Simpatičnim ilustracijama Mateje Kovač ovog ljeta su se na ulicama Toronta divili brojni Kanađani i njihovi gosti. Naime, radovi ilustratorice iz Samobora krasili su jumbo-plakate i gradske autobuse diljem Kanade u sklopu marketinške kampanje za tamošnji šoping-centar Hillcrest.
Uglavnom strani klijenti
Mateja uglavnom radi za strane klijente. Zovu je Kinezi, Amerikanci, Francuzi, Australci... Često ima toliko posla da klijenti čekaju i po nekoliko mjeseci.
Kako je došlo do suradnje s Kanađanima?
- Vrlo jednostavno. Kontaktirala me agencija zadužena za kampanju i ja sam prihvatila posao. Svi su bili vrlo profesionalni, a suradnja je protekla izuzetno ugodno i pozitivno na obostrano zadovoljstvo - kaže nam Mateja. I zadovoljno se smije.
- Kao freelancer, sav posao obavljam sama, bez menadžera ili agencije koja me zastupa, ali i bez PR-a. Iako vjerujem da će se to u bliskoj budućnosti mijenjati jer mi je suradnik zaista potreban, priznajem da sam dosad uživala sreću da svi klijenti kontaktiraju mene, a ne obrnuto. Svoje radove objavljujem na svjetskim platformama poput Behancea i Etsyja te na društvenim mrežama pomoću kojih je danas sve izuzetno povezano pa me tako klijenti i lakše pronalaze - objašnjava nam umjetnica svoj princip rada.
Upoznali smo je kada je napravila ilustracije za zagrebačku slastičarnicu Amelie. To je bio jedan od njezinih prvih projekata o kojem su svi pričali.
- Trenutačno radim na fashion editorijalu za kinesko izdanje magazina Rouge - otkriva nam.
Hrvatska - malo tržište
Američka tvrtka Papyrus već je Matejin stalni klijent.
- U svijetu je uobičajeno da velike tvrtke angažiraju freelancere za pojedini projekt i otkupe autorska prava za korištenje na svom proizvodu. Meni takva suradnja najviše odgovara jer je Hrvatska premalo tržište za tako specifične proizvode - objašnjava.
I dodaje kako se u budućnosti želi primarno baviti crtanjem jer je to vještina koju ne može lako prenijeti i na taj način proširiti posao, dok za prodaju, marketing i organizaciju, koje danas odrađuje sama, u budućnosti uvijek može zaposliti nekoga drugog.
- Takav način rada mi se jako sviđa jer ima mnogo smjerova i potencijala za razvoj. Ilustracija je danas prisutna u gotovo svim većim područjima, naročito onim namijenjenim ženama, poput proizvodnje odjeće, modnih dodataka, kozmetike, hrane, namještaja i drugog. Mogućnosti suradnje su prema tome vrlo široke. U tom kontekstu je moja velika prednost to što svoje ilustracije izvodim isključivo digitalno - priča Mateja.
Zahtjevi njezinih klijenata su i sadržajno i stilski vrlo različiti pa je naučila biti vrlo fleksibilna u svom radu. Radila je ilustracije za čestitke, razglednice, ambalažu, suvenire, odjeću, modne dodatke, web stranice, plakate, modne editorijale, marketinške kampanje, blogove, interijere, pozivnice za vjenčanja, pa čak i portrete. Jedino što dosad nije radila su ilustracije za knjige.
Digitalno slikanje
Ta 32-godišnja Samoborka je 2006. diplomirala slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Tijekom studija pa sve do rođenja sina 2008. godine bavila se restauracijom umjetnina, a potom se posvetila ilustraciji. Od prošle godine djeluje pod imenom njezina brenda - Etui.
- Pred kraj studija sam počela kompjutorski skicirati nešto što bih kasnije izvodila u nekoj od klasičnih slikarskih tehnika jer mi je to skraćivalo proces rada. S vremenom sam otkrivala prednosti digitalnih alata i skiciranje se postupno pretvorilo u digitalno slikanje, odnosno ilustriranje, što me i odvelo u smjer kojim sam željela ići jer sam uvidjela da je to umjetnička disciplina kojom mogu savršeno izraziti svoj senzibilitet - priča nam o svojim počecima.
Ilustracijom se, za razliku od većine drugih ilustratora, počela baviti sasvim neovisno od izdavaštva ili grafičkog dizajna.
- Od samog početka ilustraciji pristupam autorski i samoinicijativno tako da je u svom prepoznatljivom stilu razvijam kao samostalan umjetnički proizvod.
Pratim rad drugih ilustratora iz cijeloga svijeta, što sigurno ima velik utjecaj i na moj rad, ali inspiracija može biti baš sve: putovanje, pročitana knjiga, film ili jednostavna fotografija. Motivi i sadržaj mojih ilustracija su s namjerom vrlo jednostavni, pitki i svima poznati, no naglasak je na atmosferi koja proizlazi iz stila i s kojom se i najveći laik jednostavno može poistovjetiti.
Crteži nastaju u dahu
Ne mogu točno odrediti kada je i čime određeno djelo inspirirano jer se taj proces kod mene zbiva vrlo intuitivno i najčešće počnem raditi bez sasvim definirane ideje o tome što točno želim napraviti te se oslanjam na neko svoje raspoloženje ili emociju koju ugrađujem u vrlo jednostavne, svakidašnje i nepretenciozne prizore - objašnjava umjetnica.
Zato njezine ilustracije najčešće nastaju navečer kada su emocije i doživljaji jači i kada ima najviše mira za kontinuirani rad bez prekida. I gotovo uvijek nastaju “u dahu”.
- Izbjegavam početi ilustraciju ako znam da je neću moći završiti taj dan ili nastaviti odmah sljedeće jutro, odnosno raditi dok je ne završim - zaključuje Mateja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....