Hrvatska bilježi znatan porast udjela nepokretnih širokopojasnih priključaka za pristup internetu s brzinama većim od 30 Mbit/s i taj je udjel krajem rujna ove godine iznosio oko 11 posto, podaci su HAKOM-a, iz kojeg to objašnjavaju ulaganjima operatora u mreže i povećane potražnje.
Hrvatsko tržište širokopojasnog pristupa u nepokretnoj mreži na kraju trećeg tromjesečja ove godine zabilježilo je daljnji porast broja priključaka. Na kraju rujna 2016. bilo je nešto više od milijun širokopojasnih priključaka u nepokretnoj mreži, od čega oko 11 posto s brzinama većim od 30 Mbit/s, što je značajno više nego u istom razdoblju prošle godine kada je taj udjel bio oko 3 posto, navodi se u srijedu objavljenom priopćenju Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
Uz porast nepokretnih širokopojasnih priključaka za pristup internetu s velikim brzinama, iz HAKOM-a među važnijim pokazateljima tržišta elektroničkih komunikacija ističu i nastavak rasta tržišta prijenosa TV programa uz plaćanje naknade te broja korisnika i prometa u mrežama pokretnih komunikacija zbog sezonskog turističkog učinka.
Sezonski efekt, koji je karakterističan za treće tromjesečje, utjecao je na rast broja korisnika i prometa i u pokretnoj mreži.
"Iako očekivano veći u odnosu na prethodno tromjesečje, broj poslanih SMS i MMS poruka smanjen je na godišnjoj razini za oko 10 posto, što upućuje i na sve veće korištenje tzv. OTT usluga poput Skype, Viber, WhatsApp i sličnih aplikacija/mreža, koje su za krajnje korisnike mnogo povoljnije i omogućavaju veću funkcionalnost od klasične SMS poruke", objašnjavaju iz HAKOM-a dodajući da su sva tri operatora pokretnih mreža ponudili usluge 4G mreže s atraktivnim podatkovnim paketima kojima se dodatno potiče korištenje tih mreža.
Kako se navodi u priopćenju, rast već kontinuirano bilježi tržište prijenosa TV programa uz plaćanje naknade, pri čemu IPTV, kao vodeća tehnologija, zauzima tržišni udjel nešto malo veći od 25 posto. "Međutim, i dalje je značajan potencijal razvoja tog dijela tržišta s obzirom da još uvijek 47 posto kućanstava u Hrvatskoj televiziju prati samo putem digitalnog zemaljskog signala", poručuju iz HAKOM-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....