ŠTO SADA?

INFLUENCERI U PANICI ZBOG VELIKE PROMJENE NA INSTAGRAMU Preokret na jednoj od najpopularnijih platformi za lov na slavu i stvaranje društvenog statusa

 Profimedia, Cultura RM
 

Kako bi smanjili pritisak za dobivanje što više lajkova pri objavljivanju fotografija i video­zapisa kod svojih korisnika, iz Instagrama su odlučili u još nekoliko zemalja proširiti svoje testiranje korištenja ove društvene mreže sa skrivenim brojem lajkova pri pregledu objava prijatelja.

U objavi na Twitteru objasnili su da su svoj test baš jučer iz Kanade, koja je već od svibnja pod novim pravilima, proširili na Australiju, Brazil, Kanadu, Irsku, Italiju, Japan i Novi Zeland.

U novom eksperimentu korisničko se iskustvo ne mijenja znatno - dapače, gotovo je identično - jedina je razlika u tome što se ispod postavljene fotografije ne prikazuju brojke, nego samo nekoliko imena korisnika koji su lajkali, uz koja piše “i drugi”.

Hranjenje taštine

Svaki će korisnik, pak, i dalje moći vidjeti brojku ljudi koja je stavila srce na njegove vlastite postove. A ako vas zaista zanima koliko je točno ljudi lajkalo tuđu objavu, morat ćete sami izbrojiti - lajkovi su i dalje dostupni, no bez vidljive računice.

Što je na to nagnalo platformu koja je, po mnogima, zasnovana upravo na činjenici da hrani taštinu brojevima koji iskazuju nečiju popularnost? - Smatramo da ljudi dolaze na Instagram da bi se izrazili i bili kreativni, slijedili svoje strasti. I želimo biti sigurni da se ne radi o natjecanju - rekla je za Hack Mia Garlick, direktorica za javne politike Facebooka i Instagrama u Australiji i Novom Zelandu. Mnogi su svjetski mediji komentirali da ta odluka nije mogla doći u bolje vrijeme jer je, tvrde, lajkanje izgubilo svoje primarno značenje te postalo tek valuta preko koje zarađuju influenceri. Koliko je sve otišlo u besmislicu potkrijepili su činjenicom da je Instagram od intimnije platforme evoluirao u mjesto koje okuplja milijardu ljudi, a najviše lajkova na platformi ima ni više ni manje nego obično jaje.

Lajkovi i depresija

Iz velike su platforme, naravno, htjeli utjecati i na psihološki aspekt priče, odnosno smanjiti pritisak na korisnike. - Želimo se pobrinuti da se ljudi ne osjećaju kao da moraju lajkati neki post samo zato što je već dobio puno lajkova, ali i obrnuto - da ne postavljaju sadržaj online samo zato da bi ga netko lajkao - obrazložila je Garlick.

Inače, ideja o lajkovima ili njihovu nedostatku kao izvoru depresije, tjeskobe i nesigurnosti postoji već niz godina i potvrđena je brojnim znanstvenim istraživanjima. Jedna je britanska studija provedena na populaciji od 14 do 24 godine tako prije dvije godine došla do zaključka da je upravo ta društvena mreža najgora za mentalno zdravlje mladih te da je 37 posto korisnika osjećalo pritisak da na svojim profilima objavljuju sadržaj koji će kod drugih naići na odobravanje.

Iz Instagrama uvjeravaju da su svjesni eventualnih posljedica i da je upravo ovo jedan od koraka kojima se žele protiv njih i boriti. Nedavno su, kažu, više pozornosti počeli posvećivati i borbi protiv nasilja na toj mreži. - Novosti koje uvodimo su tu da bi pomogle vratiti ljudima osjećaj kontrole - rekli su.

Unatoč tome, ukidanje vidljivosti broja lajkova tek je jedan korak od nekolicine koje je moguće napraviti. Iz Instagrama su ipak rekli da im trenutačno nije u planu, recimo, maknuti brojku koja pokazuje koliko tko ima pratitelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 17:12