POGURNITE IH MALO

IMATE PROBLEM DA VAM LJUDI NE ODGOVARAJU NA MAILOVE? Stručnjaci imaju rješenje i za to, evo što trebate učiniti

Ilustracija
 Tami Chappell / REUTERS

Zašto se određeni ljudi ponašaju na određeni način? Proučavanje drugih predstavlja vrijednu aktivnost budući da putem nje jedni o drugima možemo puno naučiti. Međutim, što ako hitno trebate odgovor na email koji ste upravo poslali? Promatranje i razumijevanje drugih prestaje biti dostano. Vama trebaju precizni odgovori na pitanje zašto određena osoba ne radi ono što želite.

Možete pokušati pristojno. Naglasite zašto je za drugu osobu dobro to što nudite. Ako to ne upali, možete pokušati bijesno. Revoltirani neaktivnošću druge strane počnite iz rukava sipati prijetnje nadajući se da ćete utjerati strah u kosti drskom neodgovaraču.

Prije nego što pošaljete email, razmislite postoji li možda treći način.

U potrazi za trećim načinom vršenja utjecaja na druge osobe, Wired se konzultirao s David Halpernom, direktorom tvrtke Behavioural Insights Team (BIT). Halpern predlaže da pristojnost i bijes ostavite po strani te da probate sa suptilnim gurkanjem.

Gurkanje nije niti prijetnja niti nagrada već primjena bihevioralne ekonomije.

Možda ste svoj prijedlog krivo pretočili u riječi i od briljantne ideje napravili nepotrebni napor. Možda problem leži u uredskoj kulturi i praksi. U tvrtkama se često može čuti: 'Nitko drugi ne odgovara odmah na emailove pa ne moram ni ja'. Eliminacija tih prepreka primjenom tehnika iz bihevioralne ekonomije nalazi se u srži gurkanja.

Halpern navodi da su gurkanjem na području zdravstva već napravili značajan napredak. 'Unatoč tome što bolnice i klinike svojim pacijentima šalju SMS podsjetnike, velik broj ljudi ne odlazi na svoje ugovorene preglede i operacije. To troši vrijeme doktora i u vjetar baca termine koji su se mogli dodijeliti ljudima koji poštuju dogovore', rekao je Halpern.

'Mi smo stoga u naše poruke pacijentima počeli stavljati sljedeću rečenicu: 'Ne odlazak na vašu operaciju ili pregled državu košta otprilike toliko i toliko novaca', kaže Hannah Burd iz tvrtke BIT. 'Dodatak te rečenice smanjio je broj propuštenih termina za 25 posto.'

Ta se rečenica pokazala uspješnijom od 'devet od 10 pacijenata je došlo na svoj zakazani termin'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 19:56