KAKO FUNKCIONIRA PRIČA S VOUCHERIMA?
Ministarstvo turizma odobrilo je agencijama da svim potrošačima, koji su trebali putovati nakon 1. ožujka, za neodrađena putovanja u zamjenu ponude voucher u vrijednosti putovanja. Također, određen je moratorij na mogućnost raskida ugovora o putovanju prije isteka roka od 180 dana od završetka “posebnih okolnosti”. To znači da će agencije putnicima nuditi zamjenske vrijednosne vouchere koje će moći, ali ne i morati iskoristiti, a ako se radije odluče na povrat novca, moći će ga zatražiti tek 180 dana nakon prestanka posebnih okolnosti.
TKO ODREĐUJE KRAJ POSEBNIH OKOLNOSTI?
Zakon posebne okolnosti definira kao “stanje na koje se nije moglo predvidjeti i utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu te ugrožava gospodarstvo”. Definicija je malo maglovita, no predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain napominje da o posebnim okolnostima odlučuje Stožer civilne zaštite.
Ipak, Fain napominje kako treba voditi računa i o posebnim okolnostima u destinaciji u koju se putuje.
Sve to sugerira da bi oko definiranja točnog datuma moglo biti prijepora između agencije i putnika koji će se, moguće, morati rješavati u hodu. Nadajmo se, ne na štetu potrošača.
KOLIKO DUGO ĆE VRIJEDITI VOUCHER ?
Taj podatak, s načinom korištenja vouchera, propisat će ministar turizma koji u roku od 15 dana od stupanja na snagu izmjena zakona mora donijeti poseban pravilnik.
UHPA se, objašnjava Fain, zalaže da taj rok bude propisan na 18 mjeseci kako bi kupci imali dovoljno vremena iskoristiti kupon, no za točnu informaciju treba pričekati službeni dokument koji će, potvrdili su u Ministarstvu turizma, biti donesen u roku.
ODABEREM LI POVRAT NOVCA, U KOJEM ROKU MI GA AGENCIJA MORA VRATITI?
Zakonom je definirano da agencija putniku, ako ovaj radije odabere povrat novca, sredstva mora vratiti najkasnije 14 dana nakon isteka roka od 180 dana od završetka posebnih okolnosti.
Ono što zakonom nije definirano, a sad treba pričekati da se vidi hoće li biti definirano pravilnikom, jest rok u kojem putnik mora agenciji prijaviti da ne želi koristiti voucher i da radije odabire povrat novca.
Hoće li to morati napraviti odmah, čim mu agencija ponudi voucher, ili će imati neki propisani rok u kojem može donijeti odluku, također bi trebalo biti definirano pravilnikom.
Fain napominje da je odluka u cijelosti na putniku, ali da on niti u jednom slučaju ne gubi novac, bilo da odluči iskoristiti voucher ili se radije odluči na povrat.
JE LI VOUCHER POKRIVEN JAMČEVINOM?
Pokriven je. Dapače, to je propisano zakonskim izmjenama u kojima stoji da za voucher vrijedi prije ugovorena jamčevina za slučaj nesolventnosti.
- Svaki organizator putovanja dužan je osigurati uplaćena sredstva putnika za paket-aranžmane takozvanim jamčevnim osiguranjem za slučaj vlastite nesolventnosti kod osiguravajućeg društva ili banke. To je zakonska obveza agencija, a putnik stječe pravo dobiti potrebne podatke o tom osiguranju uz potvrdu ili sklopljeni ugovor s agencijom. Dakle, takvim osiguranjem uplaćena sredstva putnika su osigurana, a time i sam voucher - objašnjava Fain.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Sve o kampanji #OSTAJEMDOMA doznaj na jutarnji.hr/ostajemdoma
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....