KRAĆE I JEDNOSTAVNIJE

ZAŠTO VOLIM TWITTER LIMIT OD 140 ZNAKOVA Ja sam jedna od onih koji vole informaciju i emociju. Jasnu, konciznu, to-the-point poruku

 mozcann/iStock

Gotovo svaki drugi od vas koji je otvorio ovaj link već se sjetio nečeg zanimljivijeg za raditi pa je bez dileme otišao. Sve što ću napisati u sljedećih 5070 znakova čak 38 posto čitatelja, prema analizi koju je napravio Chartbeat, nikad neće pročitati. Možda i bolje. Idemo dalje.

U ovom trenutku odlazi vas još pet posto. Je li to sad to? Ne. Upravo je isteklo 15 sekundi koliko je vas 55 posto spremno posvetiti vremena nekoj jedinici sadržaja na webu. I to u optimističnom scenariju Chartbeata utvrđenom na analizi 580.000 članaka na 2000 portala. Nešto lošije stojimo ako uzmemo u obzir studiju Microsofta, prema kojoj je attention span samo 12 sekundi. Znači, odlazi vas još najmanje 10 posto. Do kraja ovog relativno kratkog teksta ostat će vrlo uzak krug od nas pet posto. A riječ je o samo 5070 znakova.

Ipak... Iako još ni ne znate o čemu pišem već ste reagirali: u najboljem slučaju lajkali ili sherali ovaj članak, a realnije – ostavili neki hate komentar jer vam je već dosadilo ovo čitati. To prilično pouzdano znam jer članci koji su pročitani do kraja imaju najmanje lajkova i shareova, kako je utvrđeno analizom na 10.000 sheranih članaka. Iskreno, da sam na vašem mjestu ni ja ne bih ostala nakon prvog odlomka.

Zašto? Ja sam jedna od onih koji vole informaciju i emociju. Jasnu, konciznu, to-the-point poruku koja mi govori što se događa, što je novo, gdje ste, što radite i - kako se pritom osjećate. Bez dodatnog opterećivanja da moram prolaziti kroz stotine ili tisuće znakova posta mojeg prijatelja na Facebooku iako možda ni tada nisam shvatila što je želio reći. Možda ni drugi nisu shvatili, vrlo vjerojatno nisu ni pročitali post do kraja, ali su ga - lajkali. Prema Globalweb indeksu, uvjerljivo najzastupljenija aktivnost na Facebooku je klikanje na like button. Čitanje članaka nije ni na drugom ni na trećem, nego tek na četvrtom mjestu.

Zato volim Twitter. Tu nema suvišnog objašnjavanja ni razotkrivanja. Limit od 140 znakova potiče nas na kreativnost, motivira da razmislimo prije nego što istupimo, koncipiramo, sažmemo, pronađemo adekvatniju riječ, izbacimo irelevantno, izrazimo se bolje, pametnije, brže. Ako to ne uspijem, vrijeme koje ćete potrošiti na moj loš tweet je minimalno. To je kao razgovor s nekim do koga vam je stalo: ako u 10 sekundi shvatite da vam nema što reći i da muca, a vi ste mislili da je u pitanju ljubav, bolje je da odmah prekine govoriti. Drugo, limit od 140 znakova daje mi manje prostora da lajkam ili retweetam sadržaj, a da nisam pročitala ni 20 posto. Treće, Twitter istovremeno omogućuje brzi pregled i veću šansu da dođemo do dragulja duge forme ( long reada), sadržavajući u sebi link na članak.

Svaki dan dio od 320 milijuna ljudi sastavi 500 milijuna poruka od 140 znakova. Ja ih dobijem nekoliko tisuća, dio pročitam i većinu, kažu analitičari i znanstvenici, zapamtim. Istraživači NeuroInsighta mjerili su moždane aktivnosti na 114 aktivnih korisnika Twittera i utvrdili korelaciju s većom memorijom u odnosu na čitanje 'uobičajenog online sadržaja'. Direktorica kompanije tvrdi da je stvar u tome što 'način na koji se poruka šalje na Twitteru izaziva jaču emotivnu reakciju jer je kratka, britka, vrlo aktualna i pojavljuje se u tvom kontekstu'. Istraživači s floridskog sveučilišta Atlantic, koji su analizirali 20 milijuna tweetova da bi utvrdili psihološke karakteristike stvarnih događaja koje su ljudi proživjeli u dva tjedna, uočili su da je Twitter 'digitalni stream trenutnog stanja ljudi' i 'odličan medij za razumijevanje ljudskog iskustva'.

Iako, kako se smatra, 95 posto ljudi, uključujući i mene, većinu online članaka ne čita do kraja, dio ih je poželio da nestane jedina preostala oaza konciznosti i eksplicitnosti. Šef Twittera Jack Dorsey zna da limit od 140 znakova daje priliku za 'kreativnost, jezgrovitost, osjećaj brzine', ali, kako je objasnio u tweetu, 'uočili su da ljudi pišu tekstove i onda ih postaju kao fotke' da bi izbjegli ograničenje od 140 znakova. To je jedan od razloga zbog kojeg će vjerojatno - da bi pokušali zadržati korisnike unutar svog ekosustava - povećati limit na čak 10 tisuća znakova. Iako Jack Dorsey testira različita rješenja da bi se pozicionirali kao prava publishing platforma i približili Facebooku i LinkedInu, pitanje je hoće li ukidanje limita od 140 znakova, Twitterov trademark od prvog dana, koji je, doduše, često nailazio na kritike, i prilika tweeterašima za davanje konteksta svojim porukama, privući nove korisnike.

Hoće li biti jednako lako izmjeriti puls nacija proučavajući 10.000 znakova puta 500 milijuna poruka? Znači li to da bi u posljednje dvije minute u 20 tweetova koje mi je stiglo s CES-a u Las Vegasu mogla lako biti suočena sa 200.000 znakova, što odgovara volumenu jedne manje knjige? Umjesto s 2800 znakova, jasnih i brzih informacija, emotivno eksplicitnih poruka baš kao što je tweet američkog novinara Jeffa Jarvisa:

- Članci embedani u tweetove, jedan klik udaljeni od vas. Dobro. Tweetovi kao eseji bez kraja? Loše, vrlo loše, vrlo, vrlo, vrlo, vrlo, loše!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. prosinac 2024 23:19