Google će uskoro prestati koristiti tehnologiju za praćenje na iPhone uređajima. Odluka je to koja je donesena nakon što je Apple najavio da će, uslijed novih ažuriranja iOS-a, aplikacije morati pokazivati kako prate svoje korisnike.
Googleova matična kompanija Alphabet u novom blog postu obavještava javnost da će prestati koristiti Appleov alat za praćenje aktivnosti korisnika iPhonea, poznatog pod imenom IDFA (identifikator za oglašavanje). To je tehnologija koja omogućava oglašivačima da prate vaše ponašanje i na temelju tih podataka pokazuju ciljane oglase.
Taj identifikator koriste popularne Googleove aplikacije, poput Karata i YouTubea.
Apple je u lipnju prošle godine najavio izlazak nove verzije mobilnog operativnog sustava iOS 14, koji je postao dostupan od jeseni. Novost u tom sustavu je što su aplikacije koje su koristile IDFA do sada automatski pratile vaše ponašanje, a prema novim pravilima privatnosti one moraju korisnike pitati pristaju ili odbijaju takvo praćenje. I to tako što će uvesti obavezno pop-up upozorenje u kojem korisnika obavještavaju da će se pristankom na praćenje njegovi podaci prikupljati, pohranjivati i koristiti u reklamne svrhe.
Radi se o uvođenju tzv. politike ATT-a (transparentnost praćenja aplikacija) prema kojoj će developeri morati tražiti dopuštenje kada koriste određene osobne podatke iz drugih aplikacija i web-stranice, iako su one već prethodno dobile korisnički pristanak.
Mnoge platforme su se digle na noge tada, zbog čega je Apple odlučio odgoditi uvođenje tog pravila za početak 2021. godine. Još uvijek se ne zna točan datum kad će to pravilo početi vrijediti, nagađanja su da bi to moglo biti negdje u ožujku.
Google je ovom posljednjem objavom dao do znanja da neće uvoditi pop-up prozore, nego će radije prestati u potpunosti prestati koristiti Appleov IDFA. Umjesto toga, prebacit će se na drugi Appleov alat za praćenje, SKAdNetwork.
"Naporno radimo na razumijevanju i pridržavanju Appleovih smjernica za sve naše aplikacije u App trgovini. Kako se naše iOS aplikacije ažuriraju novim značajkama ili rješavanjem bugova, vidjet ćete ažurirani popis aplikacija koje uključuju nove detalje o privatnosti aplikacija", napisao je u postu Christophe Combette, voditelj proizvoda za Google oglase.
Alphabet još nije rekao hoće li uvesti promjene identifikatora i na Android uređajima.
Inače, ova promjena mogla bi imati velike posljedice za mobilno oglašavanje jer će, u osnovi, otežati kompanijama prikupljanje i analiziranje ponašanja te samim time smanjiti učinkovitost ciljanog oglašavanja.
Stručnjak za akviziciju korisnika, Eric Seufert, izračunao je da bi se Facebookovi prihodi zbog toga mogli smanjiti za 7%, što znači da bi s vremenom mogao izgubiti nekoliko desetaka milijardi dolara. Istaknuo je da bi probleme mogli imati i manje kompanije te mobilne videoigre.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....