TAXI 2.0

ISPROBAO SAM UBER U ZAGREBU Reporter Jutarnjeg: 'Nije bilo baš uber jeftino, ali je usluga uistinu brza, a vozač jako pristojan'

 CROPIX
Uberovi vozači voze bez prepoznatljivog svjetlećeg znaka 'Taxi'...

Aplikacija Uber lansirana je danas u 12 sati u Zagrebu s velikim iščekivanjem, a dok se njezin dugoročni učinak na tržište prijevoza građana od A do B tek treba vidjeti, prvo iskustvo prijevoza putem Ubera pozitivno je.

'Trenutno u Zagrebu postoji do 100 vozača Ubera, a zbog postojeće zakonske regulative u Hrvatskoj za vozače su regrutirani već licencirani taksisti koji imaju sve potrebne papire i nad kojima je izvršena standardna policijska provjera', rekao nam je naš iznimno ljubazni vozač Borna s kojim sam se vozio sa Savice do Fine u Vukovarskoj.

Uberovi vozači voze bez prepoznatljivog svjetlećeg znaka 'Taxi' kao i bez oglasa drugog tipa na svojim automobilima. Jedino što ih razlikuje od 'običnih' automobila je mala žuta etiketa na kojoj doduše piše 'Taxi', međutim Uberov brend na automobilima još nije prisutan.

Kada skinete i uključite aplikaciju vrlo je jednostavno registrirati svoju kreditnu ili debitnu karticu, a nakon kreiranja svog računa dobijete SMS poruku kojom potvrđujete registraciju i spremni ste za pokret. Uz pomoć Google karti birate lokaciju, a ako želite možete čak i svojem vozaču definirati rutu kojom želite da dođe po vas te kojom želite doći do željene lokacije.

Usluga se odlikuje svojom brzinom - naime, cijeli proces traženja vožnje nije trajao dulje od par minuta, a aplikacija odrađuje sve za vas, uključujući i plaćanje. Start vožnje Uberom košta 8 kuna, svaki kilometar koji prijeđete je 4 kune, a 50 lipa plaća se svaka minuta vožnje. Svoju sam vožnju zbog nešto kompliciranije lokacije što se tiče pristupa platio nešto više od 24 kune, međutim ekspeditivnost usluge nadoknađuje možebitnu razliku u cijeni između taksija i Ubera.

'U prvom danu bilo je dosta vožnji, a klijenti su nam rekli da su na nekim dužim relacijama plaćali manje nego što bi platili taksi prijevoz', dodao je Borna.

Dojam Ubera je da se radi o manje formalnom prijevozu od uobičajene taksi službe, a razvoj tržišta pokazat će hoće li u Hrvatskoj Uber zaživjeti do te mjere da će se i obični građani moći registrirati kao vozači. Uber eliminira potrebu za nekim troškovima koje tradicionalne taksi službe imaju te se upućuje da će biti prava konkurencija onima koji su se protivili Uberovom dolasku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:11