Facebook je u utorak objavio da će prihode od oglašavanja početi računovodstveno evidentirati na mjestu njihova ostvarivanja umjesto da ih preusmjerava putem svojeg međunarodnog sjedišta u Dublinu, no to vjerojatno neće dovesti do toga da će plaćati bitno više poreza.
Korporativno oporezivanje postalo je vruće pitanje nakon otkrića kako multinacionalne korporacije masovno izbjegavaju plaćanje poreza što je potaknulo zahtjeve da plaćaju više poreza, a Europa je počela razmatrati opcije za oporezivanje međunarodnih digitalnih divova.
"Jednostavno rečeno, to znači da se prihodi od oglašavanja naših lokalnih timova neće više bilježiti u našem međunarodnom sjedištu u Dublinu, nego će ga umjesto toga bilježiti naša lokalna tvrtka u dotičnoj zemlji", objasnio je glavni financijski direktor Facebooka Dave Wehner na svojem blogu.
Istaknuo je kako se nada da će time postići veću transparentnost koju traže mnoge vlade kada je riječ o prihodima od prodaje u njihovim zemljama.
Odluka se odnosi na oko 30 jurisdikcija izvan SAD-a, u Europi na Francusku, Njemačku i još osam zemalja članica EU-a u kojima Facebook ima urede za prodaju, navodi Politico.
Wehner je rekao da će se promjena uvoditi tijekom 2018., zaključno s prvom polovicom 2019.
Europska komisija priprema zakonodavne prijedloge o povećanju poreza multinacionalnim digitalnim tvrtkama, koje se optužuje da plaćaju premalo poreza u EU tako što profite računovodstveno vode u zemljama članicama s niskim stopama poreza poput Irske i Luxembourga. Prijedlog se očekuje u ožujku. Među opcijama koje se razmatraju je namet na prihode od oglašavanja, po dokumentu objavljenom u rujnu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....