Izgled inboxa elektronske pošte uvelike se razlikuje među korisnicima, a priljev mailova na dnevnoj bazi ovisi o poslu koji radite. Neki dnevno dobivaju više desetaka mailova dok je drugima e-pošta samo ‘nužno zlo’.
No, svaki online servis ima mogućnost organizacije e-pošte, a o vama ovisi hoćete li o tome voditi brigu ili će vam inbox izgledati poput košare za prljavo rublje.
Novinarka Business Insidera razgovarala je s psiholozima i tehnološkim stručnjacima u potrazi za odgovorom što izgled elektronske pošte govori o samom korisniku. Naravno, ne može se sa sigurnošću odrediti je li netko nindža ili psihopat na osnovi izgleda inboxa, no ipak je došla do zaključka da se korisnici mogu podijeliti u tri skupine.
U koju vi spadate?
Ljudi koji mahnito brišu mailove
Ovo je osoba koja vidi poruku u inboxu i odmah nešto napravi po tom pitanju. To znači da je pročita, odgovori ako treba, a potom je ili izbriše ili spremi u posebnu mapu. Psiholog Larry Rosen priznaje da spada u tu kategoriju - ako predugo ne provjeri mailove, postane nervozan, pa smatra da taj nagon ima veze s mozgom.
‘Prepun inbox djeluje na otpuštanje kortizola koji ljude čini tjeskobnima’, kaže Rosen tvrdeći da kaos u mailovima negativno utječe na korisnike. Dodaje i da naš pristup mailovima proizlazi iz želje za kontrolom i neprestanom potrebom da sve bude u redu.
Ljudi koji skupljaju mailove
Ovo je osoba koja u inboxu nema previše nepročitanih mailova, ali zato gotovo nikad ne briše one koje je ‘riješio’. Dr. Pamela Rutledge, ravnateljica Centra za istraživanje psihologije medija, kaže da postoji nekoliko objašnjenja za ovakav pristup. Jedan je perfekcionizam. ‘Perfekcionisti pročitaju mailove s mišlju da će ih ‘riješiti’ kasnije, a kod njih ćete primijetiti i da im je popis stvari koje treba obaviti uvijek dugačak ili ormar pun robe koju ne koriste’, kaže Rutledge.
Neki pak ljudi ne brišu mailove zbog osjećaja sigurnosti - smatraju da će im nekad zatrebati i ne žele ih se riješiti.
Ljudi koji ignoriraju mailove
Prema dr. Ronu Friedmanu čuvanje stotina nepročitanih mailova u virtualnom sandučiću nije nužno problematično ponašanje. S jedne strane to može biti znak preopterećenosti ili isključenosti, a s druge strane može značiti i da čovjek u tome ne vidi nikakvu korist ili napredak za sebe.
Neki ljudi koji uporno ignoriraju mailove u drugim stvarima mogu biti vrlo organizirani i produktivni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....