Procurili su dokumenti u posjedu Facebooka u kojima piše da je društvena mreža oglašivačima pokazala da ima mogućnost prepoznati tinejdžere koji se osjećaju 'nesigurno', 'bezvrijedno' i 'kojima treba poboljšanje samopouzdanja', piše The Guardian.
U internom izvještaju koji su pripremili Facebookovi direktori, a koji je pribavio The Australian, piše da tvrtka nadzire objave i fotografije u pravom vremenu kako bi odredio kada se mladi ljudi osjećaju 'pod stresom', 'poraženo', 'preplavljeno', 'anksiozno', 'nervozno', 'glupo', 'blesavo', 'beskorisno' te 'poput gubitnika'.
The Australian je izvijestio da su dokument pripremila dva direktora u australskom uredu Facebooka, David Fernandez i Andy Sinn. U dokumentu je navodno objašnjeno kako društvena mreža prikuplja psihološke podatke od srednjoškolcima, studentima i mladim Australcima i Novozelanđanima. Sinn je u Facebooku zadužen za odnose s oglašivačkim agencijama.
Prezentacija koju je pribavio The Australian, međutim koji je nije i objavio, navodno je napravljena za jednu od najvećih australskih banaka, a u njoj stoji da Facebook ima bazu podataka o mladim korisnicima Facebooka - 1,9 milijuna srednjoškolaca, 1,5 milijuna studenata i 3 milijuna mladih zaposlenih Australaca. Facebook posjeduje informacije o promjenama raspoloženja svojih mladih korisnika koje se temelje na 'internim Facebookovim podacima' koji nisu javno dostupni.
Facebook je na pisanje The Australiana odgovorio s dvije pisane izjave. U prvoj su se ispričali te su rekli da je otvorena istraga o predmetu. 'Želimo razumjeti što je pošlo po krivu te ćemo shodno tome poduzeti disciplinske i druge akcije', rekli su iz Facebooka. Međutim, u drugoj je izjavi Facebook kritizirao The Australian zbog 'navođenja na krive zaključke', tvrdeći da tvrtka ne posjeduje alate koji bi omogućili izdvajanje korisnika na temelju njihovog emotivnog stanja.
Društvena je mreža rekla da su dokumenti nastali na temelju istraživanja koje je proveo Facebook i podijelio s oglašivačem. To je istraživanje navodno trebalo pomoći marketinškim tvrtkama da bolje razumiju kako se ljudi izražavaju. Facebook je odbio isključiti mogućnost da su slična istraživanja o emotivnoj ranjivosti tinejdžerima provedena za oglašivače i marketinške tvrtke na tržištima izvan Australije.
U internoj prepisci iz Facebooka koju je vidio The Guardian stoji da je jedan visoko pozicionirani zaposlenik Facebooka pisanje The Australiana otpisao kao 'huškačko'.
Prema pisanju The Australiana, oglašivači su mogli doznati je li korisnik u vezi ili ne, gdje se korisnik nalazi, koliko prijatelja ima i koliko često pristupa Facebooku putem mobitela i stolnog računala. Novine tvrde da Facebook također ima informacije o korisnicima koji raspravljaju o svom izgledu i samopouzdanju te o vježbanju i gubitku viška kilograma.
Facebook može analizirati i kako korisnici izražavaju svoje emocije te kako komuniciraju vizualnim putem. 'Anticipacijske emocije se izražavaju ranije u tjednu dok se reflektivne emocije izražavaju krajem tjedna. Od ponedjeljka do četvrtka se gradi samopouzdanje dok se preko vikenda objavljuju postignuća', piše The Australian.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....