U ponoć, nakon do sada nezabilježenog pada, Facebook je uspio riješiti tehničke probleme koji su korisnicima onemogućavali pristup uslugama društvenih mreža.
Malo prije ponoći neke od funkcija na Instagramu ponovo su postale dostupne korisnicima, iako je brzina otvaranja bila izrazito spora. Slična je situacija s WhatsAppom, koji je proradio na mobilnim uređajima. Korisnici mogu pregledati storyje, poslati poruke i dobiti notifikacije.
Korisnici diljem svijeta također javljaju i da mogu pristupiti Facebooku.
Vodeće društvene mreže Facebook i Instagram, kao i sustavi za razmjenu poruka WhatsApp i Messenger nekoliko su sati bili nedostupni korisnicima. Kako navodi Downdetector, prve informacije o problemima počele su stizati oko 17:30 sati po hrvatskom vremenu. Radi se o najdužem padu u povijesti ove društvene mreže.
Deseci milijuna korisnika diljem svijeta žalili su se da ne mogu pristupiti tim mrežama, a Downdetector je zabilježio stotine tisuća prijava za svaku od tri mreže.
Obje mreže i aplikacija su pod vlasništvom Facebooka i koriste zajedničku infrastrukturu.
Kako navodi Techcrunch.com, izvjesno je da je do pada došlo zbog problema s DNS-om (domain server name). Ovo je struktura imenovanja koja čini dio infrastrukture weba. Dakle, ako ste se pokušali spojiti na Facebook.com, internet neće znati gdje pronaći Facebook.com.
Snowden: Postoji bolja alternativa WhatsAppu
Kaotičnu situaciju s padom Facebooka, Instagrama i WhatsAppa komentirao je poznati američki zviždač Edward Snowden.
Kako navodi, ovo je podsjetnik da bi ljudi trebali koristiti neprofitnu alternativnu aplikaciju za dopisivanje poput Signala ili neke druge aplikacije otvorenog koda.
"Besplatno je i potrebno je oko 30 sekundi za promjenu", napisao je Snowden.
U ranijoj objavi Snowden je poručio kako su Facebook i Instagram misteriozno isključeni te da svijet je svijet posljedično postao zdravije mjesto na jedan sjajan dan.
Stručnjak tvrdi: Netko je zabrljao u Facebooku
Doug Madory, voditelj odjela za analizu interneta u tvrtki "Kentik", smještenoj u San Franciscu, rekao je da je netko u Facebooku pokrenuo ažuriranje tvrtkinog "Border Gateway Protocola" (BGP), mehanizma kojim pružatelji internetskih usluga diljem svijeta razmjenjuju informacije o tome tko je odgovoran za usmjeravanje internetskog prometa na određene skupine internetskih adresa.
To znači da je tijekom današnjeg dana Facebook 'potrgao' mapu koja računala navodi i pomaže im da lociraju određene web stranice. Posljedično, ako netko upiše Facebook.com u tražilicu, ona neće znati gdje da pronađe Facebook.com.
"Ne samo da su Facebookove usluge i aplikacije nedostupne za javnost, već i njegovi interni alati i komunikacijske platforme, uključujući Workplace", napisao je na Twitteru tehnološki reporter New York Timesa Ryan Mac. “Nitko ne može raditi nikakav posao. Nekoliko ljudi s kojima sam razgovarao reklo je da je ovo ekvivalent ‘snježnog dana’, odnosno elementarne nepogode u tvrtki”, piše Krebsonsecurity.com.
Novinarka New York Timesa Sheera Frenkel tvitala je da joj je izvor iz Facebooka rekao kako zaposlenici društvene mreže jutros nisu mogli ući u zgradu jer im sigurnosne propusnice nisu radile. Ranije je drugi novinar rekao kako je osoblje moralo komunicirati putem SMS-a i e-pošte.
Domena na prodaju?
Dok korisnici nisu mogli pristupiti društvenoj mreži, činilo se da netko pokušava prodati Facebookovo ime domene. Pretraga pojma "facebook.com" na servisu DomainTools pokazala je da je naziv domene na prodaju.
Teško je reći je li ovo legitimno ili nije. Moguće je da je netko uspio prekršiti sigurnost unosa i staviti naziv domene na prodaju.
Osobni podaci korisnika ugroženi?
Russia Today pak piše da su osobni podaci 1,5 milijardi korisnika Facebooka, navodno stavljeni na prodaju na dark webu.
"Korisnički ID-i, prava imena, e-adrese, telefonski brojevi i lokacije među podacima su više od 1,5 milijardi korisnika Facebooka koji su na prodaju", navodi se u izvješću o privatnosti vijesti o kibernetičkoj sigurnosti u ponedjeljak. Cijena koja je navedena iznosi 5000 dolara za milijun imena.
Ipak, ova informacija trebala bi se uzeti s dozom skepse, budući da je riječ o pro-ruskom mediju.
To je "najveće i najznačajnije curenje podataka na Facebooku do sada", tvrdi publikacija - otprilike tri puta veća od curenja 533 milijuna telefonskih brojeva koje se dogodilo u travnju. Facebook je tada rekao da su to "stari podaci".
Facebook radi na rješenju
Andy Stone iz Facebookovog odjela za komunikacije tvitao je: "Svjesni smo da neki korisnici imaju problema s pristupom našim aplikacijama i proizvodima. Radimo na toma da stvari vratimo u normalu što je prije moguće, i ispričavamo se zbog neugodnosti".
Ista je izjava objavljena nedugo zatim na službenoj stranici Facebooka na Twitteru.
Društvena mreža Instagram putem Twittera poručila je:
"Instagram i prijatelji trenutno prolaze kroz teška vremena, i možda imate problema s njihovom upotrebom. Imajte strpljenja, radimo na tome!".
WhatsApp se također obratio korisnicima putem Twittera:
"Svjesni smo da neki ljudi trenutno imaju problema s korištenjem WhatsAppa. Radimo na tome da stvari vratimo u normalu i poslat ćemo ažuriranje ovdje što je prije moguće".
Korisnici koji putem Facebook računa pristupaju u aplikacije trećih strana, kao što su Pokemon Go i Match Masters, također su se iskusili probleme.
"Ako vaša igra ne radi, imajte na umu da je došlo do problema s prijavama na Facebook. Kada se ovo popravi sve će se vratiti u normalu", napisala je aplikacija za slagalice Match Masters na svom Twitter računu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....