Kotick, glavni izvršni direktor Activision Blizzarda, distributera Call of Dutyja.
A iako je samo Black Ops dosad zaradio 1,5 milijardi dolara, nije videoigra s najvećom zaradom u povijesti. To je World of Warcraft, koji je od 2004. godine zaradio nevjerojatnih 10 milijardi američkih dolara. Lansiranja takvih velikih igara već su neko vrijeme događaj sam za sebe, s ponoćnim prodajama i okupljanjem milijuna obožavatelja pred trgovinama. Naravno, ne prodaju se samo igre, nego brendovi, s čitavom silom popratnih drangulija: majice, figurice, maske za gadgete... Industrija videoigara u 2011. godini zaradila je 65 milijardi dolara, a trend ide samo u jednom smjeru - prema gore. Doduše, nešto pada prodaja igara na fizičkim medijima, u trećem kvartalu ove godine čak 16 posto, na primjer, ali zato još više raste prodaja putem digitalnog downloada - 22 posto. A budući ne moraju igru pržiti na fizički medij, poslati je u trgovinu, dati rabat prodavateljima, baviti se remitendama i slično, takav načn poslovanja donosi još veću marginu profita za proizvođače.
Enormni marketing
Osim toga, ta industrija hrani i mnoge druge, jer je, recimo, marketinški budžet samo za Modern Warfare 2 bio oko 200 milijuna dolara. A iako iz nekog razloga i dalje vlada predrasuda da su gejmeri uglavnom tinejdžeri koji novac za igre moraju žicati od roditelja, evo podataka koji to barem donekle opovrgavaju (za Ameriku, dakako, za Hrvatsku takvo istraživanje zasad, čini se, ne postoji): prosječna dob gejmera je 34 godine, a prosječna dob onih koji kupuju igre je 39 godina; 49 posto igrača nalazi se u dobnoj skupini od 18 do 49 godina, dok ih je 26 posto iznad 50, a samo 25 posto ispod 18. I još nešto: 40 posto su žene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....