Japan će poslati ponudu za izgradnju brze željezničke linije između Kuala Lumpura (Malezija) i Singapura, piše Straits Times.
Riječ je o najvećem infrastrukturnom projektu u Jugoistočnoj Aziji, 350 kilometara dugoj dionici željezničke pruge koja bi vrijeme putovanja između dva azijska velegrada trebala smanjiti na 90 minuta. Linija bi imala osam stanica, njome bi vlakovi vozili prosječnom brzinom od oko 250 km/h, a troška cijelog projekta bio bi između 12,5 i 15 milijardi američkih dolara, procjenjuje zamjenik malezijskog ministra financija Johari Abdul Ghani. Završetak izgradnje je pak predviđen za 2026. godinu.
Dvadesetog prosinca prošle godine malezijska tvrtka MyHSR Corporation Sdn Bhd i singapurski SG HSR Private Ltd počeli su primati ponude od kompanija koje će financirati, projektirati, graditi i upravljati budućom linijom.
Za projekt su navodno zainteresirani Kinezi, Francuzi i Koreanci, ali prvu konkretnu ponudu spremili su Japanci. Njihov veleposlanik u Maleziji, Makio Miyagawa, rekao je za agenciju Bernama da će se njihova ponuda oslanjati na iskustva s nacionalnom mrežom brzih željezničkih linija, slavnim Shinkansenom.
Kako kaže, ponuda bi podrazumijevala i potpuni transfer tehnologije od kojeg bi profitirale lokalne građevinske kompanije.
- Maleziji i Singapuru ponudit ćemo najprikladniju tehnologiju, kao i puni trening za sve službenike, inženjere i druge osobe zaposlene na željeznici, kako bi jednog dana sami mogli upravljati njome. Japan će također ponuditi i sveobuhvatni financijski paket koji će svakako umanjiti financijski teret koji snose dvije države - rekao je Miyagawa.
Veleposlanik je također istaknuo glavnu prednost japanske tehnologije - sigurnost. Naime, u 53-godišnjoj povijesti Shinkansenom je u Japanu prevezeno više od 11 milijardi osoba, bez da je zabilježen i jedan smrtni slučaj. Štoviše, prvi ozbiljniji kvar dogodio se krajem prošle godine kada je na jednom od vlakova primijećen rascjep koji je mogao ugroziti sigurnost putnika.
- Japanci su izmislili tehnologiju brzih vlakova. Naš hardware i software je superioran i baziran na akumuliranom iskustvu i znanju naših inženjera - uvjeren je Miyagawa.
Japanci su do sada tehnologiju Shinkansena uspješno izvezli u Tajvan, Kinu (koja je u međuvremenu razvila vlastitu tehnologiju za kolosalnu mrežu od 22.000 km brzih željeznica) i Ujedinjeno Kraljevstvo. Također, Japanci grade i prvu brzu željezničku liniju u Indiji, između Mumbaija i Ahmedabada. Riječ je o projektu vrijednom oko 19 milijardi dolara koji bi trebao biti tek prvi od nekoliko njih koje želi ostvariti indijski premijer Modi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....