ZUCKERBERG NIJE ZABRINUT

PROMJENE NA FACEBOOKU DOVELE DO DRASTIČNOG PADA UPORABE DRUŠTVENE MREŽE Korisnici sada na mreži provode 50 milijuna sati dnevno manje nego prije

Mark Zuckerberg, Facebook
 Stephen Lam / REUTERS

Korisnici na Facebooku provode otprilike 50 milijuna sati na dan manje nego što je to bio slučaj prije promjena u načinu distribucije sadržaja putem News Feeda, piše The Verge.

Pokušaji Facebooka da sadržaj u News Feedu učini osobnijim i da spriječe širenje lažnih vijesti rezultirali su padom, međutim čelni čovjek Facebooka Mark Zuckerberg kaže da će taj pad u konačnici pomoći društvenoj mreži.

Izvještaj za četvrti kvartal 2017. godine kaže da je broj aktivnih dnevnih korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi pao sa 185 milijuna na 184 milijuna dok je broj mjesečnih aktivnih korisnika ostao na 239 milijuna. Unatoč tome, broj dnevnih i mjesečnih aktivnih korisnika društvene mreže narastao je u odnosu na treći kvartal za 14 posto.

Recode piše da je broj dnevnih aktivnih korisnika Facebooka u posljednjem kvartalu 2017. godine u odnosu na treći narastao za 32 milijuna te da je sada na 1,4 milijarde. Taj je rast međutim najslabiji rast iz kvartala u kvartal još od 2015. godine.

Zuckerberg je ranije ovog mjeseca upozorio na pad upotrebe, rekavši da je to očekivano s obzirom na to da su u News Feed unesene promjene. "Očekujem međutim i da će vrijeme provedeno na Facebooku biti vrednije", rekao je. "Ako napravimo pravu stvar, vjerujem da će to dugoročno biti dobro za našu zajednicu i našu tvrtku."

Zuckerberg je rekao da su se promjene u News Feed počele unositi tijekom 2017. godine, ali da će morati proći više mjeseci prije nego što će ih korisnici osjetiti na svim platformama. "U 2018. godini ćemo se fokusirati na to da korištenje Facebooka bude dobro za ljude i društvo, a ne samo zabavno", rekao je Zuckerberg u srijedu. "To ćemo pokušati ostvariti tako što ćemo ljude pokušati potaknuti da ostvaruju značajne interkacije, a ne da samo pasivno konzumiraju sadržaj."

Tek treba vidjeti hoće li Facebook uspjeti iskorijeniti distribuciju lažnih vijesti, a bivši direktor u društvenoj mreži Dipayan Ghosh smatra da poslovna politika tvrtke direktno pogoduje širenju lažnih vijesti. "Lažne se vijesti lako šire zato što se oslanjaju na strategije digitalnog oglašavanja koje su se do sada pokazale uspješnima", napisali su u izvještaju Ghosh i Ben Scott.

"Interesi oglašivača i platformi na kojima se oglasi distribuiraju su isti, a distributeri lažnih informacija uglavnom izgledaju isto kao i ostali oglašivači. Bilo kakva politika mora početi tu."

Ghosh i Scott u izvještaju navode da bi Facebook morao promijeniti politiku zaštite privatnosti kako bi onemogućio eksploatiranje demografskih podataka korisnika te da bi News Feed trebao biti organiziran kronološki, a ne po percipiranoj važnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 19:59