Globalno tržište umjetne inteligencije bi, prema predviđanjima tvrtke za istraživanje tržišta Next Move Strategy Consulting, do 2030. moglo doseći vrijednost od čak 1,8 trilijuna dolara. Sam pojam tržišta umjetne inteligencije obuhvaća više industrija - od opskrbnih lanaca, marketinga, istraživanja, izrade proizvoda do troškova rada stručnjaka. Prije dvije godine njegova je vrijednost bila 95,9 milijardi dolara, 2022. 142,2 milijarde, dok se ove godine procjenjuje na 207,9 milijardi dolara. Tako bi se prema predviđanjima u manje od desetljeća (od 2021. do 2030.) ta vrijednost mogla povećati za čak 19 puta.
Iako neke tehnologije umjetne inteligencije postoje više od 50 godina, posljednjih godina su napredak u računalnoj snazi, dostupnost goleme količine podataka i novi algoritmi doveli do velikih otkrića. Sposobnost uređaja da zaključuje, uči, planira i bude kreativno postalo je posebno popularno prošle godine zbog Chat GPT-a, iza kojeg stoji američka istraživačka tvrtka OpenAI. Trend su slijedili Microsoft i Google, a umjetnu inteligenciju primijenile su aplikacija za učenje stranih jezika Duolingo, alat za ispravljanje gramatike Grammarly i mnogi drugi. Upravo je to objašnjenje brzog rasta vrijednosti tržišta jer gotovo svaka tehnološka kompanija koja ima dugoročnu viziju poslovanja mora ići ukorak s razvojem i primjenom umjetne inteligencije.
Daktilografi, savjetnici za putovanja, pisari, službenici za informacije u kontaktnim centrima ili šalterima u bankama te anketari samo su neka od zanimanja koja uskoro više neće obavljati ljudi. Najveće promjene osjetit će zaposleni u administraciji, posebno žene, jer su one češće zaposlene upravo na takvim radnim mjestima. Međunarodna organizacije rada je izračunala da će zbog toga nestati 21 milijun radnih mjesta na kojima trenutno rade žene, dok je u slučaju muškaraca broj znatno manjih devet milijuna.
OpenAI već radi na ažuriranju svog popularnog chatbota, a žestoka konkurencija mogla bi utjecati na to da razvoj tehnologije u budućnosti bude još i brži. S druge strane, "kočnica" dolazi u obliku regulacija o kojima se sve glasnije govori, posebno kada je riječ o podacima koje umjetna inteligencija koristi u svom radu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....