Društvena mreža Facebook testira nov način distribucije sadržaja gdje bi se sve objave koje nisu plaćeni oglasi ili objave prijatelja i obitelji uklonile iz News Feeda, piše The Guardian.
Novi se sustav trenutno testira u Slovačkoj, Srbiji, Šri Lanki, Boliviji, Kambodži i Gvatemali, a korisnici u tim državama u svojem News Feedu trenutno mogu vidjeti samo objave svojih prijatelja i poznanika te plaćene oglase. Sve druge objave premještene su u sekundarni Feed.
Ova je promjena dovela do naglog pada interakcije sa stranicama na Facebooku - na nekim stranicama je riječ o padu od 60 do 80 posto. Ako bi se ovakav način distribucije sadržaja primijenio na cijeloj društvenoj mreži, manji bi izdavači gotovo sigurno propali, dok bi veliki izdavači koji se oslanjaju na promet s Facebooka pretrpjeli velike gubitke.
Novinar slovačkih novina Dennik N Filip Struhárik u objavi je na Mediumu posvjedočio da je u njegovoj zemlji doseg stranica dramatično pao. "U četvrtak i petak pad je bio otprilike 60 posto", rekao je.
Analitičari iz CrowdTangle, tvrtke u vlasništvu Facebooka, utvrdili su da je 60 najvećih Facebook stranica u Slovačkoj od srijede do četvrtka izgubilo od 66 do 75 posto dosega. Veće stranice koje promet generiraju na nekoliko različitih načina na kraju dana nisu pretrpjele prevelike gubitke, međutim za manje je takav gubitak potencijalno fatalan.
"Teško je reći koliko će veliki biti gubici. Problemi su pogodili i stranice u stilu BuzzFeeda koje ovise o prometu s društvenih mreža", rekao je Struhárik za The Guardian te dodao da je nemoguće donijeti konačni sud o promjenama budući da su promjene stupile na snagu tek prošlog četvrtka.
Iz Facebooka su rekli da pokušavaju pronaći najbolji način za spajanje ljudi s pričama do kojima im je stalo. "Korisnici su nam rekli da žele lakši pristup do objava prijatelja i obitelji pa testiramo dva različita Feeda, jedan za prijatelje i obitelj, a drugi za objave stranica", stoji u izjavi Facebooka.
Ove promjene dakako nisu utjecale na plaćene oglase, oni se i dalje normalno prikazuju u News Feedu. Facebook videi su također pretrpjeli pad dosega, ali samo kao neplaćene objave. Oglasi u obliku Facebook videa i dalje su dosezali veći broj korisnika.
Analitičar Matti Littunen iz tvrtke Enders Analysis kaže da je ovo klasičan potez Facebooka. "Prvo daju velik doseg jednoj vrsti sadržaja pa ga onda oduzmu. Ako ponovno poželite imati velik doseg, morate ga platiti. Na kraju dođemo do toga da bilo kakav značajniji doseg morate platiti", pojasnio je.
Veliki izdavači su se već prilagodili na Facebookove česte promjene distribucije sadržaja, međutim ovakvoj se promjeni ne mogu radovati oni koji putem te društvene mreže ostvaruju najveći dio prometa. Jednako tako, Facebook svoj video sadržaj još uvijek nije razvio do kraja budući da je većina video sadržaja koji se nalazi na društvenoj mreži uglavnom prepakiran s drugih izvora.
Struhárik je međutim skeptičan prema dijeljenju News Feeda na dva. "Postat će to efektivno News Feed bez vijesti. Samo prijatelji i oglasi. Ljudi će vrlo brzo otkriti koliko su njihovi prijatelji dosadni", dodao je.
Iz Facebooka su rekli da trenutno nemaju planove podjelu News Feeda primijeniti na globalnoj razini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....