Iako bi budućnost televizora mogla izgledati i tako fantastično kao što je to prikazao njemački high-end proizvođač Loewe sa svojim konceptnim modelom Invisio, koji bi trebao imati ultratanki i prozirni TOLED zaslon, takva će tehnolgija ipak morati pričekati.
Vječita svađa
Vjerojatno najinovativniji proizvođač televizora u povijesti (za kojeg se nagađa da bi ga mogao kupiti Apple i pretvoriti u svoju radionicu TV-a) otkrio je da TOLED tehnologiju već ima i da funkcionira, ali da još ne mogu proizvesti ekran dovoljno velikih dimenzija. Što ne znači da neće.
A dok se to ne dogodi, u proizvodnji visokoserijskih televizora kod gotovo svih svjetskih proizvođača daju se jasno nazrijeti ostali trendovi u kojima će se industrija kretati u sljedećih nekoliko godina. Prije svega, iako ona osnovna televizorska svađa - plazma ili LCD - još uvijek nije definitivno razriješena, brojni proizvođači okreću se još naprednijoj podvarijatni LCD-a - OLED (Organic Light Emitting Diodes). OLED televizori imaju mnogo viši kontrast u odnosu na LED uređaje, crna boja na njima uistinu je crna, ostale boje imaju mnogo življi prikaz, a zamućenje pokreta koje ubija LCD i, donekle, LED televizore ovdje ne postoji. Osim toga, OLED tehnologija donosi još jednu prednost, koja je ionako trend sama za sebe - fenomenalno su tanki.
Puno manje energije
Paneli napravljeni tom tehnologijom mogu biti tanji od 5 milimetara. OLED, nadalje, troši upola manje energije od sandardnih HDTV uređaja, neki od njih, navodno, piju manje struje od 50-vatne žarulje! Naravno, tu se pojavljuje problem cijena, koje su za današnje OLED televizore brutalno visoke, ali do kraja 2013. godine predviđa se da će pasti na prihvatljiviju razinu.
Drugi trend kojemu stremi većina proizvođača jesu sve više rezolucije ekrana, koje su dobile nazive 4K i 8K, što je dvostruko, odnosno četverostruko više od najviših danas dostupnih (3840 • 2160 piksela za 4K te 7680 • 4320 za 8K). No, i ovdje je riječ o tehnologiji koja će se masovno implementirati u uređaje tek u nešto daljoj budućnosti. Iako gotovo da nema kompanije bez 3D televizora u gami, čini se da to ipak neće biti dominantna tehnologija, nego samo povremeno zabavna opcija.
Upravljanje glasom
Ono prema čemu većina proizvođača ide jesu 3D televizori bez naočala, u čemu zasad prednjači Toshiba. Velike nade polažu se u upravljanje glasom i pokretom. Osim, primjerice, mijenjanja programa jednostavnim “svajpanjem” ruke, najavljuje se i prepoznavanje lica, tako da bi televizor prebacio na vaš omiljeni program čim uđete u prostoriju. Nešto slično već ima Samsung, iako je još daleko od savršenog. Nema nikakve sumnje da će povezivost s internetom postati standard. Osim korištenja aplikacija poput Facebooka, Twittera ili YouTubea na televizoru, Smart TV omogućava live streama sadžaja s računala te sadržaja sa specijaliziranih servisa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....