"Ako si tužna, stavi malo ruža na usne i kreni u napad", rekla je jednom davno čuvena Gabrielle Coco Chanel, ikona u svijetu mode i ljepote. Ruž ima iznimnu moć transformacije, a pritom ženama daje samopouzdanje.
Čarolija nanošenja onog savršenog ruža, odgovarajuće boje i idealne teksture za naše usne, gotovo je nenadmašiv užitak.
Značenje ruževa za usne prepoznali su i u Chanelu te su tom tajnom ženskom oružju posvetili svoju jedinstvenu inovaciju.
Predstavili su svoj Lipscanner, make-up aplikaciju za usne nove generacije koja spaja tehnologiju umjetne inteligencije i proširene stvarnosti.
Riječ je o originalnom skeneru boje kojeg je u potpunosti razvio i patentirao Chanel, a korisnicima omogućava da brzo pronađu Chanelov ruž koji odgovara njihovim željama, na temelju nijansi i vizuala koji ih inspiriraju.
Hrvatska je među prvih 20 odabranih zemalja u kojima je ova revolucionarna aplikacija dostupna besplatno za uređaje iPhone, a funkcionira iznimno jednostavno.
Ako, primjerice, želite isti crveni ruž koji nosi vaša omiljena glumica, samo pronađite njezinu fotografiju na internetu, skenirajte ju i Lipscanner će vam predložiti najbližu nijansu iz Chanelova asortimana ruževa, a potom ga odmah možete virtualno isprobati.
Očaravajuća je činjenica da je inspiracija doista neograničena, a fotografirati tj. skenirati možete i nečije lice i objekte određene boje, bilo da ste ih uočili online, na društvenim mrežama, u časopisu, na ulici, posteru, nekom predmetu ili odjevnom komadu.
O ovoj svjetskoj ekskluzivi brenda, temeljenoj na bojama i teksturama svih Chanelovih proizvoda za usne i na vrlo specifičnoj primjeni umjetne inteligencije za make-up, razgovarali smo s Cédricom Begonom, direktorom Chanelova Connected Experience Laba, novostvorenog laboratorija za dizajniranje novih digitalnih usluga za korisničko iskustvo.
Chanelova inovacija
- Aplikacija ima dva moda, skenirate li objekt ili lice, proces je apsolutno isti. Snimite fotografiju i u dva klika dobit ćete najbližu nijansu Chanelova ruža željene teksture, koji možete istog trena iskušati na svojim usnama zahvaljujući virtualnom isprobavanju. Da bismo to stvorili, trebalo nam je punih 18 mjeseci interdiciplinarnog truda, a na projektu je radila velika ekipa make-up umjetnika i stručnjaka, eksperata za strojno učenje - objašnjava Begon, inovator s više od 20 prijavljenih patenata, koji u Chanelu radi od 2014.
Iznimno je ponosan na novu aplikaciju jer je vrlo jednostavna i radi trenutačno, kao čarolijom, kako kaže.
- K tome, aplikacija je sigurna za privatnost. Ne šaljemo fotografije na server, one ostaju na vašem mobitelu, mi ih ne vidimo i ne prikupljamo osobne podatke. Velik je posao bio to kodirati i učiniti aplikaciju autonomnom na mobitelu - dodaje.
Crveno, ružičasto, nude… Lipscannerom možete fotografirati gotovo sve oko vas, svaku boju, a on će vam ponuditi jedan od 400 Chanelovih ruževa u najsličnijoj nijansi. Što je slika bolja, podudaranje će biti veće.
Upravo je boja bila jedan od izazova u razvoju aplikacije, jer kako je rekla i sama Coco Chanel: "Najbolja boja na cijelom svijetu je ona koja ti dobro pristaje".
- Važno je pitanje vizualne percepcije. Mi možemo izmjeriti boje, na koncu, optički eksperti bili su dio tima, ali to mjerenje zna biti izazovno jer u konačnici je sudac ljudsko oko, koje je u interakciji s mozgom i stvara fantastičnu kombinaciju. Color constancy, odnosno stalnost boje, opisuje mogućnost mozga da prepoznaje boju čak i ako je svjetlo jako žuto ili jako plavo. Ako, primjerice, uzmete limun i stavite ga pod plavo svjetlo, vaš će mozak to pročitati kao žuto, ali ako idete mjeriti boju, bit će plavo, no mozak je sposoban dekodirati boje u različitim uvjetima. Stoga smo puno vremena i truda uložili kako bismo inpute i percepciju make-up eksperata unijeli u dizajn algoritma, kako bismo ga istrenirali desecima tisuća slika - objašnjava Begon.
Direktno na telefonu
Drugi težak izazov bilo je, kaže, kako prenijeti model umjetne inteligencije u mobilni telefon jer su željeli da se obrada podataka odvija direktno na telefonu kako bi izbjegli slanje fotografija na server i kako bi rezultat bilo potpuno privatno iskustvo za korisnika.
Zanimljivo je da aplikacija, osim boje, prepoznaje i teksturu.
- Kada fotografirate predmete zbog boje, mi ne znamo kakav finiš želite: mat, satenast ili sjajan, stoga, ako skenirate objekt, dobit ćete tri ponude koje možete isprobati na svojem licu. No, kada fotografirate lice, pretpostavljamo da vam se sviđa i tekstura ruža, pa u detektiranju ruža s lica prepoznajemo nijansu, ali detektiramo i teksturu. To je ta čarolija ujetne inteligencije, koja kao da odvaja dio make-upa s lica - objašnjava Begon, znanstvenik s juga Francuske.
Važna sastavnica Chanelova Lipscannera virtualno je isprobavanje koje je zahvaljujući uskoj suradnji sa Chanelovim Studijem za make-up kreacije na visokom nivou. Digitalni proizvod izgleda najsličnije moguće onom stvarnom.
Pandemija koronavirusa svijet je prebacila online i naglasila važnost virtualne komponente. Upitali smo Begona je li pandemija potaknula Chanel na ovu inovaciju?
Objasnio nam je da su na projektu Lipscannera počeli raditi i prije negoli je izbila pandemija.
- Predstavljanje Chanelova Lipscannera bilo je planirano neovisno o pandemiji. S 'Virtual Try On' opcijom krenuli smo još 2016. Nadamo se da će ova aplikacija povezati žene s užitkom otkrivanja make-upa te da će isprobavati i prave proizvode. Cilj je učiniti pristup Chanelovim proizvodima još jednostavnijim, a u pandemiji to je postalo još značajnije - govori Begon, koji vjeruje da će aplikaciju uskoro učiniti dostupnom i za uređaje s operativnim sustavom Android.
Što je sljedeće, skeniranje kože za savršenu nijansu pudera ili, pak, korištenje umjetne inteligencije i proširene stvarnosti pri isprobavanju i kupovini novih Chanelovih modnih kreacija?
- Ova tehnologija vrlo je moćna, stoga se nadamo da možemo pronaći i druge načine da ju iskoristimo - priznaje Begon, otvarajući vrata novim inovacijama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....