Devet timova u američkom Indianapolisu ogledalo se na poznatoj areni za utrkivanje, domu utrka Indianapolis 500 i Verizon 200, sa svojim bolidima bez vozača. Timovi su oformljeni na prestižnim svjetskim sveučilištima, uglavnom sa sponzorima iz privatnog sektora, a svi su dobili jednake automobile - Dallara IL-15 - i prateću opremu.
Nisu se utrkivali usporedno, već su na traku izlazili zasebno i pokušavali postići što veću brzinu, uz uvjet potpunog završetka utrke. Premda je zajednički tim sveučilišta iz Alabame i Milana uspio postići i brzinu od 250 km/h, programer nije uspio iskontrolirati brzinu automobila u zavoju, zbog čega se okrenuo za 360° i završio u travnjaku.
Pobjedu je odnio tim Tehničkog fakulteta iz Münchena, koji je osvojio nagradu od milijun američkih dolara.
Iza uspjeha svakog tima stoji oko četrdeset tisuća redaka programerskog koda, a na tehologiji ovog tipa intenzivnije se radi u posljednjih pet godina.
Rekord za najveću postignutu brzinu drži Roboracerov Robocar, koji je na ravnoj traci vozio 282 km/h, 2019. godine.
Na tehnologijama samovozećih automobila rade velika imena autoindustrije, nerijetko u suradnji s tehnološkim divovima poput Microsofta, Cisca i Amazona.
Neki od natjecateljskih timova mogli bi svojim radom pomoći tim gigantima. "Nekoliko timova izrazilo je želju svoje kodove učiniti dostupnima svima. Tako će neki od najnaprednijih algoritama umjetne inteligencije ikad razvijene za nezavisna vozila postati dostupni industriji, start up-ovima i drugim sveučilištima da na njima grade i dalje razvijaju svoje ideje", kazao je direktor partnera natjecateljskog programa Paul Mitchell.
Nadaju se da će utrke ovog tipa pomoći promjeni javnog mnijenja, da su vozila bez vozača manje sigurna od vozila kojima upravljaju vozači, u što vjeruje 47 posto Amerikanaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....