LinkedIn, društvena mreža koja je sinonim za pronalazak posla i networking, sve je češće alat za pronalaženje ljubavnih partnera. Osnovana 2002., platforma omogućava stvaranje profila s popisom radne i obrazovne povijesti kako bi se koristila za povezivanje s drugima u industriji. Međutim, što ako netko potraži partnera upravo birajući povijest zaposlenja, razinu obrazovanja i težnje prema karijeri?
Teško je procijeniti koliko od milijardu prijavljenih članova LinkedIna koristi platformu za pronalaženje romantičnih partnera. Tvrtka ne daje pouzdane podatke o tome, ali naglašava da je njezina uloga mrežno mjesto u svrhu poslovnih aktivnosti.
Porast članaka i objava na društvenim mrežama koji upućuju kako koristiti LinkedIn za pronalazak ljubavi dokazuje drugačiji trend, piše Business Insider.
Svaka platforma s izravnim slanjem poruka može se koristiti za upoznavanje, a LinkedIn, unatoč profesionalnoj usmjerenosti, nije iznimka. Trend je doživio porast s većim brojem ljudi koji rade od kuće.
Unatoč LinkedInovoj politici koja obeshrabruje ljubavne veze, profesionalni kontekst platforme privlači one koji traže iskrenije veze od onih koje nude vodeće aplikacije za upoznavanje poput Tindera ili Bumblea. Na tim aplikacijama nije lako razaznati je li osoba iza privlačnog profila uistinu takva kakva se predstavlja. Postoji mnogo profila koji su izmišljeni ili ukradeni. Rastuće internetske prijevare usmjerile su ljude prema LinkedInu koji daje razinu autentičnosti.
Neki korisnici dovode pretraživanje do krajnosti, koristeći filtre za pronalaženje određenih vrsta partnera.
Prošlo je ljeto britanska iseljenica u Singapuru Candice Gallagher izazvala niz kritika nakon što je objavila video na TikToku u kojem je objasnila kako na LinkedInu koristiti filtere koji pronalaze muškarce na dobrim pozicijama - liječnike, odvjetnike i financijere. U objavi je reklamirala razne filtere pomoću kojih se mogu pronaći partneri.
Međutim, ne vide svi LinkedIn kao prikladnu platformu za romansu. Istraživanje provedeno među 1000 korisnica LinkedIna u SAD-u pokazalo je da je 91 posto njih primilo romantične ili neprikladne poruke, zbog čega su mnoge ograničile svoje aktivnosti na platformi.
U kolovozu 2020. LinkedIn je objavio da se obračunava s neželjenim ljubavnim udvaranjima i drugim oblicima uznemiravanja na web stranici. "LinkedIn nije web stranica za upoznavanje, ali neki članovi odlučuju neprimjereno pridobivati druge članove u romantične svrhe", navela je tvrtka. "To rješavamo strojnim učenjem osmišljenim za otkrivanje ovakvog ponašanja." Modeli rade na otkrivanju i skrivanju potencijalno uznemirujućih poruka od primatelja, koji zatim može poništiti skrivanje, pregledati ili prijaviti poruke prema vlastitom nahođenju.
Caitlin Begg, osnivačica komunikacijske konzultantske tvrtke Authentic Social i bivša zaposlenica LinkedIna, naglasila je za Business Insider važnost pristanka. Napomenula je da bi prelaženje implicitnih granica na LinkedInu moglo naštetiti "profesionalnim odnosima i ugledu". "To je poput flerta u uredu ili pokušaja pronalaženja suradnika na događaju izvan mjesta velike tvrtke: moglo bi zapaliti zajedničku iskru, ali bi mogli dobiti otkaz."
Begg sumnja da veći interes za korištenje Linkedina proizlazi iz širih osjećaja društvene nepovezanosti.
"Postali smo tako atomizirani. I to je ono što ljudi pokušavaju dobiti na LinkedInu, osjećaj zajedništva."