Jedan je startup razvio solid-state bateriju prikladnu za električne automobile koja se može do kraja napuniti za samo nekoliko minuta i traje više nego dvostruko dulje od trenutnih EV baterija, piše Independent.
Nakon uspješne demonstracije prototipa koji se može napuniti za samo tri minute u više od 10.000 ciklusa tijekom svog životnog vijeka, tvrtka Adden Energy, koja je dio Sveučilišta Harvard, dobila je 5,15 milijuna dolara sredstava za daljnji razvoj tehnologije, s ciljem njezine komercijalizacije u bliskoj budućnosti.
Brzi razvoj tehnologije skladištenja čiste energije ključan je za borbu protiv klimatskih promjena, stoji u propćenju startupa.
Kako bi se ubrzala primjena ove tehnologije, izvršni direktor tvrtke Adden Energy, William Fitzhugh, nada se privući onih 37 posto Amerikanaca koji nemaju svoje garaže, pa stoga ne mogu električna vozila puniti preko noći kod kuće.
‘Potpuna elektrifikacija voznog parka jedan je od najsmislenijih koraka koje možemo poduzeti u borbi protiv klimatskih promjena‘, rekao je Fitzhugh.
‘Međutim, široka primjena električnih vozila zahtijeva baterije koje mogu zadovoljiti različite potrebe potrošača. Auti se moraju puniti jednako brzo kao i vozila s unutarnjim izgaranjem, odnosno za vrijeme koje vam je trenutno potrebno da utočite gorivo na na benzinskoj pumpi.‘
Procjene pokazuju da bi elektrifikacija svjetskog voznog parka sama mogla smanjiti globalne emisije stakleničkih plinova za 16 posto, pri čemu se ova ‘nova baterijska paradigma‘ smatra ključnom za postizanje ovog cilja.
‘Električna vozila ne mogu ostati luksuzni proizvodi i mora ih biti značajno više od sadašnjih jedan posto od ukupnog broja automobila na cestama ako želimo napredovati prema budućnosti čiste energije. Također, SAD neće imati tržište rabljenih automobila ako baterije za EV traju samo 3 do 5 godina‘, rekao je Xin Li, izvanredni profesor znanosti o materijalima na Harvardu i znanstveni savjetnik tvrtke Adden Energy.
‘Tehnologija mora biti dostupna svima. Ne vidimo neka fundamentalna ograničenja za poboljšanje tehnologije baterija. Ovo bi moglo promijeniti čitavu industriju.‘
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....