GLAVOBOLJA ZA MUSKA

Ubojica Tesle: Mercedes je večeras predstavio limuzinu s dosegom od 1000 kilometara!

Mercedes EQXX

 Mercedes-Benz
Uz najaerodinamičniju karoseriju, EQXX donosi revolucionarnu sljedeću generaciju baterija - s anodama od silicija

Revolucionarnu električnu limuzinu, koja će s jednim punjenjem prevaljivati čak 1000 kilometara, u Mercedesu su najavili još potkraj 2019. I održali su obećanje. Dvije godine kasnije na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu predstavili su - istini za volju samo digitalno zbog novog vala pandemije - novi EQXX, Izgledom podsjeća na Concept IAA predstavljen još 2016.

Zasad, doduše, samo kao prototip s lažnim stražnjim vratima i sjedalima, ali s dosegom od 1000 kilometara prema novom standardu WLTP. Tajna je, prije svega, u najaerodinamičnijoj karoseriji na svijetu - koeficijent otpora zraka iznosi svega 0,17! Dosadašnji je rekord držao još jedan Mercedes, prošle godine predstavljeni EQS, s koeficijentom 0,20.

Tri desetinke možda se ne čine puno, ali svaka desetinka manje znači 2,5 posto dosega više - ukupno 7,5 posto, odnosno 58,5 kilometara u odnosu na EQS (780 kilometra dosega prema WLTP).

Nije, međutim, samo koeficijent otpora važan. Za ukupni otpor zraka podjednako je bitna i čeona projekcija, koja u slučaju novog EQXX iznosi manje od 2,2 četvorna metra, što je manje nego kod Smarta Fortwo (EQS mjeri čak 2,5 metara).

Najzanimljiviji dio automobila su, međutim, baterije nove generacije od 100 kWh. Više od 200 ćelija u četiri reda smješteno je u kućište od ugljičnih vlakana i ostataka sećerne trske, materijala kojeg Mercedes koristi i u Formuli 1.

Izrađene su u kineskoj tvrtki CATL, koja izrađuje i baterije za EQS, i to ručno, jer još ne postoji tehnologija izrade bateija s anodom od silicija.

Prednost? Čitava baterija zajedno s inverterom teži 495 kilograma, što je čak 30 posto manje nego u Mercedesu EQS. Zbog toga je i težina ostala prilično suzdržana za jednu električnu limuzinu - svega 1750 kilograma, dvjestotinjak manje nego EQA. Stoga ne čudi što bi potrošnja prema standardu WLTP trebala biti ispod 10 kWh/100 km.

U unutrašnjosti u oči upada čak 111 centimetara širok zaslon s kraja na kraj. Nije, naime, riječ o trima zaslonima ispod zajedničkog stakla kao u EQS nego u jednom jedinom dimenzije 7680 x 660 piksela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. listopad 2024 06:21