Twitter je mjesto gdje se vijesti prve pojavljuju, linkovi dijele, rađaju memovi. To je mjesto za razgovor s prijateljima i poznanicima. No, za razliku od Facebooka, Twitter je javan i to nije loša stvar. Zahvaljujući tome vaše šale mogu postati viralne (ako su smiješne naravno), a osim vaših prijatelja možete ostvariti interakciju i komunikaciju s vašim omiljenim glazbenicima, umjetnicima, tvrtkama, novinarima i političarima.
Tweetovi se prikazuju u pravom vremenu redoslijedom objave. To znači da nekada može vidjeti informacije koje su stare svega nekoliko sekundi. Novi tweetovi se pojavljuju na vrhu aplikacije odnosno desktop verzije. Što se više krećete prema dolje to Tweetovi postaju stariji i stariji.
Twitterova neposrednost čini platformu idealnom za praćenje događaja uživo, bilo da se radi o Ligi prvaka ili o novoj epizodi Game of Thronesa. Kada neka poznata osoba napravi gaf, Twitter je obično prvi koji reagira. Na Twitteru objavljuju svi i jednako tako svi mogu postati novinari, odnosno svi mogu postati izvor informacije o stvarima do kojih im je stalo, ali mogu postati izvor velikim medijskim organizacijama u slučaju da se nalaze na mjestu gdje nemaju reportere.
Kako početi?
Na Twitteru je svaka objava ograničena na 140 znakova. Ako želite objaviti neki link morat ćete odvojiti 23 znaka, fotografije i drugi vizualni prateći materijal koštat će vas 24 znaka. Ako se želite nekome obratiti direktno, počet ćete objavu s korisničkim imenom tog korisnika, a ako želite dati doprinos nekoj aktualnoj temi, objavu ćete okončati hashtagom te će se ona prikazati svima koji prate određenu temu.
Za razliku od Facebooka, da bi se 'ufurali' i od Twittera dobili sve što on može ponuditi, korisnicima je potrebno nekoliko korisnih savjeta, a portal Wired ih je posložio na jednom mjestu kako bi vam korištenje bilo lakše:
1) Posjetite Twitter.com te napravite račun pa potom downloadajte aplikaciju jer je pametni telefon najbolji način za korištenje Twittera.
Najvažnija stvar je odabrati dobro korisničko ime, odnosno handle. Pokušajte biti kratki i koncizni jer dugačko korisničko ime samo otežava komunikaciju drugima s vama jer moraju puno znakova odvojiti na pisanje istog. Idealno bi bilo da ne prelazite 10 znakova.
Verificirati ćete račun putem unošenja broja mobitela, a nakon toga opremite profil fotografijom i biografijom. Sada ste spremni za početak vaše Twitter karijere
2) Drugi korak je najvažniji, a to je praćenje ljudi. Ispočetka će vam se Twitter činiti podosta voajerističkim, no to je samo na početku.
Pratiti možete doslovno bilo koga. Sam Twitter će vam pomoći te će vam povući kontakte iz Gmaila, mobitela, Facebooka i drugih mjesta, no svi daljnji koraci ovise o tome kakav korisnik želite biti.
Ljubitelji sporta prirodno će gravitirati prema sportašima, ljubitelji filma prema glumcima i glumicama, gladni informacija prema medijskim kućama i novinarima, a svaštari će ih imati sve. Twitter će vašu aktivnost pratiti te će vam sugerirati račune koje biste trebali pratiti.
Jako bitna stvar je da ne pretjerate s brojem računa koje ćete pratiti. Više računa znači i više tweetova, što može paralizirati vaše slobodno vrijeme budući da Twitter zahtjeva veliku disciplinu. Medijske kuće objavljuju puno, dok privatni korisnici manje pa je dobra ideja balansirati između ta dva segmenta kako vam račun ne bi postao zagušen.
3) Prije nego što počnete tweetat, važno je da se upoznate s nekim dobrim običajima platforme. Ograničenje od 140 znakova novim korisnicima zna praviti probleme, no ono vas tjera da misli svedete na samo bitno, a to zna biti oslobađajuće. Dodavanje multimedije je intuitivno i lagano, ali imajte na umu prirodu platforme prije nego što počnete komunikaciju.
Ključna stvar u navigaciji platformom je hashtag (#) jer on ujedinjuje tweetove raznih korisnika po temama, mislima i drugim unificirajućim faktorima. Ako želite objaviti svoju reakciju na novu epizodu omiljene serije, provjerite pod kojim hashtagom se serija pojavljuje na Twitteru i koristite njega. Tako ćete olakšati drugim korisnicima da vas poprate ako im se vaš sadržaj sviđa.
Ako preko nekog drugog korisnika kojeg pratite doznate nešto korisno, nagradite ga sa skidanjem virtualnog šešira uz 'h/t' (skraćeno od hat tip).
RT, odnosno retweet, odnosno ponavljanje nečije objave možete koristiti na dva načina. Možete to napraviti predviđenom opcijom u samom Twitteru, a možete i tweet prepisati te dodati RT na početak. Alternativno tome, koristeći opciju Quote možete dodati svoj komentar na osnovni tweet.
Želite li se nekome obratiti potpuno privatno možete to napraviti putem direktnih poruka, no upozoravamo vas, screenshot vaše poruke može se uvijek napraviti pa imajte to na umu prije nego što iskoristite tu mogućnost.
Sve ste to napravili, ali ništa se ne događa?
Kako bi vaš Twitter profil zaživio na pravi način potrebno je vremena. Procjenjuje se da u Hrvatskoj ima između 15 i 20 tisuća aktivnih korisnika, što čini hrvatsku zajednicu jednom od manjih u odnosu na broj stanovnika. Samo radi usporedbe, Facebook u hrvatskoj koristi preko milijun i 500 tisuća korisnika.
No, Twitter nije poput Facebooka, odnosno, vaš angažman na Twitteru dolazi u valovima i najčešće će biti događajno orijentiran. Vi na njemu možete vrlo lako skratiti nekoliko sati ako toliko vremena imate, no najbolje ćete se provesti ako prema svojim interesima organizirate aktivnost.
Desktop korisnici bi obavezno trebali instalirati, odnosno koristiti Tweetdeck, funkcionalniju i opcijama bogatiju verziju internetske stranice. Korisnicima na mobitelu savjetuje se paljenje notifikacija jer će tako moći ostati u toku s najvažnijim objavama računa koje prate.
Ako niste ljubitelj obrnuto kronološkog prikazivanja tweetova može kontrolu prikazivanja prepustiti Twitteru koji će vam temeljem algoritma, po uzoru na Facebook, prikazivati sadržaj za koji on smatra da je za vas najrelevantniji.
Premda je u svojoj osnovi javna platforma, Twitter može biti i privatan, no to će vas ipak odsjeći od zajednice budući da gotovo svi korisnici prihvaćaju njegovu funkcionalnost kada se radi o javnosti sadržaja. Ukoliko vas netko zasipa reklamama i drugim vama nepoželjnim sadržajima tu osobu možete prijaviti, blokirati ili samo staviti na 'bešumno'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....