Koliko god haljina posjedovale – deset ili 450, kao splitska učiteljica Martina Mijić – gotovo svaka žena smatra kako baš ništa nema za odjenuti. Ne pomažu ni prepuni ormari jer uvijek "nedostaje" aktualni hit, sezonski dezen. S tom razlikom što u Martine, jedine splitske pin-up djevojke i modela za niz inozemnih modnih kuća od Amerike do Azije, modni trend ne igra. Kod nje je aktualan samo kontinuitet, ljubav prema razdoblju od 20-ih do 60-ih godina prošlog stoljeća, piše Slobodna Dalmacija.
Dakle, prema haljinama koje ističu ženstvenost i siluetu, frizurama a la Betty Grable ili Marilyn Monroe, šeširićima, svilenim rukavicama, nakitom sa štrasom, torbicama na ručku… I starim "bubama", gramofonima, pločama Ive Robića i Deana Martina, najdražeg joj pjevača.
Predstavili smo je prije tri godine u prilogu "Stil", no ono što joj je u međuvremenu pomoglo u radikalnom povećanju zbirke od 450 haljina i dvadesetak lepršavih voluminoznih podsuknji od tila suradnja je s desetak inozemnih modnih kuća, specijaliziranih za proizvodnju garderobe i dodataka iz tog razdoblja. Za nju su čuli preko hrvatskog festivala "Dolce vita" u Rovinju, prve domaće vintage manifestacije, te joj ponudili suradnju, o čemu kaže:
Plodna suradnja
– Brendovi koji također evociraju vremena koja ja volim šalju mi haljine i ostale stvari, a na meni je da kroz fotografiju ispričam priču s njihovim proizvodima. Srećom, moj dobar prijatelj je profesionalni fotograf pa zahvaljujući njemu i imam sve ovo o čemu sam sanjala cijeli život. Modne kuće dobiju fotografije, a meni po dogovoru ostaju stvari koje snimim.
I tako se u mojim ormarima nalazi bogata zbirka haljina, kompletića, od odjeće koju nosim običnim danima do one koja traži svečane prilike. Često ih posudim prijateljicama, neke sam i donirala na aukcijama na kojima su se prikupljala sredstva za pomoć životinjama. Jako sam angažirana na tom planu. Neki originalni komadi čekaju pomoć stručnih konzervatora, kako bih im vratila u originalni sjaj – kaže Martina.
Koncept pin-up djevojke nastao je 40-ih godina prošlog stoljeća, u vrijeme kad je bjesnio Drugi svjetski rat, a američki vojnici bili su daleko od svojih domova i obitelji. I da ne bi zaboravili one lijepe stvari za koje se bore, mediji su u časopise koji su stizali do vojnika stavljali slike lijepih djevojaka u izazovnim pozama i odjeći – objašnjava Martina, koja prepoznatljivi pin-up stil njeguje svakodnevno.
Pin-up djevojka je, recimo, bila Jane Russell, kao i legendarna Merlinka, sa svojom prepoznatljivom voluminoznom frizurom koja se ne radi viklerima, već tehnikom rolanja i ukosnicama. Kada naučiš sistem, kaže Martina, ta se frizura, njoj jedna od najdražih, vrlo lako i brzo pripravlja.
– Pin-up curu karakterizira porculanski ten, blago rumenilo, crni tuš na očima, crvena usta, oblači se jako elegantno, u haljine s podsuknjama od nekoliko slojeva tila, hlače visokog struka, šorceve, pencil suknje s košuljama i puloverima – veli.
U pin-up kulturu življenja zaljubila se još u 15. godini. A onda s vremenom puno toga o njoj naučila. U nedostatku educiranih frizera sama se naučila šišati i frizirati, ali i izvještila u traženju, te povoljnom kupovanju originalne pin-up garderobe i dodataka. Omiljena joj je "štacija" eBay i aukcije na kojima se, uz puno sreće, ponekad nađu originalni komadi odjeće iz ciljanog razdoblja.
Podsuknje kao zavjese
A neki su voluminozni, kao recimo podsuknje u bojama, koje je odlučila okačiti umjesto zavjesa. Sreća da se preselila u veći stan, pa sada ima mjesta za pohranjivanje. Kaže nam i kako nije ljubiteljica tenisica i trenerki, pa kada ode u prirodu i tada njeguje pin-up stil sa sportskim dodirom.
– S ljetom dolazi vrijeme od mojih haljina iz zbirke. Naravno da, kada idem na posao, ne stavljam u njih podsuknje, makar ne one s puno slojeva, jer bih privlačile stvarno previše pažnje. Nekad je zbog mog stila bilo puno komentara, nekih i neugodnih. Danas ih je sve manje, a više ih i ne primjećujem. Vremena su se ipak promijenila – kaže Martina Mijić za Slobodnu.
'Leteće' djevojke
Jedna od Martini dražih glumica i plesačica, Betty Grable, 1943. godine pozirala je za najslavniju pin-up fotografiju, koja je isticala njezinu figuru u uskom trikou. Fotografija postaje apsolutni hit pa mnoge filmske zvijezde počinju pozirati za razglednice i postere. Slike pin-up djevojaka uskoro su se našle i na pilotskim jaknama i na avionima. Ubrzo cijela ikonografija ratnog zrakoplovstva postaje nezamisliva bez pin-upa, te počinje masovna proizvodnja tih fotografija. One su bile prvi pravi fotomodeli i inspiracija mnogim fotografima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....