Iako je Apple iPad opisan kao revolucionarni uređaj kada je prvi put bio predstavljen 2010. godine, posljednji financijski rezultati sugeriraju da bi se njegova prodaja potencijalno mogla zaustaviti jer ga zamjenjuju pametni telefoni, prenosi Daily Mail.
Zarada koju je Apple ostvario u razdoblju od tri mjeseca nedavno je iznosila 23 milijarde dolara što je povećanje za 11 posto u odnosu na prethodna razdoblja, ali ono se uglavnom pripisuje sve većoj prodaji iPhonea, koja je porasla za skoro tri posto.
Nasuprot tome, prodaja iPada pala je za deset posto, što označava već četvrto tromjesečje tijekom kojeg prodaja zaredom pada.
Nakon lansiranja, iPad je bio pionir na tržištu tableta s ciljem popunjavanja praznine između pametnih telefona i prijenosnih računala, nudeći novu prijenosnu opciju za potrošače.
- iPad stvara i definira potpuno novu kategoriju uređaja koji će povezivati korisnike s njihovim aplikacijama i sadržajem na mnogo intimniji, intuitivniji i zabavniji način nego prije - rekao je Steve Jobs tijekom 2010. godine.
Bio je iznimno popularan u prvih par godina prodaje, a 2013. godine je donio rekordnih 32 milijarde dolara prihoda, što je tada bilo oko četvrtine ukupnog Appleovog globalnog prihoda.
Rebecca Crook, direktorica prodaje u CI&T-u rekla je da je nakon predstavljanja proizvoda iPad stvorio imidž pristupačnog tabletnog računala za potrošače. Ipak, radilo se o vremenu kada pametni telefoni nisu bili ni približno napredni kao sada.
- Danas pametni telefoni imaju puno veće zaslone i mogu se koristiti za konzumaciju sadržaja. iPadi ne podržavaju mnoge aplikacije, što znači da još uvijek trebate telefon, a nisu spremni zamijeniti prijenosna računala. Čak i za čitanje knjiga, na tržištu postoje mnogo jeftinije alternative kao što je Amazon Kindle - objašnjava Crook.
Vjeruje da je iPadu potrebna potpuna revizija kako bi se ponovno pridobili potrošači, jer ga inače zamjenjuju telefoni. Paolo Pescatore, osnivač PP Foresighta, smatra da u ovoj situaciji postoji puno faktora koje treba uzeti u obzir.
- Previše je čimbenika - ljude koji se sve više oslanjaju na pametne telefone, izazovno makroekonomsko okruženje i visina troškova života. Ljudi su sada oprezniji po pitanju svojih raspoloživih prihoda i duže čuvaju uređaje - vjeruje Pescatore.
Cijena iPada skočila je u Velikoj Britaniji tijekom 13 godina od njegove prve pojave na tržištu, a prosječno povećanje iznosi 250 funti u odnosu na prethodne modele.
Unatoč rastućim cijenama, Bipin Patel, izvršni direktor electronRxa, smatra da je najveći problem što iPad ne nudi ništa novo.
- Apple je postigao svoj nevjerojatan uspjeh kroz tehnološke inovacije. Oni su isporučili tehnologiju s “wow‘” faktorom o kakvom su korisnici mobilnih telefona i tableta mogli samo sanjati. iPad korisniku trenutno ne nudi ništa novo, a Apple je na taj način ostavio otvorena vrata drugim proizvođačima da predvode s tehnološkim inovacijama - govori Patel.
Vjeruje da ako se u skorije vrijeme ne usmjere napori na inovacije, moglo bi se vidjeti daljnje smanjenje prihoda u budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....