NASLJEDNIK CONCORDEA

Stigao je prototip supersoničnog putničkog aviona: Od Londona do New Yorka doći će za 3 i pol sata!

Boom Supersonic
 Boom Supersonic, screenshot
Iako je avioindustrija pretrpjela snažne gubitke uslijed koronakrize, kompanija Boom razvija nove tehnologije

Američka tehnološka kompanija Boom Technology predstavila je u srijedu prototip nadzvučnog zrakoplova Boom Supersonic XB-1.

Tvrde da su konstruirali potpuno samostalno, a pritom bi već iduće godine trebao biti siguran za polijetanje.

Osim što leti brže od zvuka, Boom bi trebao biti i 100-posto neutralan za okoliš, jer ne ispušta emisije ugljikovog dioksida u atmosferu.

No, ovaj je prototip samo početak priče koju ova kompanija pokušava razviti. Cilj im je razviti tehnologiju koja bi omogućila serijsku proizvodnju ekološkog i sigurnog nadzvučnog zrakoplova kojim bi se, primjerice, od New Yorka do Londona stizalo za oko tri i pol sata, što je otprilike upola manje nego dosad.

Kako javlja The Aviationist, u eventu koji je održan uglavnom preko interneta predstavljen je zrakoplov koji očarava ljepotom, a po dizajnu i podsjeća na legendarni Concorde.

Na novi uradak ponosan je i osnivač tvrtke Blake Scholl, koji je novinarima izjavio kako je demonstracija prototipa nastavak napretka kojeg njegova kompanija pokušava postići.

- Činimo svijet dramatično dostupnijim - kazao je, dodavši da je prototip XB-1 važan korak prema razvoju komercijalnog nadzvučnog zrakoplova. Osim toga, kompanija je izuzetno zainteresirana za održivi razvoj, u svrhu povezivanja ljudi bez ugrožavanja životno važnog nam okoliša.

Aviationist ističe kako testiranje novog prototipa dolazi u trenutku kada se cijeli svijet suočava s pandemijom novog koronavirusa, koja je poharala avioindustriju. Vodeće svjetske kompanije, poput konzorcija Airbus, najavile su desetke tisuća otkaza jer je putovanje zrakoplovom tijekom lockdowna svedeno na nulu. Probleme proživljava i Boeing, koji tvrdi kako će idućeg desetljeća zbog pandemije morati proizvesti oko dvije tisuće zrakoplova manje, što će im nanijeti izravnu štetu od oko 200 milijardi dolara do 2029.

Bilo kako bilo, avioentuzijasti ipak i dalje razvijaju nove tehnologije, uvjereni kako je riječ tek o kratkotrajnom zastoju, a ne potpunom krahu industrije putovanja zrakoplovom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 11:57