Australska sveučilišta bila su prisiljena promijeniti način provođenja ispita i njihovo ocjenjivanje zbog toga što su se studenti koristili umjetnom inteligencijom za pisanje svojih radova. Dodali su nova pravila koja navode da je korištenje umjetne inteligencije varanje, a stručnjak za umjetnu inteligenciju upozorio je da su sveučilišta u "utrci u naoružanju" u kojoj ne mogu pobijediti, prenosi The Guardian.
OpenAI u studenom je pokrenuo ChatGPT koji može generirati tekst o bilo kojoj temi i već je zabranjen na svim uređajima u državnim školama u New Yorku zbog zabrinutosti za njegov negativan utjecaj na učenje. U Londonu ga je jedan akademik testirao na ispitnom pitanju iz 2022. godine, rekao je da je odgovor umjetne inteligencije koherentan, sveobuhvatan i drži se teme s čim studenti znaju imati problema.
Moćni ChatGPT
U Australiji su akademici izrazili zabrinutost zbog mogućnosti ChatGPT-a i slične tehnologije da izbjegnu softver protiv plagiranja, a istodobno pružaju brzo i vjerodostojno akademsko pisanje. Grupa od osam vodećih sveučilišta revidirala je način na koje će se provoditi ocjenjivanje ove godine zbog pojave novih tehnologija.
- Institucije se proaktivno bave umjetnom inteligencijom i njenom upotrebom kroz obrazovanje studenata, obuku osoblja, redizajniranje procjena i strategija za otkrivanje njenog korištenja. Naša sveučilišta izmijenila su način provođenja ispita u 2023. godini, uključujući nadzirane ispite i veću upotrebu papira i olovke pri pisanju ispita, rekao je zamjenik izvršnog direktora grupe sveučilišta, dr. Matthew Brown.
Dodao je da sveučilišta nastoje biti ispred razvoja umjetne inteligencije zbog čega je redizajn ocjenjivanja bio ključan. Najnovija politika Sveučilišta u Sydneyu kao poseban oblik varanja spominje generiranje sadržaja korištenjem umjetne inteligencije. Iako je primijećeno nekoliko slučajeva varanja, oni su uglavnom bili niskog standarda.
- Znamo da umjetna inteligencija može pomoći studentima u učenju i da je dio alata kojima ćemo se u budućnosti svakodnevno koristiti, zato je bitno da naučimo studente kako ju koristiti na legitiman način, poručili su.
Australsko sveučilište više će se oslanjati na laboratorijske aktivnosti i terenski rad, a uvest će i više usmenih prezentacija. Toby Walsh, profesor umjetne inteligencije na Sveučilištu New South Wales, rekao je da su održani krizni sastanci o tome kako će se ispiti ocjenjivati i postoji li rješenje za problem plagiranja.
‘Trebali smo znati...‘
- Trebali smo biti svjesni da će doći do ovoga, no skloni smo sanjarenjima. Jednostavno zabranjivanje platforme nije realno, radi se o utrci u naoružanju u kojoj mi nikad nećemo pobijediti, rekao je Walsh.
Dodao je da tehnologija umjetne inteligencije ima velik potencijal za inovacije i racionalizaciju u obrazovnom sektoru.
- Učitelji mrze ocjenjivanje eseja, a uz prikladne upute umjetna inteligencija može se koristiti upravo za ocjenjivanje i davanje povratnih informacija za koje učitelji ne bi imali vremena ili strpljenja. Ne želimo uništiti pismenost, ali jesu li kalkulatori uništili računanje, upitao je Walsh.
Sveučilište Flinders jedno je od prvih koje je provelo posebnu politiku protiv ove vrste varanja. - Održavanje akademskog integriteta u eri tehnologije koja se brzo mijenja je stalan izazov. Umjesto zabrane korištenja ovakvih programa, cilj nam je pomoći akademskom osoblju i studentima da koriste digitalne alate kao pomoć za učenje, rekla je zamjenica prorektora, prof. Romy Lawson.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....