PUT DO ZNANJA

STIGLA NOVA VERZIJA GENIJALNE HRVATSKE APLIKACIJE Photomath od sada prepoznaje i rukopis korisnika prilikom rješavanja matematičkih problema!

Hrvatska tvrtka Photomath, autori iznimno uspješne aplikacije putem koje uz pomoć mobitela korisnici mogu rješavati matematičke zadatke ovaj je tjedan predstavila novu verziju koja donosi niz novih opcija.

Photomath u svojoj najnovijoj verziji 3.0 prepoznaje rukopis korisnika prilikom rješavanja matematičkih problema. Aplikacija je prethodno mogla prepoznati samo tiskane znakove koji se mogu naći u udžbenicima. Ova je opcija trenutno dostupna isključivo na iOS sustavu, no iz tvrtke su nam potvrdili da će nove opcije stići i na Android do kraja sljedećeg tjedna.

'Photomath aplikaciju napravili smo korištenjem tehnologije strojnog učenja. Ta je tehnologija zadnjih nekoliko godina u velikom zamahu i napredovala je znatno. Mi smo tu tehnologiju, gdje računalo simulira ljudski način učenja prilagodili svojim potrebama te smo uz pomoć naših korisnika razvili mogućnost prepoznavanja rukopisa', kaže nam Damir Sabol, direktor Photomatha. 'Naučili smo mobitel da može čitati rukopis. Kada se kamerom pročita problem onda aplikacija rješava problem. Uz rješenje, aplikacija prikazuje i korake koji su se koristili da bi se došlo do rješenja.'

Sabol pojašnjava da je zbog brzine koju današnji mobiteli posjeduju moguće osim rješavanja problema i isprobati razne principe rješavanja istih problema. 'Mobiteli mogu danas jako puno, a korisnici mogu trenutno dobiti objašnjenje', kaže nam Sabol.

Osim prepoznavanja rukopisa, nova verzija aplikacije donosi i novu uslugu imena Photomath+. Uz pomoć te usluge korisnici će uz aplikaciju moći kroz korake naučiti kako se pojedini matematički problem rješava.

'Ova opcija je sada puno naprednija te aplikacija razmišlja kao čovjek', objašnjava Sabol. 'Uz to što dobivaju rješenja na pojedine probleme i postupak dolaska do rješenja, Photomath korisnicima pojašnjava i koncepte koji se u pojedinim problemima koriste, kao što je to na primjer svođenje razlomaka na najmanji zajednički nazivnik.'

Sabol nam kaže da će se neke od naprednijih opcija unutar aplikacije naplaćivati, no dodaje da se ti modeli još uvijek razvijaju. 'Rješenja i postupak rješavanja bit će besplatni. Određene druge opcije, kao što su konceptualna objašnjenja određenih matematičkih principa, planiramo naplaćivati, no modeli za to još se uvijek razvijaju.'

Photomath aplikacija je do sada preuzeta više od 36 milijuna puta te se redovito nalazi na popisu najpopularnijih edukativnih aplikacija u SAD-u. 'Naš je glavni cilj doći do učenika osnovnih i srednjih škola, a uzimajući u obzir veliku količinu korisnika koju imamo želimo naš sadržaj i lokalizirati, a planiramo i uvesti još metoda za učenje', otkriva Sabol.

Aplikacija je od svojeg prvog pojavljivanja na tržištu naišla i na otpor u akademskoj zajednici, gdje su neki negodovali zbog olakšavanja rješavanja matematičkih problema, no Sabol ulogu Photomatha ne vidi tako. 'Istina je da i dalje nailazimo na otpor. No, poanta Photomatha nikada nije bila isključivo računanje i dolazak do rješenja nekog zadatka', objašnjava.

'Mi želimo da djeca bolje razumiju matematiku kao takvu. Puno više ljudi koji su došli u kontakt s aplikacijom u njoj vide nešto pozitivno i njezin je potencijal ogroman. Djeca žele naučiti stvari i žele znati, a mi im želimo omogućiti znanje. Od naših korisnika dobivamo puno korisnih povratnih informacija i korisnici nam kažu da mnogi uz pomoć naše aplikacije razumiju stvari koje prije nisu. Ako mi toj djeci željnoj znanja damo alat da nešto mogu brže naučiti to je za nas pozitivna stvar.'

Sabol kaže da je Photomath tek podloga za daljnji napredak te da tim koji stoji iza aplikacije planira uvoditi još novih elemenata u njezin rad, no ističe da je tehnologija samo alat na putu do znanja. 'Mi kod djece želimo eliminirati frustraciju i strah. Želimo im olakšati proces učenja i želimo da ga djeca zavole', kaže Sabol.

'Mnogi se pitaju kako će izgledati elektronički udžbenici. Mi smatramo da smo s Photomathom djelomično pokazali kako će izgledati. Mi smo napravili udžbenik sljedeće generacije uz pomoć kojeg korisnici sadržaj relevantan za njih dobivaju odmah.'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 19:10